hoi erik ik snap wel waar je heen wil. ik kan het in de zomer mischien wel eens testen in knie diep water

.
ik vind het niet echt erg dat het roer langer moet en er een bulb onder hangt.
eenmaal op het water zie er nog maar erg wijnig van. en mischien door anders te gaan zeilen kan het mischien wel anders .
ik heb vorigjaar mijn sampan verloren en wil het niet nog eens mee maken dus liever veilig dan ondoordacht.
we hebben ook niet het originele tuig op deze speeljacht staan zoals je ook wel zult weten stonden daar 2 masten op met een andere tuiage.
ik heb dit in overleg met rené voor deze opstelling gekozen want het moet ten eerste funn zijn om mee te zeilen en het moet ook zeilbaar zijn.
ik kan mischien in een later stadium eens experimenteren met een dubbele mast of zonder bulb en roer verlenging, maar voorlopig ga ik het zo laten en eerst eens leren zeilen met dit tuig.
bij mij telt een hoge funn factor boven snel zeilen maar wil ook niet al te erg staan klungelen langs de waterkant .
de foto op de achtergrond 8) dit is de nieuwe kalender van de flex een bodybilding blad dat maandelijks uitkomt . kan ik van tijt ook eens naar iets anders kijken dan naar een schip :schrik: