Spektrum DX6i

Als je door het bewegen van de gyro-servo uitval krijgt, klinkt het aannemelijk dat je BEC van je regelaar niet voldoende stroom kan leveren en dus wegvalt. Hierdoor herstart deze en dus ook de ontvanger (of in ieder geval een spanningsdip). Gevolg is dat de ontvanger dus een voedingsprobleem constateert en gaat knipperen om te waarschuwen.

wat zou dan de makkelijkste oplossing zijn?
Om dit probleem optelossen ..

Zou een zwaardere regelaar het niet oplossen?
Als je een zwaardere hebt liggen zou je het gewoon kunnen uitproberen.

Zou een zwaardere regelaar het niet oplossen?
Als je een zwaardere hebt liggen zou je het gewoon kunnen uitproberen.
Ik denk dat ik het nog niet helemaal snap..
me regelaar doet het volgensmij nog super hoor..
De motor kan gewoon draaien ..
de servo's kunnen gewoon bewegen..
Dus moet ik nu een betere regelaar voor me king2?
Ik ken mensen die gewoon met een esky regelaar vliegen en een dx6i..

Maar hebben die mensen ook dezelfde staartservo? Hoeveel stroom (Ampère) kan die regelaar leveren aan de ontvanger/servo's?

Sommige regelaars kunnen maximaal 1A leveren. Een flink snelle servo op de staart zal dat makkelijk kunnen trekken. Gevolg is dat de voedingsspanning naar je ontvanger (en servo's) instort als je de servo beweegt. Ook een gyro kan aardig wat stroom opnemen. Dus kijk eerst hoeveel stroom je regelaar kan leveren, 2A moet je minimaal hebben met een snelle servo.

Dus wat bdoets zegt, als je hebt een zwaardere regelaar proberen. Die kunnen meestal ook een hogere stroom leveren aan ontvangers en servo's.

Probleem opgelost;)..
Vandaag effe naar me over over over buurman gegaan
Hij heeft een trex 450en 600 electro..
Hij heeft wat geprutst aan me heli en hij deed het gewoon weer..:confused: Hij prutste een beetje met de gyro en met de receiver en hij deed het weer.. Hij vliegt weer zogoed als voorheen..:proost:
Iedergeval nog bedankt voor de tips;)

Gr Justin

Heeft iemand reeds ervaring met een DX6i gekoppeld met een DX5e als leszender.
Ik ben benieuwd of de 2e rolroerservo dan ook nog werkt vanaf de DX5e. Ik zou zeggen van wel gezien het een volwaardige 5 kanaals zender is en de bijgeleverde ontvanger AR500 ook een uitgang heeft voor de 2e rolroerservo...

Iemand ervaringen hiermee?????

Even weer dit draadje omhooghalen hoor.. :rolleyes:

Ik zit even met een probleempje misschien dat een vergelijkbaar iets al is besproken maar kon het zosnel even niet terug vinden.

Ik heb een extra met op elk rolroer zijn eigen servo, nu heb ik via de zender deze 2 servo's gemixt met dual aileron. Rechter servo op de aileron ingang en linker op aux1.
Nu is het probleem dat het rolroer verkeerdom werkt:( als ik reverse dan reversed hij natuurlijk alleen maar de linker aileron. Omkeren van de stekkers op de ingangen heb ik ook geprobeerd maar dat helpt niet.

Weet iemand hoe dit moet?

Matthijs, als ik me goed herinner (want ik heb het al een paar maal bij de hand gehad en het staat niet echt in de manual) moet je op de zender aux1 reversen.

Als dat niet klopt, geef dan even een brul dan ga ik in mijn zender kijken hoe het staat.

ik ben nieuw in het hele programmeerbare zender gebeuren. heb momenteel een dx5e en die bevalt uitstekend, enige (grote) nadeel is dat als je van model wisselt je alles weer opnieuw moet uittrimmen...
zodoende op de dx6i uitgekomen, maar met dus de simpele vraag: onthoudt de zender ook de ingestelde trim per model?

Hallo beste forumleden,
wil graag de dxi6 kopen maar kom ze tot nu toe alleen voor rond de 189 euro tegen, iemand meschien een adresje? liefst niet in hongkong

Hallo beste forumleden,
wil graag de dxi6 kopen maar kom ze tot nu toe alleen voor rond de 189 euro tegen, iemand meschien een adresje? liefst niet in hongkong

Ik heb mij dx6i bij heliguy gekocht een tijd geleden. Het is een engelse webwinkel en je hebt geen toestanden met invoerbelasting of wat dan ook.

Ik heb de Dx6i en de heli Blade SR 120. Ik ben net overgestapt van blade mcx2 naar de sr 120. Nu die vliegt iets ongecontroleerd: draait cirkels en vliegt nogal met neus naar de grond toe. Weet iemand hier raad mee. Kan ik op de zender de Dual rate verminderen zodat de helicopter wat trager vliegt en ik makkelijker kan bijsturen?

De antennedraden zijn van mij spektrum obnvangen afgebroken. Iemand een idee waar ik de 6200 ontvanger kan laten repareren?

Laatst bewerkt:
De antennedraden zijn van mij spektrum obnvangen afgebroken. Iemand een idee waar ik de 6200 ontvanger kabn laten repareren?
Jawel hoor, ik moet er even naar zoeken, komt eraan (ik heb onlangs een AR6200 laten repareren, hebben ze trouwens gratis gedaan).

Dit is het adres:
Horizon Hobby GmbH
Hamburger Str. 10
25337 Elmshorn
Duitsland

Ik heb de ontvanger gewoon in een stukje bubbelplastic gerold, vastgetaped, en in een gewone envelop gestopt.
Vergeet niet een briefje erbij te doen met het retour adres... het zal in dit geval wel niet nodig zijn uit te leggen wat er kapot is... :D
Succes!

Laatst bewerkt:
Jawel hoor, ik moet er even naar zoeken, komt eraan (ik heb onlangs een AR6200 laten repareren, hebben ze trouwens gratis gedaan).

Dit is het adres:
Horizon Hobby GmbH
Hamburger Str. 10
25337 Elmshorn
Duitsland

Ik heb de ontvanger gewoon in een stukje bubbelplastic gerold, vastgetaped, en in een gewone envelop gestopt.
Vergeet niet een briefje erbij te doen met het retour adres... het zal in dit geval wel niet nodig zijn uit te leggen wat er kapot is... :D
Succes!

Top. Ik email ze wel eerst. Voorlopig ff dan maar een orange ontvanger gebruiken.

Ik heb een uiterst merkwaardig probleem met mijn DX6i. Ik kan de zender gewoon gebruiken, geen probleem daar, maar als ik de zender uitzet schakelt het zendgedeelte wel uit (de ontvanger reageert meteen en zet throttle in de failsafe stand) maar het display blijft aan staan. Haal ik dan een batterij eruit en een seconde later er weer in is ook het display uit.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Back