Spektrum DX8

Hallo allemaal,

Ik heb een rpm sensor gekocht voor bij mijn DX8. Ik wil de gaan inbouwen in mijn T-rex 550E. Voor deze heli heb ik ook een nieuwe regelaar gekocht (ICE 100). Nu staart er in de gebruiksaanwijzing van de DX8 dat je de sensor bij de motordraden op moet solderen. Kan ik de sensor ook aan de draden van mijn nieuwe regelaar solderen die naar de motor gaan? Dat scheelt mij weer het uitbouwen van de motor om te kunnen solderen.
Ik zelf denk dat het niets uit maakt, er zitten dan alleen de motor connectoren extra tussen. Ik hoor graag jullie mening hier over.

mvg. Freddie

Hoi Freddie,

Dat maakt niets uit hoor gewoon op de draden erbij solderen regelaar of motor.
Wel op je zender het een en ander instellen zoals tandwiel verhoudingen.

Succes
Robert

Dat is bijzonder vreemd, mijn AR8000 ontvangers uit die aanbieding zijn DSMX! Wat zegt de zender als je ze bindt? Hij geeft aan of het DSMX of DSM2 is tijdens het binden?

Persoonlijk zou ik geen DSM2 ontvangers accepteren. Je koopt een radio met DSMX technologie, dus dan kan het niet dat je met bijgeleverde ontvangers je radio als het oudere DSM2 gebruikt.... Niet dat dit niet goed is ofzo (heb nog wel wat DSM2 ontvangers), maar als je een DSMX systeem koopt moet je ook een DSMX systeem krijgen.

Laatst bewerkt:
Alle AR8000 ontvangers zijn DSMX! Stickers zijn alleen DSM2 omdat ze DSMX niet te vroeg wouden laten uitlekken ;)

dx8_refurbished_2.jpg

Daar is ie dan! In de aanbieding zoals verwacht.
De DX-7S zal nu wel heeeeel snel komen!

Inderdaad refurbished / werksüberholt eigenlijk tweedehands!

Vermoedelijk de zenders die werden binnengestuurd voor de beruchte fabrieks aanpassing en werden vervangen door nieuwe.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, Ik heb eindelijk de tijd gehad om mijn RPM sensor in te bouwen. Maar nu moet ik wat instellen in mijn DX8. Het aantal Poles van de motor heb ik op 6 ingesteld (RCM-BL600M) motor van align.
Maar wat vul ik bij de gear ratio in?
Mijn motor pinion is 16T en mijn main gear is 170T
Ik kan bij RATIO op de zender 00.00:1 invullen.
Bij eerste twee nullen kan ik een waarde van 0/30 ingeven.
En bij de tweede twee nullen kan ik een waarde van 0/99 ingeven.
De 1 waarde kan ik niet veranderen.
Wie helpt mij verder? Alvast bedankt.

mvg. Freddie

Dag Fred,
als je het aantal toeren wilt aflezen van de motor moet je 01.00:1 invoeren.
En als je het aantal toeren van de maingear wilt weten dan:
16T / 170T = 0.09411 dus invullen 0.09 : 1
Dit zou het moeten zijn.

Dag Fred,
als je het aantal toeren wilt aflezen van de motor moet je 01.00:1 invoeren.
En als je het aantal toeren van de maingear wilt weten dan:
16T / 170T = 0.09411 dus invullen 0.09 : 1
Dit zou het moeten zijn.

Ik heb 0.09:1 ingevoerd maar dat werkt niet. Met het optoeren geeft die even een veel te hooge waarde aan, en als die op toeren is geeft die ------ aan:confused:

mvg. Freddie

Fred, wat geeft hij aan als je 170T / 16T = 10,625 dus 10.63:1 invoert ?
Dan zou het dit moeten zijn en is de verhouding andersom.

Zodat je zender het toerental van de hoofd rotor weergeeft. Is bij een heli wat nuttigere info dan een motor toerental.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back