Spektrum DX7 & Quadcopter board Hobbyking

Eindelijk ...alles nog eens nagelopen, en tot de conclusie gekomen dat het gewoon goed MOET zijn...
De potmeters op de print vol open gedraaid, en stukje bij beetje terug gedraaid.
en jawel... stabiel. Tenminste.. een stuk beter. Nu is het zelfs voor mij te doen !

Nu is het een kwestie van oefenen, oefenen, en nog eens oefenen, o ja.. en wachten op een volgende shipload proppen.

gr Gert

Gert,
potmeters helemaal open gedraaid zeg je, houd dat in dat de gyros heel gevoelig staan dan ?
Je vliegt de + quad zie ik, rode pijpje is de neus?

Mijn excuses voor het youtube foutje, echter had ik het filmpje op diverse fora geplaatst. En niet overal is de toevoegcode het hetzelfde..:p

@ jaccies - Ik heb op de voorste "poot" een rood tie-wrapje gedaan ter herkenning.

gr Gert

Gert dat ziet er al stukken beter uit als de vorige film.
Je bent stukken vooruit gegaan dat kun je zo zien.
Ik vind hem erg stabiel vliegen niks mis mee.
Ton

inderdaad super stabiel!!! TOP

Hoe zetten jullie (allen met diy quad) eigenlijk die motoren 8 procent schuin. Tot nu toe zie ik dat de aluminium staven gewoon allemaal horizontaal zitten.

Schroeven jullie ze vast met ringentjes aan één kant eronder ofzo??

Mijn excuses voor het youtube foutje, echter had ik het filmpje op diverse fora geplaatst. En niet overal is de toevoegcode het hetzelfde..:p

@ jaccies - Ik heb op de voorste "poot" een rood tie-wrapje gedaan ter herkenning.

gr Gert

Gert,
potmeters eerst helemaal open gedraaid zeg je, houd dat in dat de gyros heel gevoelig staan dan of ongevoelig ?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, omdat ik volgens mij ook 1 of 2 potmeter (softwarematig) heb omgedraaid.. sorry...

Neem hier even een kijkje...dan word het wel wat duidelijker...Zoniet, dan zijn er hier altijd wel mensen die het weten..

gr Gert

Hobbyking quadcopter met QuadControllerV4_7 firmware

Hallo,
Is dit nog het goede draadje voor Hobbyking Quadcopter?
Vorige week alles ontvangen dus aan de slag.
Mijn setup ,
-Hobbyking HobbyKing Quadcopter Frame
-HobbyKing Quadcopter Control Board
- 4x C2822 1400KV motors en 4x Hobbywing Pentium 30A ESC
- 4x 8x4 props ( 2 normal and 2 reversed)
- Spektrum receiver AR6110
- Lipo Zippy 3S 2800mah

Mijn ervaring ,
Eerst heb ik Control board voorzien van QuadControllerV4_7_X firmware via LazyZero kkmulticopterflashtool_0.32 software en usbasp-windriver.2011-05-28 voor de USBASP programmeer board.

Frame zat zo in elkaar , landingspoten zijn wat zwak, tijdelijk wat ondersteuning gemaakt met CV buisisolatie.

Control board gemonteerd, motors regelaars , lipo en Spektrum ontvanger geplaatst.

Quadcopter opgehangen aan plafond in mijn werkruimte.

Regelaars gecalibreerd, door YAW potmeter CCW te draaien. (MIN)
Vond dit vreemd want op RCgroups werd verteld dat voor MIN waarde de potmeter op CW moest zetten.

Na testen bleek dat de ARM/DISARM functie verkeerd om werkte ( rudder naar links gaf ARM, moer rechts zijn) dus op Spektrum DX6I Rudder op reverse gezet, later bleek met testen dat ik ook AILE en Elevator op reverse moest zetten.
Andere instelling van Spektrum zender :
Travel Adjustment: elevator 50%, Aileron 50%, Rudder 100%

Yaw gyro om moeten draaien volgens de procedure.
Potmeters op board Roll : 50% , Pitch 10% en Yaw 50%

Dit werkt nu , voorwaarts, achterwaarts, links en rechts rollen maar mijn quadcopter blijft langzaam rechtsom draaien van boven gezien.
Krijg hem niet stil met de rudder trim en Rudder stick naar rechts gaat die harder draaien naar rechts, maar rudder stick naar links doet praktisch niets.

hij hangt nog steeds aan het plafond totdat rudder probleem opgelost is .We zoeken verder ;) , wat de oorzaak is of iemand kan mij verder op weg helpen.

Ton heb jij al resultaat?

Laatst bewerkt:
Helaas nog geen voortgang.
Gisteren terug van vakantie alle spullen bekeken en de ESC ontbreken nog.
Wel brief douane maar dat is alleen van de propadapters.
Er zijn er al wel een paar in dit draadje die de quad met het HK board hebben vliegen dus hopelijk reageren die nog.
Nog een foto gemaakt?
Succes
Ton

@ jaccies

Heb je de uitslag op de zender (voor je Yaw kanaal ) wel maximaal gezet ? Bij mij was er een enorm verschil tussen 50 % en de volle uitslag..

Ik heb niet dat hij uit zichzelf naar 1 kant ging draaien, maar wel dat hij inderdaad enorm langzaam wou draaien. Daarna heb ik de uitslag op de zender (Spektrum DX-7) maximaal gezet, en was het goed.

gr Gert

@ jaccies

Heb je de uitslag op de zender (voor je Yaw kanaal ) wel maximaal gezet ? Bij mij was er een enorm verschil tussen 50 % en de volle uitslag..

Ik heb niet dat hij uit zichzelf naar 1 kant ging draaien, maar wel dat hij inderdaad enorm langzaam wou draaien. Daarna heb ik de uitslag op de zender (Spektrum DX-7) maximaal gezet, en was het goed.

gr Gert

Gert,
Ik heb Rudder travel adjust op 100% staan, ik kan max tot 125%
zal het eens proberen.

Gert heb jij dat ook moeten doen op je DX-7 zender : Rudder , AILE en Elevator op Reverse ?

Die van mij heeft zijn eerste hupjes gemaakt het eerste wat ook opviel is het zwakke landingsgestel, daar moeten we zeker wat aan doen.

Ik heb een DX8 en moest ook alles reversen de ARM/DISARM functie stond ook verkeerd en mijn Potmeters op het board staan nu op Roll : 45% , Pitch 45% en Yaw 60%
Origineel stonden ze vanuit HK op ongeveer 70% en bij de eerste poging huppelde die van voor naar achter (ik denk dat ze daarmee oscilleren bedoelen :rolleyes: ). Na wat bijregelen staan de potmeters nu zoals hierboven aangegeven (de % zijn ongeveer want je kan dat niet juist aflezen) en nu heb ik hem reeds een paar keer zo een 20cm hoog mooi vlak zonder ronddraaien kunnen laten "zweven". Op mijn zender stond alles wel nog op 100% maar ik ben wel heel voorzichtig geweest met de sticks
Meer heb ik nog niet gedaan ik moet eerst dat landingsgestel aanpassen voor er breuk van komt.
Groetjes ReneDL

Het "landingsgestel" kun je er beter direct onder vandaan slopen :rolleyes:

Deze zal het niet lang volhouden, tenminste in mijn geval..Misschien dat een doorgewinterde Quadro vlieger hem heel kan houden, maar als je (zoals ik) net instapt, dan houd hij het echt niet lang vol...

@ Jaccies: Inderdaad heb ik ook alles moeten reversen..

Gisteren nog even aan het stoeien geweest met de quadro, en ik moet zeggen het valt me na een paar dagen "proberen" mee hoe snel je leert....

gr Gert

Dat ziet er hoopvol uit allemaal.
Er komen er steeds meer bij met een HK board.
Een mooi beginners toestel toch.
Hopelijk krijgt jaccies hem ook van de grond.
Allemaal info die we straks misschien ook nodig hebben.
Ton

Back