Spektrum DX-7

mijn dx7 heeft inmiddels dik speling op de rechtste stick.
ik ga de kogellager upgrade doen.

Sloop ze.
Uurtje werk, alle bekabeling even in bedwang cq weer terug op juiste plek zien te krijgen.
t openklikken van de halfronde kap is het lastigste.

Ik vraag me af of het al niet te laat is,
wat zal gesleten zijn, t plastic of de messing bus..

Wat is dik spelling, ik had op mijn gas/ailron stick spelling op de gas, als ik de ailron op een bepaalde positie zette en vervolgens met het gas ging spellen( hoveren ), voelde ik spelling. Heb de boel helemaal open gemaakt en een klein beetje vaseline op de as gesmeerd en het is nu al meer dan een 1/2 jaar weg. Moet de lagers ook nog eens bestellen (weet alleen niet waar), want het is volgens mij toch nog een keer nodig.
En, Niek te laat is het nooit, we zijn toch modelbouwers.

Bart,

Readyheli.com heeft ze, of ik heb ze in ieder geval daar kunnen halen. Ik heb nog steeds geen last van speling met die lagers.

...Moet de lagers ook nog eens bestellen (weet alleen niet waar),
Volgens mij doet HH daar helemaal niet aan, onderdelen aan gebruikers verkopen - en hun dealers ook niet. Ik had een paar maanden geleden een probleem met een trim van mijn DX6i, en kreeg van dealers in Duitsland, Engeland en België hetzij afwijzend, hetzij geen antwoord op mijn mail.
Omdat de zender dus nog goed bruikbaar was wilde ik het liever zelf repareren dan ter reparatie opsturen.
Heb het kapotte onderdeeltje uiteindelijk maar gelijmd met CA, het houdt prima... :rolleyes:

Back