Spektrum DX-7

Bij 1 van mijn DX6'en heeft het bijna 3 weken geduurd eer hij door de doane was. Daarna was ik het overzicht kwijt want dan worden de track and traces omgelabeld voor de nederlandse koerier en liep het oude nummer dood.

Bij een andere DX6 die ik voor iemand anders had besteld was hij in een week ter plaatse. Het is heel arbitrair.

Zojuist, weer een aantal ontvangers binnen gekregen.

2 weken onderweg, 17euro aan inklaringskosten.

Het gaat gewoon eigenlijk altijd goed (in nederland in ieder geval).

Hoelang ligt hij al bij de douane ??? De mijne ligt er nu nog steeds.

Wanneer is die van jou verstuurd. De mijne 25 februari 2008.

Laatst bewerkt:
ik krijg zojuist bericht dat mijn zender ingeklaard is, dus bezit over de juiste papaerassen erbij :D

Ik heb gisteren een Sanwa MX-3FHSS 2.4ghz zender binnen gekregen uit HongKong, eind vorige week via Ebay besteld, erg snel binnen dus en geen douane ertussen wat ik al verwachtte. In nederland bij Conrad kost deze 220 euro, ik heb hem voor 130 euro INclusief de verzendkosten van 20 US dollar; voor dit heel grote prijsverschil neem ik het risico van evt. douanekosten wat eigenlijk alleen mijn ervaring is voor spullen uit de VS en aangescherpt is na 9/11.

Volgens de manual is de output power 80mw, welke dus ruim onder de 100mw in Europa zou moeten vallen maar hoe controleer ik nu of dit werkelijk wordt uitgestraald? Ik zou het niet weten en ik vraag me af of zg. legale winkels hier in Nederland wel echt Europese (dus gewijzigde) modellen in de schappen hebben staan, afgezien van dat mooie CE stickertje welk ook goed is na te maken.

Porto

Laatst bewerkt:
overigens is de verpakking geopend, maar de manual waar de "ce" verklaring instaat niet.
ze hebben blind ingevoerd op de CE sticker achterop.

Hoi,

ik ben ook zeer geineresseerd en vindt het prijsverschil ook de moeite waard om eens in US of A te kijken.

Ik vlieg echter mode1 en heb begrepen dat dit bij een DX7 niet simpel even om te zetten is. Zijn er al mede-forummers die weten of mode1 ook ergens te verkrijgen is ... ik heb al even gezocht maar kon het zo 1,2,3 niet vinden.

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Even een overzichtje:
Zender+ontvanger 175 dollar = 122 euro
Verzenden 65 dollar = 42 euro
inklaren =30 euro
optellen = 194 euro

Hmmm eens kijken van een DX6i doet via ebay

bedankt en groet FKZ

Even een overzichtje:
Zender+ontvanger 175 dollar = 122 euro
Verzenden 65 dollar = 42 euro
inklaren =30 euro
optellen = 194 euro

Hmmm eens kijken van een DX6i doet via ebay

bedankt en groet FKZ

Voor dat geld zit er geen ontvanger bij hoor, maar voor 35 euro heb je een AR6100 en voor rond de 50 euro heb je een AR6200.

Mijn dx7 ligt vanaf 29 februari al bij de douane

Dus ongeveer 250 voor zender en ontvanger. uitgaande van een percentage van de verzend en inklaar kosten.

dank groet FKZ

scheelt dus een dikke 130 euro op een set hier.
legaal geimporteerd en al.

imho de moeite waard.

@rceflyer, via ebay kan je alle modes zo kopen, zowel heli als airplane versie.

Kom net thuis en mijn zender DX7 Heli is ook binnen.

moet alleen €40,31 belasting en inklaringskosten betalen.

Dus in totaal €172,98 voor de losse zender met verzendkosten en €40,31 voor belasting en inklaringskosten maakt €213,29.

Bij hobby city de DX7 met AR7000 + 4 digi servo's voor 270 euro thuis met ems express shipping. fyi........

Hey mede forummers,

nog even een vraagje betreffende de DX7.

Er is een heli- en een airplane versie. Ik heb het verschil getracht te ontdekken, maar dat valt nog niet mee. De Spektrum website is niet echt duidelijk hierin.

Klopt het dat het enige verschil is dat de heli versie na een reset alle geheugenplaatsen terugzet naar heli-instellingen, maar dat je gewoon alle airplane instellingen kan gebruiken en vastleggen in het modelgeheugen ?

Is dit het enige verschil ?

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Back