Hoi
Alles wat Orange is bij ons in de club doet het prima.
Ben zelf recent overgestapt en zeer tevreden. De oude Orange heb ik niet. Ik heb de nw reeks en deze werkt tot op heden prima. Big smile op mijn face... ook de kistjes die aan de wand hingen vliegen weer.
Zie mijn draadje, maar daar is weinig interesse in (hoe het vergaat):
spektrum-dx-8-met-orange-lemon-ontvangers
De R8 met DSMX heb ik net binnen. Van Lemon heb ik de satellietjes gekocht en op RCgroups is er een draadje dat die prima werken.
Van de oude Orange is bekend dat hij met de 'satteliet' een prima range heeft. Zonder satteliet is het goed voor dichtbij vliegen (de wat kleinere kistjes)
Dus misschien was het een range probleem?
Ik heb dit probleem met de andere Orange gebruikers nog niet gezien in onze club. Maar waren ook wat kleinere kisten.
Nu zou ik ook niemand meer die eerste aanraden. De R620 is een veel betere keuze. Betere antenne en zit zelfs een failsave op. Satteliet kun je op de R620 aansluiten, maar is niet nodig tenzij je ver wegvliegt. Ik heb met de Funjet omhoog gejakkerd...tot ik hem nog maar net zag. No issues... Maar in zwever is satelliet verstandig.
Rob
Ps.
Efin, mensen die geinstresseerd zijn in de nw Orange range en Lemon ontvanger, volg het draadje maar. Sommige mensen denken dat prijs alleen maar te maken heeft met kwaliteit. Maar in geval van Orange en Lemon vergeet men, dat er een paar 'kosten factoren' worden overgeslagen richting de consument. Distributeur, dealer...verzendkosten. Scheelt een slok op de borrel.
Mensen die twijfelen moet gewoon Spektrum ontvangers kopen.
De 2.4 techniek kost echt geen drol meer...zit in vanalles. Vandaar dat ik 'persoonlijk' geen problemen heb om Orange of Lemon te gebruiken. Ik doe een range test en zoals gezegd.... tot op heden nada problemen.
Mocht dat zich voordoen, meld ik het in het draadje. Daar hebben dan andere mensen ook iets aan.....
Trouwens...ik had een dure Schulze ontvanger op 35mHz en die stoorde als de ziekte! Dus prijs zegt niet altijd iets. Ook heeft Graupner in het begin een systeem op 2.4 gehad met flinke problemen. En dit was zeker geen goedkoop systeem.