Speciaal voor beginners: Beginnen met de hobby?, Lees dit eerst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luchtbelletjes in de slang?
- Misschien een scheurtje/gaatje in je tank; valse lucht en arm lopen...
- Brandstofslangen al gecontroleerd op gaatjes?

Hoger loper = te arm, je moet hem dan rijker zetten, maar als ie ergens valse lucht trekt ga je dit nooit oplossen met afstellen. Valse lucht moet eerst opgelost worden.

ik heb luchtbelletjes in me benzine/nitro slang is dat juist goed of niet goed?????????

Luchtbelletjes.

Luchtbellen in de brandstof slang zijn niet goed. dan komt er namelijk lucht in de carberateur. Als ik jou was zou ik het slangetje even los halen van de carberateur zodat er wat brandstof uitloopt. Dan zijn de luchtbelletjes ook weg. Daarna zou ik even de uitlaat dicht houden en een paar keen aan je trektouw trekken en kijken of hij de brandstof goed aanzuigt.
Komen er weer luchtbellen? dan zou ik de tank en slang controleren op gaatjes zoals hier onder al geschreven werd;)

Greets.

Als je auto nog niet gestart is zitten er wel vaker een paar luchtbelletjes in de brandstofslang. Belangrijkste is dat deze er niet zijn als je motor loopt. Mogelijk heb je dan namelijk te maken met een lekke brandstofslag.

mijn fg marder wilt echt snel lopen. alleen heeft ie nu dat ie als ik vol gas geef weg valt dan wacht ik ff laat ik em fftjes gwn lope en dan opeens als ik gas geef gaat ie als een speer ervandoor.. hoe kan ik dit oplossen dat ie zomaar weg valt en krijg hem soms ook heel moeilijk aan????

Jongens, dit is geen beginnerstopic!

Dit topic heet: Speciaal voor beginners: Beginnen met de hobby?, Lees dit eerst!

Ofwel in de startpost staat nuttige info hoe informatie op te zoeken voor je toekomstige aankoop.

Heb je vragen kan je hier terecht: http://www.modelbouwforum.nl/forums/search.php
En als je niets kunt vinden open dan gewooon in de juiste sectie een nieuw topic met je vraag.

he ben nieuw met fg autos waar gaat iedereen in de buurt van rozendaal allemaal rijden met zijn auto????????

kyosho fazer

beste leden,
ik ben een beginnende brandstofrijder.
ik dacht aan de kyosho fazer.
maar ik heb een paar vraagjes erover.

hoe hard gaat deze auto?
is het een goede beginner?
welke brandstof is het beste?
en waar is deze auto het goedkoopst?

alvast bedankt:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
groetjes, rc joepie:bye::bye::bye:

Joepie, gebruik even de zoekfunctie...over de Fazer zijn al heel veel topics te vinden. Auto moet op dit moment te vinden zijn voor € 200,00

beste leden,
ik ben een beginnende brandstofrijder.
ik dacht aan de kyosho fazer.
maar ik heb een paar vraagjes erover.

hoe hard gaat deze auto?
is het een goede beginner?
welke brandstof is het beste?
en waar is deze auto het goedkoopst?

alvast bedankt:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
groetjes, rc joepie:bye::bye::bye:

Ten eerste is het onnodig om het in 2 topics te posten.
Over de Fazer is al veel geschreven. Zoek even met de zoek functie van deze site.

De auto gaat hard genoeg voor een beginner. Laat je niet wijs maken dat de auto 80 tot 100 km/h gaat, want dat haalt hij nooit;)

Het is een prima auto voor een beginner.

Over brandstof heeft ieder zijn eigen mening. Ik gebruik merlin en dat bevalt mij prima.

Bij Conrad is hij voor 199,- leverbaar.

M.v.g. Mark

Hallo, wie weet of die Kyosho Fazer een goeie is ( kben een beginner)???
ik zit al een tijd te kijken naar die Fazers maar ik weet nog niet zoveel over die dingen dus....

Ik heb pas geleden een Kyosho Pure ten V-one S aangeschaft. Nu probeer ik hem vandaag te starten en lijkt het wel alsof hij te weinig compressie krijgt om te starten is hier een oplossing voor of kan dat met de temperatuur te maken hebben.

Wie zou me kunnen helpen hiermee, ben zelf verder nieuw met RC auto's

Het is de Kyosho pure ten GP V-one S 4WD

Als ik wil starten en aan de trekstarter trek dan heb ik weinig tot geen weerstand en normaal moet je in mijn ogen wel weerstand voelen om hem te starten.

Klinkt mij meer in de oren als een vette 1-richtings lager.
Motor eraf, trekstarter demonteren (let op dat ie niet uit elkaar springt).
1-richtingslager in de remmenreiniger of wasbenzine leggen en daarna nog even schoonmaken met een wattenstaaf. 1 klein drupje olie erin en de boel weer monteren, mogelijk is dan je probleem opgelost.

Zal morgen eens gaan kijken wat ik kan gaan doen en hoop niet dat het al te veel is in ieder geval

Zijn er voor dit type model nog veel losse onderdelen te verkrijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back