Spektrum DX8

Niek, je mist volgensmij iets :)

Aldert heeft problemen met assan icm dsm2, met dsmx werkt het prima bij hem. Ik heb 20 dsm2 ontvangers en heb geen zin om die te moeten vervangen omdat assan stoort. Ik heb dus getest of assan stoort op dsm2 op ons veld, en daar kon ik niets merken. Dus het is niet altijd een probleem maar wellicht is het een combinatie van facoren (locatie???) waardoor aldert er last van heeft.

Ik vraag me ook af of de DX8 er iets mee te maken heeft, is meer een dsm2 probleem denk ik. We moeten het nog verder testen voordat de oorzaak helemaal duidelijk is.

Joepie! Heb ik bijna centjes voor een DX8 bij elkaar gespaard,
zijn er weer problemen icm met 6100, 6200 Rx, niet met de nieuwre 6110 enz.

Helies die opeens vol pitch down de grond in kwakken.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1191364&page=303

Uitleg op service portal Dtsl:

Service Portal :: Probleme DX8 // AR6100 // AR6100e //FBL-Systeme

Degenen met (naar zeggen 50+) HC spektrum namaak ontvangers.. Die kunnen in den kliko!

Kadeng? Kun jij die not-namaak ontvanger claim testen?

Laatst bewerkt:
Wat bedoelen ze daar nu precies niek? Originele AR6100 doet gek? Met welke firmware? Ik heb +/- 35 minuten met een AR6200 rond geraced zonder enig probleem. Korte test van 5 min met een AR6100 was ook geen enkel probleem. AR9000 heeft ook al enkele vluchten gemaakt zonder probleem. Dat alles met V1.04 software.

Met V2.0x heb ik nog niet gevlogen, en ga ik ook niet doen. Er zitten problemen in de software en ik heb het vermoeden dat servo's in de hoek op meerdere punten voor kan komen, niet alleen wat ik heb gevonden. Vol pitch down klinkt als zo'n probleem en zou best eens waar kunnen zijn.

Wat ik lees over unieke ontvanger code in de nieuwe software, wat een kloon niet zou hebben, lijkt me helemaal niets te maken te hebben met bedrijfs problemen maar met opstart / bind problemen. Toch werken de Orange x ontvangers prima met de DX8 met alle software versies, op de grond dan. Vliegen heb ik er nog niet mee gedaan want ze zitten in kleinere kisten en het waait een hoop nu :(

Ik heb ook niets meer gehoord na mijn laatste melding aan spektrum over de servo's in de hoek probleem. Dit is gek, meestal reageren ze snel. Ik vermoed dat ze het probleem dus ook hebben gezien en niet weten waar het zit.... afwachten dus. Als er een structueel probleem in de V2 software zit, wat ik langzaam aan begin te vermoeden (software analyse ligt me wel een beetje ;)), dan komt spektrum vanzelf met een update of waarschuwing al zullen ze daar heel erg voorzichtig mee zijn.

Btw, was ik lees is dat er GEEN licentie is uitgegeven voor stabiliserings systemen met direct gebruik van een sataliet. Voor vstabi dus ook niet?? Satalieten voor DSMX zijn aangepast en die op een vstabi kan dus voor problemen zorgen zeggen ze. Dat is niet meer dan logisch. Ik vermoed dat een not supported configuratie voor problemen zorgt hier.

Kadeng: Van rcgroups:

Originally Posted by AndyKunz
DX8's have been had the DSMX/DSM2 mode switchability all along - it's just that version 1 had the switch locked in the DSM2 mode and you couldn't change it or see the option. There has been no change to the protocol.

That's why it was only a download for the DX8. All we did is enable access to the switch. Pretty tricky, eh?

Andy

> dus onaf van software zou een 6100 problemen kunnen hebben, ze waren er ook al met 1.4

Grootste miskoop ooit die DX8, ik wacht extra circa een half jaar na de initial release welke de nodige problemen had waarop ik alsnog een zender krijg die ik niet kan updaten naar V2.x firmware.

Maw ik moet een nieuwe ongebruikte zender op mijn kosten opsturen, dat kan toch niet, ik voel me gewoon opgelicht!

Ja, dat is wat krom... Toch ben ik blij dat je kan updaten, dat is al een hele stap vooruit! Dat de eerste versies wat kinderziektes hebben is erg jammer inderdaad.

Dat de eerste versies wat kinderziektes hebben is erg jammer inderdaad.

Ts alleen de vraag of t kind door alle ziektes nog wel in leven blijft?!

nwolsink; neem eens contact op met AndyKunz op rcgroups, hij is een insider bij spektrum

Laatst bewerkt:
De eerste versies worden al lang niet meer verkocht en de versies zijn bekend. Je kan dus updaten door hem op te sturen.

Oke, leuk verhaal van de duitsers....

Maar komt het er nu op neer dat ik mijn AR6100E niet meer kan gebruiken of......?!??

Hoe dan ook ik heb een ligt gare AR6100E en ik had een lock out vandaag met mijn Swifie.
Geen groot verhaal natuurlijk maar wel vervelend..
Ik dacht dat het aan een antenne lag die los was maar nu snap ik het niet geheel meer... (kwam ik later achter)

Ligt het probleem bij de DX8>AR6100E (V1.2!) of was het gewoon omdat me antenne niet in orde was..?

Ik zou het echt niet weten maar, zou geen probleem moeten zijn.

Ik had gisteren een failsafe in 1 vlucht met een jet, motor ging uit. Toevallig had ik ook niet nieuwe verlichting aan.... de overige vluchten zonder verlichting gingen zonder enig probleem. Ik stuurde net even niet dus geen hold gemerkt ok de kist zelf. Toch de data logger maar eens installeren ;)

Ligt het probleem bij de DX8>AR6100E (V1.2!) of was het gewoon omdat me antenne niet in orde was..?

Ik zou eerst de kapotte antenne vervangen en dan verder kijken, iets wat stuk is werkt niet optimaal, simpel.
Ik heb ze zelf wel eens vervangen, gewoon dezelfde draaddikte opzoeken, op exact dezelfde lengte afsnijden en ter vervanging op de print solderen (als je nooit aan een print hebt gesoldeerd kan je het misschien beter even uitbesteden ;) )

Laatst bewerkt:
Ik zou eerst de kapotte antenne vervangen en dan verder kijken, iets wat stuk is werkt niet optimaal, simpel.
Ik heb ze zelf wel eens vervangen, gewoon dezelfde draaddikte opzoeken, op exact dezelfde lengte afsnijden en ter vervanging op de print solderen (als je nooit aan een print hebt gesoldeerd kan je het misschien beter even uitbesteden ;) )

Solderen op een print is geen probleem ;)
Ik heb inmiddels de originele overnieuw gesoldeerd, dat betekend wel dat hij een klein stukje korter is..
Met de Range Check zie ik wel of het werkt.

Ik las op een forum dat het binden ook invloed heeft.
Het schijnt dat de bind knop pas los mag na dat de DX8 reboot, iemand heeft er ieder geval succes mee.

Ik kan het alleen niet zo snel meer terug vinden.

He? De bind knop mag je loslaten zodra de DX8 de ontvanger ziet, je start alleen het process, verder niets.

Ben wel benieuwd of het uitmaakt inderdaad. Ik laat de bind knop los omdat ik deze ook gebruik voor de remmen, en die wil ik bij het aanzetten niet activeren eigenlijk. Ik laat bind meestal los zodra de ontvanger en satalieten uit gaan, en er dus contact is.

Back