Dat klopt. Had nare ervaringen gehad met Spektrum. Persoonlijk alleen echte schade met een rc buggy. (Spektrum DX3s TX) 1/8 buggy is daardoor tegen een kei gereden. Vanuit stilstand 100 meter volgas volledig onbestuurbaar. En exact op een kei ter grote van een hunebed geklapt. Spektrum is erg gevoelig voor spanningen onder de 5 volt. Zware Savox servo monteren, moest kunnen volgens de modelbouwzaak. Mijn eigen schuld geweest. Had me beter moeten inlezen

. Je moet ergens beginnen he haha
Bijna al mijn auto's zit nu futaba op. Vaak staan mijn kleine kinderen in de buurt. Wilde het risico niet lopen, ik vertrouwde het spul niet meer. Toen die zelfde dag nog een futaba 4pkr besteld. Maar ook een lading externe bec's. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ook met de enkele auto's waar nog Spektrum op zit niet. Anders kon ik niet samen met anderen rijden, uiteraard werd dan altijd mijn spul gepakt haha.
Was het verkeerd gebruik omdat ik geen externe bec monteerde? Of is Spektrum daar gevoeliger voor dan overige merken. Ik weet het niet. Dom van mezelf. Had er beter op moeten letten.
Mijn vliegtuigen boven de 120cm hebben ook veelal een externe Bec. Ongeacht Futaba of Spektrum
Ik vlieg 60a70% van mijn modellen met Spektrum. Komt hoofdzakelijk omdat ik lui ben en de Spektrum altijd moet pakken voor de UMX modellen. Futaba werkt perfect. Kwalitatief beter, touchscreen, maar een compleet ander menu. Spektrum werkt voor mij makkelijker omdat ik het beter ken. Futaba zit ik een avond bij eer ik het door heb. Gebruik hem te weinig
Mijn zoontje heeft ook een spektrum zender. Zo is het ook eenvoudiger met een leerling kabel.
Maar hoe goed het ook werkt( goed werken doet Spektrum bij mij al jaren)Een 3 meter kist zou direct weer op Futaba gaan

better safe than sorry
Nu Heeft mijn Dx18qq 2 antennes. De oudere DX8 varianten maar 1 dacht ik.
Naja nogmaals het werkt prima.