Bouwverslag Spitfire L.F. Mk.IXc ⇨ 322Sqn | NEIAF H-64 / NH188

De H53 ligt opgeslagen in een container in Duxford. Hij is aangekocht destijds zonder restauratieplan op dat moment. Ze wachten op een opdrachtgever. En anders zal het waarschijnlijk een bron van spareparts worden ... Helaas....
 
.
Inderdaad zeg, MEGA bummer!!
Ik was in de veronderstelling dat de H-53 vliegwaardig werd gerestaureerd.
Hoop van harte dat zich alsnog een opdrachtgever aanmeld!

Groeten, Ramses
.
 
De H53 ligt opgeslagen in een container in Duxford. Hij is aangekocht destijds zonder restauratieplan op dat moment. Ze wachten op een opdrachtgever. En anders zal het waarschijnlijk een bron van spareparts worden ... Helaas....


if I was a rich man......
Morgen maar snel wat eindejaarsloten scoren ;)
 
Hmmmm, nog niks uit Duxford gehoord!
Zolang ik niet heb aangegeven dat ding te kopen zullen ze ook wel NIET reageren. Ondanks de text onder op de site."Je mag alle vragen mailen".Tja nu nog wat repliek.Ik houd nog wel even de moed erin. Houden Contact!
 
Laatst bewerkt:
Hoe is je spit Ram6.:bye:
Heb zelf toch Maar een Spitje gekocht.Had de staatloterij net niet nodig.(Alleen nog tbv de retracts misschien). Hoor nicks uit Duxford dus hand in eigen Boezem gestoken.
Een ESM plastic fantastic Spitfire 72,5 "!! Mooi ding, dat zeker.Goed in de verf. Ancillaries is zeer onbetrouwbare qualiteit. Schroef ik er niet op! Eea past netjes,beschrijving schiet vaak te kort.(kan ook aan mij liggen natuurlijk).Alle berijkbare naden en Kieren een extra lijmpje gegeven.Die jongens zijn erg Karig met de plat chemie.

Nu Ben ik me gek :hammer:aan het laten maken via het WWW welke retracts en struts???
Als ik de orginele ESM Chinees zo bekijk kick een beetje af.Al die andere high-tech en prestisieuze merken,kan net zo goed camouflage zijn. Belasting is best wel lastig op de gears.Het opvangen v/d landings energie is lastig. Lucht,betrouwbaar beetje bulkie?
Niet zo praktisch? Electrics wel heel makkelijk Maar fragile? Struts gaan snel krom/Breken?
Enorme prijs Verschillen van 130 tot 600? Dure motor en spindletjes?(screw Jacks).Mooi Densigned,HK voor 130 o.i.d.?? Wat is jullie mening in deze??? Ding weegt zo'n 6 a7 kg's, Laser 150 mot.:beer:Cheers!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ramses,
Geweldig bouwverslag maakt me erg benieuwt of hij ondertussen verder gevorderd is.
Ik heb ook de tf spitfire op de kop getikt en ga daar eerdaags aan beginnen.
 
.
Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie, fijn dat er nog iemand meeleest... het forum lijkt wel uitgestorven na de ddos aanval... :(

Ik gebruik gewoon witte houtlijm (Bison houtlijm D2) voor bijna alle verbindingen, ook het beplanken.
Alleen delen die constructief belast worden lijm ik met 30 minuten epoxy (Zap Z-Poxy).
Delen aan de staart welke niet constructief belast worden lijm ik met UHU hart (lekker licht).

Groeten, Ramses
.
Ik volg jouw bouwverslag nu ook en ben blij dat ik die kennis kan gebruiken voor mijn eigen bouwprojecten ik hoop dat je vorige bouwverslagen er ook nog zijn!
bedankt voor je gedetailleerde beschrijving ;-)
 
Geweldig bouwverslag maakt me erg benieuwt of hij ondertussen verder gevorderd is.

Ik volg jouw bouwverslag nu ook en ben blij dat ik die kennis kan gebruiken voor mijn eigen bouwprojecten ik hoop dat je vorige bouwverslagen er ook nog zijn!
bedankt voor je gedetailleerde beschrijving ;-)

Dank voor de leuke reacties! :)

De bouw van m`n Spitty ligt momenteel even stil (i.v.m. andere projecten), maar ik ga daar weer mee verder na m`n Fokker T.VIII W (G).
@thecyberkid: De foto`s in m`n andere bouwverslagen zijn ook weer zichtbaar gelukkig!
Veel bouwplezier met jouw Top Flite project!

Groeten, Ramses
.
 
Back
Top