Hier een plaatje van de turnfin aan mijn Baracuda.

De hoek erin zorgt ervoor, dat de turnfin haaks op de V-vorm van de bodem staat.
Van de zijkant gezien steekt 'ie nét onder de kiellijn uit, misschien zou dat wel minder kunnen, maar ik vaar geen wedstrijden meer met deze romp, hij is te klein en qua ontwerp niet geschikt voor borstelloze aandrijving, dus ik doe er niks meer aan.
Deze turnfin is van 1mm dik aluminium, da's vrij dik, maar wel lekker solide (kun je nog eens ergens overheen boenderen zonder schade), ik gebruik ook wel 0,3 mm staalplaat, maar dat moet je uitgloeien voordat je het kunt buigen en het roest, het heeft uiteraard weinig weerstand.
Omdat het laminaat van de romp dun is, en ik er geen dikke laag glasweefsel in wilde maken, zit er een plaatje aluminium met M3 schroefdraad binnen in de romp als bevestiging, dit plaatje maakt deel uit van de servohouder, twee vliegen in één klap en gewicht bespaard.
Voor jouw boot moet je experimenteren met de vorm voor het beste resultaat.
Met de turnfin aan de rechterkant, heeft je boot een voorkeurs draairichting gekregen; linkerbochten op snelheid gaan alleen als je ze érg ruim vaart.
Groeten, Jan.