Spektrum DX8

Mex101,

Wat zijn je eisen?
(maw waar wil je de zender allemaal voor gebruiken?)

Ik denk dat dat je uitgangspunt moet zijn, ga anders eens bij een winkel of club langs en laat je goed voorlichten. Ik heb destijds gekozen voor spektrum, ik heb daar nu zo'n 8 ontvangers bij, dus overstappen naar een ander systeem wordt een heel duur grapje. Iets om zeker rekening mee te houden.

Suc6!

Ps. Wanneer je vragen over de dx8 hebt hoor ik het wel, staat hier op tafel.

Verzonden vanaf mijn iPhone.

danny.act,

Klopt ja door de update zijn het nu 14 kanalen geworden wat erg mooi is. Ik denk dat het programmeren in het menu van de Futaba wel te doen is. Een menu met alleen maar afkortingen van worden vind ik verschrikkelijk werken en dat hebben beide zenders gelukkig niet. Of ik ooit een BNF model ga kopen weet ik niet maar de DX6i hou ik er gewoon bij.

PH-SVV,

De nodige ontvangers heb ik ook, een stuk of 8 waarvan 4 'oranje' zijn ;) . De eisen die ik nu heb (de andere zal ik nog niet weten denk ik) is een zender met minimaal 8 kanalen voor vliegtuigen met 8 tot 14(+) servo's. En veel instel mogelijkheden. Bij de DX6i loop ik al zo vaak tegen de grenzen aan van de kanalen en de mix functies dat een andere erg gewenst is. Het is meer een luxe probleem maar dat maakt het kiezen niet makkelijker :smile:

De nieuwe mx20 hott van graupner is ook mooi. Véél mogelijkheden en vriendelijke bediening. Voordeel is: goedkope ontvangers, standaard telemetrie.
Ik heb nu een dx8, maar feitelijk wint de mx20 het in prijs/kwaliteit wat mij betreft.

Wanneer ik nu opnieuw een zender moest kiezen zou ik waarschijnlijk ook voor graupner hott gaan.

(hoewel ik de aurora erg gaaf vind, is hott technisch beter)

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Laden accu van de Spektrum DX8

Heb sinds kort ook een Spektrum DX8 en ook ik vraag me af of het laden van de NiMH met de bijgeleverde lader nou vanzelf stopt of niet.

Ik heb de zoekfunctie op dit forum uitgebreid gebruikt maar niet een eenduidig antwoord gevonden!

Wie weet nou echt hoe het zit?

Ik heb een grondige hekel aan zo ongeveer vol, zou het graag precies willen weten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, de lader stopt niet met NiMh. De lader is ook alleen een adapter. De echte lader zit in de zender. Met een lipo stopt deze wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb sinds kort ook een dx8 en ook ik vraag me af of het laden van de NiMH met de bijgeleverde lader nou vanzelf stopt of niet. Ik heb de zoekfunctie op dit forum uitgebreid gebruikt maar eigenlijk niet een eenduidig antwoord gevonden! Wie weet nou echt hoe het zit? Ik heb eigenlijk een hekel aan zo ongeveer vol, zou het graag precies willen weten!

Nee die stopt inderdaad niet.

Maar hij laadt op 0.1C, wat als een veilige laadstroom wordt beschouwd. Dat wil zeggen dat je hem hiermee niet direct kunt overladen. Niet een week erin laten zitten natuurlijk. Maar 's avonds op 20.00u erin en de volgende morgen eruit is prima.

Als het goed is wordt volgende week, met de nurnberg messe, een nieuwe dx18 (handzender) gepresenteerd.
Deze zou dan binnen enkele maanden al verkocht gaan worden.

Er zou zelfs een DX 24 op komst zijn, deze zou kort na de DX 18 volgen volgens de geruchten.
Handzender of niet? De ene zegt dat de DX18 een DX10 met kanaal uitbreiding is de ander meent dat het een nieuwe handzender is. Afwachten tot de voorstelling ?
Maar de DX10 is ook al lang 'voorgesteld' maar tot op heden nog steeds niet leverbaar.

Zolang ze de kwaliteit maar flink verbeteren. De fouten in de DX8 kunnen echt niet.

Welke fouten? Ik heb de laatste serie de DSMX versie zender werkt feilloos heeft me nog niet in de steek gelaten ik heb pas een 3 week geleden de software een keer geupdate niet dat het nodig was maar goed zaten een paar aanvullingen in de software.

Ik heb er in ieder geval geen problemen mee en de zender bevalt mij uitsteken het blijft een zeer complete zender voor zijn prijsklasse...

Ik denk dat hij bedoelt dat de DX8 erg veel problemen heeft gehad waardoor mensen argwanig zijn gewonden voor Spektrum met name de DX8. Dat Spektrum door de DX8 imagoschade heeft opgelopen is duidelijk.

Spekulaties over de DX18/DX24 zijn allemaal erg leuk, maar mijn mening is dat je het beste kunt wachten tot je concrete info hebt....Dus even wachten tot de Spielwaren Messe...

But don't get your hopes up too high...

Heeft er iemand een plannetje liggen voor zelf een zenderpult te maken voor de dx8?
De pults zijn wel te koop maar nogal prijzig...
Mvg

Back