Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zoals Roelof al opgeeft, is analoge apparatuur berekend op een framerate van 20 ms. Als je analoge servo's dan ook op een framerate van 5 ms laat werken geven ze een continue brom, worden loeiheet en zijn binnen de kortste tijd ter ziele. Dit komt doordat het pulsverlengingsnetwerk in de war raakt. Ook analoge schakelaars en regelaars hebben hetzelfde probleem.
Dan kun je makkelijker op je zender de framerate terug op 11ms of 16ms zetten. :?Zou je zoiets op kunnen lossen door een tellertje er tussen te zetten die eens in de 4 pulsen een puls doorlaat?
Dan kom je weer in de buurt van de 20ms framerate.
Maar als je servo een stelsnelheid van 0,08sec/60° heeft, dan is dat nog altijd 80 milliseconden voor 60°. Leuk dat de servo eerder weet welke positie die aan moet nemen, maar de techniek laat de elektronica toch een beetje in de steek dan. :? Dus alleen bij hele kleine veranderingen is het merkbaar (lees meetbaar).Het niet sneller worden ga ik tot op zekere hoogte in mee, de servo zelf wordt niet sneller maar de reactie op een verandering is wel beter naarmate de framerate omhoog gaat volgens mij. Stel je voor dat een volgende puls pas na 1 seconde komt, de servo gaat natuurlijk gewoon op zijn snelheid werken maar na een seconde is er pas weer een verandering.
Ergo, bij veel beweging van de stick moet je ook een marginale verbetering in de totale snelheid kunnen meten. (niet te merken verder volgens mij maar sneller is het wel)
Ik heb nog geen scoop op de AR3100 gehangen. Het principe zal niets anders zijn dan het bestaande. De pulsbreedte voor de servo-aansturing zal nog steeds 1-2msec zijn. Alleen de pauze tussen twee pulsen is aanmerkelijk minder.Dat is ook precies wat ik bedoelde.
Om toch maar weer terug te komen op het topic, hoe is dit te ondervangen om het framerate probleem op 5,5ms op te lossen?
Als je eens met je scoop zou willen kijken hoe het eruit ziet zou ik je dankbaar zijn.Ik heb nog geen scoop op de AR3100 gehangen. Het principe zal niets anders zijn dan het bestaande. De pulsbreedte voor de servo-aansturing zal nog steeds 1-2msec zijn. Alleen de pauze tussen twee pulsen is aanmerkelijk minder.
Ik zal hem komend weekend eens aan de scoop hangen en wat plaatjes maken.Als je eens met je scoop zou willen kijken hoe het eruit ziet zou ik je dankbaar zijn.
Ik ben voor Burp een Motor kill-switch aan het maken, maar deze wil maar niet werken met een framerate van 5ms. De overige framerates werkt perfect.
Maak ik zelf een puls van 1-2ms met een framerate van 5ms dmv een AVR, dan werkt het ook goed.
Het lijkt er toch op dat het niet helemaal zo is als wij denken.