Spektrum DX8

Vandaag even een DX8 in mijn handen gehad en dat voelde wel erg goed :) Wat ik wel jammer vindt is die trainer knop........ onbruikbaar voor mij. Ik vraag me af of je de trainer werking ook op een andere schakelaar kan instellen, konden we zo snel niet vinden. Zoniet dan is dat een kwestie van omsolderen met de schakelaar links rechts achter en daar een moment schakelaar plaatsen. Motor uit gaat dan naar de originele knop links maar op de aansluiting van de schakelaar rechts achter en trainer / bind / rem functie gaat naar de schakelaar rechts achter die vervangen wordt door een moment schakelaar.

Eindelijk, de brushless sensor is binnen!
Inmiddels gemonteerd in de heli (verbinden met twee motordraden) en in de zender het juiste aantal polen en ook de vertraging ingesteld.
Hopelijk morgen de eerste test.

Laatst bewerkt:
Aha, zender kent dus ook vertraging? Nice.... dan heb je echt het rotor toerental :) Alarm bij onder en boven grens mogelijk?

Als ze nu ook jet ecu uitlezing erop zetten... zou erg leuk zijn.

Ik kreeg ook zojuist telefoontje, de sensors zijn er! Helemaal happy, vanmiddag lekker aan het knutselen ;) .

Okee, erg handig.... Ik heb ook gezien dat mijn meeste bezwaren tegen de DX8 kunnen worden opgelost met een nieuwe schakelaar en wat soldeer werk dus dat komt ook helemaal goed. Volgend jaar haal ik er ook 1 ;)

Tja, die trainer knop zit gewoon op een onhandige positie. En hoezo garantie weg? Als de modificatie netjes is gedaan dan kunnen ze daar echt geen probleem van maken. Het is simpelweg de schakelaar rechts achter vervangen door 1 die terug komt in zijn positie en de draden met de druk schakelaar verwisselen, meer niet. Dat mag geen probleem zijn.

Staat zelfs in de handleiding hoe de zender open te schroeven, wat je voor b.v. mode 2 naar 1 al "moet" doen. Lijkt mij ook geen probleem!

Zojuist de RPM sensor gehaald. Staat ook op MFG Eagle Tree, en daarom ook even plakkertje verwijdert.
Ook eens een Eagle Tree sensor uit proberen. Zijn wel aanmerkelijk goedkoper dan de Spectrum sensor's.

spectrum_sensor.jpg

Vriendelijke groeten,
Aldert

Hallo,

Bij wie heb je de brushless sensor gekocht ?

Heb ze bij mrhobby in bestelling staan , maar nog niets gehoord.
Net als de lipo accu.

Hoor het graag.

Grt Patrick

Hallo,

Bij wie heb je de brushless sensor gekocht ?

Heb ze bij mrhobby in bestelling staan , maar nog niets gehoord.
Net als de lipo accu.

Hoor het graag.

Grt Patrick

Ik was erbij toen Aldert ze ophaalde; bij Modelbouw Hobby Centrum in Roden. Denk dat hij ze wel weer moet bestellen, maar wellicht kan je ook voor de Eagle Tree gaan..... De lipo van de DX8 had ik in 2 dagen in huis van MrHobby

Heb vanmiddag de sensor gevlogen: perfect!
Moest de throttle curves aanpassen omdat ik een andere motor heb, dat gaat dus heel relaxed, alles vanaf de zender en geen gedoe met een losse toerenteller.
Hij onthoudt ook max en min rpm, heb je bij helivliegen niet zo veel aan, behalve dat je nu weet hoeveel de heli extra optoert als je figuren doet die de rotor doet versnellen.

Hoi, ik ben Rene van Leeuwaarden, 46, voorlopig nog even vliegen met schuimpjes en.... sinds vandaag in het bezit van een dx8.

Na het lezen van de manual maar eens even wat getest, nou dat werkt niet zoals verwacht. Probleem: wel binden maar geen servo's kunnen bedienen. Na veel lezen, zoeken (dus ook hier) en testen, geen oplossing gevonden. Moet iets eenvoudigs zijn...
Op zoek gegaan naar een telefoonnummer van 1 van jullie voor een paar eenvoudige vragen (ongeduldig), het nummer van Aldert gevonden, na een prettig gesprek weer testen, en ja nu werkt het. De oplossing: de 2e ontvanger moet schijnbaar ook aangesloten zijn.
Ik heb getest zonder 2e ontvanger ivm gewicht van het "schuimpje"
Kan iemand dit bevestigen?

Ik had met Aldert afgesproken dat ik hier een stukje over zou schrijven, bij deze.

mvg Rene

Klopt, de AR7000 en AR6200 zijn niet bedoeld zonder de sataliet, daarvoor moet je een kleinere ontvanger zoals de AR6100 edg gebruiken.

Ik heb ook een DX8 in reservering staan :) Komt morgen of anders volgende week binnen. Ook eens kijken waar ik die lipo vandaan ga halen.. Is wel een hoop geld door de balancer en beveiliging ingebouwd edg... :( Hadden ze beter in de zender kunnen bouwen en dan met een 3 pins stekker de lipo aansluiten. Scheelt als je 2 of meer lipo's wil :)

Klopt, de AR7000 en AR6200 zijn niet bedoeld zonder de sataliet, daarvoor moet je een kleinere ontvanger zoals de AR6100 edg gebruiken.

Ik heb ook een DX8 in reservering staan :) Komt morgen of anders volgende week binnen. Ook eens kijken waar ik die lipo vandaan ga halen.. Is wel een hoop geld door de balancer en beveiliging ingebouwd edg... :( Hadden ze beter in de zender kunnen bouwen en dan met een 3 pins stekker de lipo aansluiten. Scheelt als je 2 of meer lipo's wil :)

Aldert en ik hebben hem bij MrHobby vandaan. Snelle service, weet alleen niet of hij nu op voorraad is. Ook nette prijs, iets van 32 euro. Beter dan wat je op ebay of waar dan ook vind.

Back