Spectrum-orange problemen.

Hallo allemaal
In mijn spectrum Dx6i zender gebruik ik orange ontvangers.
Maar tot mijn schrik zijn al 2 van mijn kisten gecrashed op onverklaarbare wijze, ik kan gewoon vliegen maar ineens doet hij niks meer.
Zijn er mensen die dezelfde problemen meemaken laat het dan even weten.

gr T.:help:

Kan verder aan van alles en nog wat liggen (naast de orange ontvangers).....

Zou ik deze in een 2 meter brandstofkist stoppen? nope!

Voor schuimpjes echter weer wel.

ervaring-met-orange-dsm2-ontvanger

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat problem heb ik ook gehad met de orance voor futaba FASST
ze hebben hoogtevrees of zo iets
koste mij de Fokker S11
Ik gebruik ze dus nooit meer
niet eens in een schuimpje

gewoon prima werken ook met rijkwijte test op de grond
maar dan plots total nergens meer op reageren in de lucht

origineel gebruiken is mijn advise

Onder de gecrashte toetsllen zat helaas wel een 2m grote brandstof kist.
En een kleine zelfbouw.Maar ik ben dus niet de enige, dan weet ik dat het niet 1 foute ontvanger was

J.weel

Ik volg je een heel eind maar zoonlief heeft er een 3-tal zitten (de 6 kanaals) in oa een Magnum reloaded en wat depron indoortoestellen. Hij is er als beginner al oneindig veel keren mee tegen vanalles en nog wat gevlogen (en vooral tegen de vlakte;)) en ze doen het na 3 jaar "misbruik" gewoon goed. Het is dus niet gewoon bagger die je niet moet gaan gebruiken....het is iets complexer dan dat.

De eerste badge (alweer een tijdje geleden) van de orange serie had de kwaliteitscontrole gemist, niet uitgevoerd....of iemand zat te slapen terwijl hij/zij ze had moeten controleren op hun werking....:sleeping:

Rest de vraag zoals altijd met dit soort zaken......waarom budgettair gaan beknotten bij een 2 meter brandstofkist van 100-den Euros op de achilleshiel van iedere setup, de ontvanger.....?

Stevo

Hier enkele oranjes in dienst (Easy Glider achtig spul en ook mijn Hype C182 watervlieg kissies).
Goede range, ook met hoger/verder vliegen, nog nooit problemen gehad.
DX7 zenders.

Nee, dikke motorkisten, dat zou ik er niet mee vliegen, Stevo heeft daar 100% gelijk in. Net als ik dat soort kisten ook niet met weggooi servos uitrust.
Pennywise, Poundfoolish.
Niet dat er tussen duurdere servo's geen misbaksels kunnen zitten, maar het is voor mijn gemoedsrust beter....

Je bent zeker niet de enige
ik heb het na mijn ongeval ook meer gehoord
je kunt mazzol hebben met zo ee4n ding
maar id warom het risico lopen met een kist van 1000 euries

ik gebruikte de orance eigelijk aleen maar als test ontvanger in modellen
om de cervo,s in te regolen zonder mijn futaba ontvanger uit te hoeven wisolen

bij de S11 was ik vergeten de orance er uit te halen
Als I goed was geweest was er niks aan de hand geweest
maar dat was de mijne dus niet

Helaas
Ik waag me er nietmeer aan

Onder de gecrashte toetsllen zat helaas wel een 2m grote brandstof kist.
En een kleine zelfbouw.Maar ik ben dus niet de enige, dan weet ik dat het niet 1 foute ontvanger was

ik heb vele FRSKY van HK en ik heb nog nooit storingen of wat dan ook gehad,
wel geen orange maar toch ook dezelfde prijs

Ik heb ook enkele orange ontvangers, maar deze komen alleen in foamies en indoorkistjes. Twee maal een iets grotere kist verloren door Orange dus voor deze kisten liever origineel.
Wel beide kisten verloren bij laag vliegen en dan wat verder weg, en daar schijnen de orange inderdaad slechter te zijn dan de originele spektrum ontvangers. Met mijn DX8 (eerste serie) had ik wel meer storingen met orange dan met mijn huidige DX18QQ.

Hoi

Alles wat Orange is bij ons in de club doet het prima.
Ben zelf recent overgestapt en zeer tevreden. De oude Orange heb ik niet. Ik heb de nw reeks en deze werkt tot op heden prima. Big smile op mijn face... ook de kistjes die aan de wand hingen vliegen weer.

Zie mijn draadje, maar daar is weinig interesse in (hoe het vergaat):
spektrum-dx-8-met-orange-lemon-ontvangers

De R8 met DSMX heb ik net binnen. Van Lemon heb ik de satellietjes gekocht en op RCgroups is er een draadje dat die prima werken.

Van de oude Orange is bekend dat hij met de 'satteliet' een prima range heeft. Zonder satteliet is het goed voor dichtbij vliegen (de wat kleinere kistjes)

Dus misschien was het een range probleem?
Ik heb dit probleem met de andere Orange gebruikers nog niet gezien in onze club. Maar waren ook wat kleinere kisten.
Nu zou ik ook niemand meer die eerste aanraden. De R620 is een veel betere keuze. Betere antenne en zit zelfs een failsave op. Satteliet kun je op de R620 aansluiten, maar is niet nodig tenzij je ver wegvliegt. Ik heb met de Funjet omhoog gejakkerd...tot ik hem nog maar net zag. No issues... Maar in zwever is satelliet verstandig.

Rob

Ps.
Efin, mensen die geinstresseerd zijn in de nw Orange range en Lemon ontvanger, volg het draadje maar. Sommige mensen denken dat prijs alleen maar te maken heeft met kwaliteit. Maar in geval van Orange en Lemon vergeet men, dat er een paar 'kosten factoren' worden overgeslagen richting de consument. Distributeur, dealer...verzendkosten. Scheelt een slok op de borrel.

Mensen die twijfelen moet gewoon Spektrum ontvangers kopen.
De 2.4 techniek kost echt geen drol meer...zit in vanalles. Vandaar dat ik 'persoonlijk' geen problemen heb om Orange of Lemon te gebruiken. Ik doe een range test en zoals gezegd.... tot op heden nada problemen.
Mocht dat zich voordoen, meld ik het in het draadje. Daar hebben dan andere mensen ook iets aan.....

Trouwens...ik had een dure Schulze ontvanger op 35mHz en die stoorde als de ziekte! Dus prijs zegt niet altijd iets. Ook heeft Graupner in het begin een systeem op 2.4 gehad met flinke problemen. En dit was zeker geen goedkoop systeem.

Biuj ons op de club hebben we wel problemen met de nieuwste orange dus hier geen goede ervaringen. Met of zonder satelliet maakt niets uit. Ik betaal liever iets meer, en als je de kostprijs van je vliegtuigen bekijkt is het prijsverschil me het wel waard. Een crash en het prijsverschil voor de komende jaren is verdwenen....

Is dit een nieuwere Dx6i met dsmx?
Zit er een menu in 'frame rate' oid om m om te schakelen naar Dsm2?

Biuj ons op de club hebben we wel problemen met de nieuwste orange dus hier geen goede ervaringen. Met of zonder satelliet maakt niets uit. Ik betaal liever iets meer, en als je de kostprijs van je vliegtuigen bekijkt is het prijsverschil me het wel waard. Een crash en het prijsverschil voor de komende jaren is verdwenen....

Vreemd. Over het algemeen zie ik geen problemen met 2.4
Ook niet bij andere merken. Wel dat er bugs zijn in software van sommig zenders (Graupner Hott) die voor dikke ellende kan zorgen.

Mensen die per see 'merk' willen hebben, moeten zich er gewoon aan houden.
En ook daar kunnen defecten zijn:
spektrum-bind-probleem

Ik zal de laatste zijn die niet zal berichten als het met mijn setup niet werkt. Daar heeft niemand wat aan.
Zoals gezegd, echt top tot op hede... werkt super. Nada glitches, prima reikwijdte...

Voordeel van Spektrum is dat je niet per abuis verkeerde model kunt kiezen.
Mij is dat wel gelukt met Jeti en koste me dus een model!!!!

Voor de rest wilde ik overgaan op een handzender. Ben zeer tevreden over de DX-8. Ligt lekker in de hand en tich functies. Vanwege mooie weer heb ik veel vluchten gemaakt met 10 modellen!!!! en zoals gezegd... tot op heden werkt het super.

Ps.
In het tijdperk van 35mHz werden er ook andere merken ontvangers gebruikt. Daarbij waren de Jeti MPD een stuk beter dan de dure Schulze in mijn setup. Ik zou niet weten waarom Lemon en Orange niet zouden kunnen voldoen.
Destijds vond met Jeti ontvangers ook maar goedkoop ten op zichte van de andere.... maar ze deden het wel prima!

Denk dat het idd handiger is om budget ontvangers ook in budget vliegtuigen te stoppen:-\ maar ik snap dan alleen niet dat ze het de ene keer probleemloos doen en de andere keer gaan ze de fout in.... ik weet wel voor de mensen die terug naar origineel gestapt zijn er bestaan voor Spectrum ook 4 kanaals ontvangers voor vliegtuigen. Is ook niet duur maar wel gewoon Spectrum origineel

Denk dat het idd handiger is om budget ontvangers ook in budget vliegtuigen te stoppen:-\ maar ik snap dan alleen niet dat ze het de ene keer probleemloos doen en de andere keer gaan ze de fout in.... ik weet wel voor de mensen die terug naar origineel gestapt zijn er bestaan voor Spectrum ook 4 kanaals ontvangers voor vliegtuigen. Is ook niet duur maar wel gewoon Spectrum origineel

Graupner 4kanaals op 35mhz was geen budget ontvanger voor op mijn Shocky. De Jeti 4 kanaals (gezien als budget) was echter twee keer zo goed. De Graupner was een ' drama'
Dus wat betreft het budget....

Lemon Rx - DSM2 Receivers. - RC Groups

Kun je lezen over Lemon en de bevindingen.
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=26066649&postcount=1404

Iedereen mag geloven wat hij zelf wilt natuurlijk. Vandaar dat ik dingen zelf uit probeer.
Zo waren de 3.5mm plugjes van HK, hetzelfde (precies hetzelfde) als de plugjes bij de locale hobby shop. Alleen, ik had er nu 10 paar ipv van 2 paar. Ik gebruik ze in alle toestellen.... budget toestellen heb ik namelijk niet. Alleen toestellen die ik leuk vind! Van klein tot groot vind ik ze allemaal leuk en als ik ze niet leuk vind...verkoop ik ze.

Back