Spektrum DX7 & Quadcopter board Hobbyking

Gert,

Ik heb nog eens even terug gelezen maar ben het niet tegen gekomen.
Zou jij de moeite willen nemen om de standen van jou pots, endpoints, expo hier neer te zetten.
Alvast bedankt.
Ton

Zal me er morgenavond even mee bezighouden Ton...Mits er geen andere belangrijkere zaken zich voordoen...ben een beetje druk..:???:

@Johan: Mooie carbon profielen ;) Duur spul zeker ? :D

gr Gert

Wat bedoel je precies met de gain instelling? De yaw stand?

Uitslagen verlagen van de roeren bedoel je dan endpoints verminderen in de zender naar die 50%

Ik heb V4.5 in mijn HK board.

Ton

-gain instelling is de potmeter instellingen 100% is maximum gain
-uitslagen verlagen van roeren in de zender is bij Spektrum : Travel adjust
en bij Futabe Endpoints

Bedankt!
Ik begrijp uit een eerdere post van jou dat je die endpoints dus gehalveerd hebt naar 50%.
Wordt hij dan minder gevoelig op de uitslagen?
Kun je dat dan niet beter met de expo doen?
Heb je nog een idee wat dat schokken zou kunnen zijn.
Heb jij ook nog die slappe HK props er op zitten?
Zou het helpen om betere props te nemen?
Wat een vragen het het helpt mij wel verder.
We vliegen nu een accu leeg met geschommel en het frame leeft nog dankzij mijn verende wielen.
Ik hoor het wel.
Alvast bedankt
Ton

Bedankt!
Ik begrijp uit een eerdere post van jou dat je die endpoints dus gehalveerd hebt naar 50%.
We vliegen nu een accu leeg met geschommel en het frame leeft nog dankzij mijn verende wielen.
Ik hoor het wel.
Alvast bedankt
Ton

Klopt ik heb de endpoints gehalveerd waardoor de uitslag minder gevoelig wordt ook aanbevolen in de handleiding van het HK bordje
3. Initial transmitter ATV/servo range settings:
- Pitch (elevator): 50%
- Roll (aileron): 50%
- Yaw (rudder): 100%

Met expo kun je dat niet daarmee maak je de maximale uitslag niet minder mee , alleen verander je hiermee de lineariteit van de uitslag.
Geen idee wat die schokken kunnen zijn , doet die bij mij niet.
En ja ik heb ook die 8x4 HK props , maar ik heb 1400kv motors

Ton

Dat schokken kan verschillende oorzaken hebben. Vaak is het zelfs een combinatie van factoren.

Zo kan de LiPo te zwak zijn maar ook de motor in combinatie met de props kan hier meespelen.
Zo zijn er ook ESCs die de pulsfrequentie vanuit het KK boardjes niet aan kunnen en om de paar seconden daardoor herstarten.

Welke combinatie van prop en motor heb je in gebruik?

John

Bedankt!
Ik hoor het wel.
Alvast bedankt
Ton

Hoi ik heb gelezen dat je problemen hebt met jou copter die problemen heb ik ook gehad ben nu 6 maanden verder ik vlieg zonder kompas en zonder gps men praat wel zo makkelijk dat je er zo mee wegvliegt maar dat klopt niet de beschrijving die je heb moet je goed laten vertalen dan kom je er uit

gr Adrie

Mannen bedankt

@jaccies
We gaan het weer proberen en ook spelen met deze standen!

@JohnA
HK board versie 4.5 (standaard)
HK quad frame
8x4 props
2210N 800KV motoren
Turnigy Plush 25A ESC (18A is voldoende)
verlichting, staart groen en rest rood
Lipo melder
Lipo 3S 2200mAh
gewicht ca 900gram
zo te zien op half gas hoveren
Hier te zien [123671] show-hier-je-multicopter-fotos-en-specs-16

@Adrie
Als ik dit zo lees dan ben jij er dus gelukkig al uit.
Het zou dan mooi zijn je bevindingen hier te posten dan hebben meerderen er iets aan.
Alvast bedankt
Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Ton,

Op basis van je motor, 800kv, raad ik aan props 10*4.7 of 10*4.5 te gebruiken. Je gebruikt nu props die eigenlijk voor een hoge toerental motor bedoeld zijn. Bijvoorbeeld bij 1200kv zijn 9*4.7 vele malen beter.
Dit zou mogelijk ook kunnen verklaren waarom je een schokkerig gedrag hebt.

Wat betreft de instellingen, eerst je zender op basis zetten. De juiste firmware in je HK board zetten en de pots op 50-50-50

Wat je kan doen is de goede uitleg op deze site gebruiken. Deze is denk ik het duidelijkst maar wel in het Engels.

Ik neem aan dat je de ESC's juist hebt ingesteld met programmeerkaart of via de stick van je zender?

John

Laatst bewerkt:
Oke nemen we mee in de volgende test.
De regelaars zijn met de kaart geprogrammeerd.
Ton

edit
De beschrijving waar jij naar verwijst is niet helemaal geschikt voor het HK board V 4.5

Laatst bewerkt:
Ton

Ik heb die HK borden hier ook, zelfs aangepast met een grote processor zodat er andere firmware in kan. Het enige wat eigenlijk anders is, is de draairichting van de potmeters. Als je echter de KK firmware laadt, dan is hij 100% identiek aan de KK bordjes. De handleiding kan je gewoon gebruiken, ik weet niet waar je dan het verschil ziet bij de instellingen.

John

Jaccies,

nog bedankt voor je bericht.
Ik heb de spullen besteld maar heb ook nog wat gevogeld met het bordje.
Misschien kan jij mij hiermee nog helpen want ik kom er niet uit.
Ik heb de ESCs op het bordje voor motor 1,2,3 en 4 goed aangesloten. De stekkertjes van ontvanger naar bordje op de juiste manier Rud,Tro,Ele en Elev aangesloten.
Potmeter als beschrijving 100, 50 , 50 %.
Als ik de zender en bordje aan zet kan ik alleen maar met Tro gas geven en blijven alle 4 motoren gelijk draaien.
Ik heb dus geen reactie op Rud,Ele of Elev.

Doe ik iets verkeerd of moet het bordje anders geprogrameerd worden????

Groet Jacques

Heb je de ESC's gecalibreert?

Als je de heli in de hand neemt en 1/4 gas geeft, gaan de motoren harder of zachter draaien als je hem voorover kantelt

Props er af laten als je dit probeert!

John

Jaccies,

nog bedankt voor je bericht.
Ik heb de spullen besteld maar heb ook nog wat gevogeld met het bordje.
Misschien kan jij mij hiermee nog helpen want ik kom er niet uit.
Ik heb de ESCs op het bordje voor motor 1,2,3 en 4 goed aangesloten. De stekkertjes van ontvanger naar bordje op de juiste manier Rud,Tro,Ele en Elev aangesloten.
Potmeter als beschrijving 100, 50 , 50 %.
Als ik de zender en bordje aan zet kan ik alleen maar met Tro gas geven en blijven alle 4 motoren gelijk draaien.
Ik heb dus geen reactie op Rud,Ele of Elev.

Doe ik iets verkeerd of moet het bordje anders geprogrameerd worden????

Groet Jacques

Ton

Ik heb die HK borden hier ook, zelfs aangepast met een grote processor zodat er andere firmware in kan. Het enige wat eigenlijk anders is, is de draairichting van de potmeters. Als je echter de KK firmware laadt, dan is hij 100% identiek aan de KK bordjes. De handleiding kan je gewoon gebruiken, ik weet niet waar je dan het verschil ziet bij de instellingen.

John

Precies John je zegt het zelf al.
Als je de KK firmware er op zet en dat heb ik er dus (nog) niet op.
Dus voor mijn V4.5 zijn er nog wel verschillen.
draairichting pots, reverse standen Futabe, stick centering, instellen esc per stuk.
Eerst maar eens kijken of het met die V4.5 ook lukt.
Wees gerust ondertussen kijk ik ook naar die omschrijving hoor.

Ton

Heb je niet de mogelijkheid te herprogrammeren? Of gewoon nog niet gedaan? Persoonlijk zou ik de HK firmware er direct af gooien en over gaan op KK firmware

John

Precies John je zegt het zelf al.
Als je de KK firmware er op zet en dat heb ik er dus (nog) niet op.
Dus voor mijn V4.5 zijn er nog wel verschillen.
draairichting pots, reverse standen Futabe, stick centering, instellen esc per stuk.
Eerst maar eens kijken of het met die V4.5 ook lukt.
Wees gerust ondertussen kijk ik ook naar die omschrijving hoor.

Net weer geprobeerd maar alle 4 de motoren blijven hetzelfde toerental met gas op en terug nemen.
Ik heb net ook geprobeerd 1 motor (voor de 5v voeding) en 3 servos. Die reageren ook alleen maar op Tro.
Denk inderdaad iets met programeren. Andere mogelijkheden zijn er niet.

Ton

Heb je niet de mogelijkheid te herprogrammeren? Of gewoon nog niet gedaan? Persoonlijk zou ik de HK firmware er direct af gooien en over gaan op KK firmware

John

Inderdaad nog niet gedaan heb de tools wel.
Dus gaat nog een keer gebeuren.
Bedankt

Back