Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

• Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
Je moet er niet té serieus naar kijken. Die andere filmpjes van Peijnenburg zijn ook karikaturaal. Mensen begrijpen dat heus wel.

Of denk jij dat er in een lijnvliegtuig koek naar beneden komt ipv een zuurstofmasker :-)

@Jan

Ik ben het helemaal met je eens, altijd vragen passanten mij als ik aan het vliegen ben meneer stort dat nooit neer en ik ma zeggen nee hoor je moet de boel goed maken en onderhouden en dan lol ik er snel overheen.

Nu rost peijnenburg al mijn goede woorden de grond in, ma goed, hopen dat die reclame snel vergeten wordt, we hebben er wel 2 prachtige spits aan overgehouden dat dan wel weer.

Moet Jan helaas een beetje gelijk geven :rolleyes:

Het is wel publiciteit voor onze sport, da's altijd goed :thumbsup: (of het nu positief of negatief is, we komen in beeld en krijgen aandacht)
Ik vindt het leuk dat Peijnenburg ons aandacht geeft maar we komen helaas wel een beetje suf over op deze manier :(

Maar de spits staan er werkelijk prachtig op!
Hulde aan de bouwers! :worship:

Groet, Ralf

We zien (met permissie) een paar halve zolen op leeftijd, die warbirds vliegen vanuit de tuinstoel!, alsof het speelgoed is!

En? Daar is toch niets mis mee? Dat beeld, een stel halve zolen die in een tuinstoel zittend met vliegtuigjes spelen, is bij ons op het veld in de zomer regelmatig te bewonderen.. zie niet in wat daar mis mee is.

Welk beeld blijft na het zien van de reclame nu bij de mensen hangen? :confused:

Weinig denk ik, eerlijk gezegd. Want, truth be told, de beelden in deze reclame kun je overal ter wereld bij elke hobby op elk gewenst moment schieten. Het zijn normale mensen die een hobby uitoefenen.. zie er geen kwaad in eigenlijk. De middelbare man die met z'n hobby bezig is, ziet er gewoon sullig uit, ongeacht de hobby :P

Wat die mensen ook zien, zijn schitterende toestellen (let bv. ook op die mooie DC-3 die daar een beetje op de grond staat, of de mooie Bell 430 die op tafel staat).

't is ook een commercial voor koekjes he, niet voor modelvliegen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het filmpje nu een aantal keren zitten te bekijken en moet zeggen dat ik telkens weer smakelijk heb moeten lachen.

Ben dus zeer tevreden over het eindresultaat en dat het slecht voor de hobby is, dat denk ik van niet want we zien twee mooie spitjes.

Heb piloten ook wel eens zo zien sturen zittend op een stoel of op zittend de grond (prima te doen). Dat gerammel van die zender ook gezien bij een piloot die zo nerveus was dat tie zelf bijna uit elkaar rammelde. Sterker nog heb wel eens een zender zien vliegen die een handstart kreeg van een piloot:hammer:.

Was veel werk maar heb weer een hoop geleerd met weatheren en andere werkzaamheden aan de Spitjes.

Veel tijd in gestoken maar de samenwerking met Tom en Ger was erg gezellig en dan tellen de hobby uren niet want dat is goed besteed.

De vergoeding is heel netjes en ben dan ook dik tevreden met mijn nieuwe Ferrari.

Ton

Wel eerlijk blijven het Ton ;-)

"De vergoeding is heel netjes en ben dan ook dik tevreden met mijn nieuwe RC Ferrari voorzien van Peijnenburg reclame" :lol:

Het ziet er leuk uit en ook ik lig elke keer weer dubbel.

Trouwens vreemd dat er over de Heiniken reclame geen negatieve reakties komen, niemand die een opmerking heeft gemaakt dat het nu net lijkt of alle modelvliegers alcoholisten zijn, niemand die aan heeft gegeven dat het nu net lijkt of we tijdens het vliegen drinken.

Die reclame vinden jullie (de mindere enthousiastelingen) wel allemaal prachtig.

Laatst bewerkt:
Gezien de eerdere Peijnenburg reclames was zoiets ook wel te verwachten, natuurlijk ... ze hebben een klierig soort humor. Ik heb er wel om moeten lachen. Mijn vrouw daarentegen begreep niet wat er grappig aan was.

Het zal voor de meeste mensen toch wel duidelijk zijn dat het karikaturaal is? En wie weet maakt het nog wat mensen nieuwsgierig naar hoe onze hobby echt is.

Met Jan eens, ik wilde het eens een keer niet posten maar het bevestigt alleen maar de vooroordelen over de hobby: crashen en speelgoed. Ik kan er ook niet om lachen, Peppi en Kokki niveau 'humor'. Herinneren jullie de verwijderde Peijnenburg-filmpjes discussie nog?
Jammer van de kolossale inspanningen van Tom, Ton, Ger en Ben (wie vergeet ik nu nog??). Maaarrrrrrr ... 'we' hebben er twee magnitieke toestellen aan overgehouden :)

Normaal heb ik er geen moeite mee om iets af te branden als het nodig is, nu doet het pijn.

Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat jullie alles veel te serieus nemen. Het beeld wat mensen toch al hebben van onze hobby, zal echt niet veranderen door een commercial voor koekjes, of die hobby in die commercial nu als stoer of als knullig gepresenteerd wordt.

Wat mij meer tegenvalt, zijn de details. Vooral de opname waar de toestellen 'op de camera afvliegen' is overduidelijk 'nep' (chroma of cgi). Tijdens het neerstorten is er wel volop rook en motorgeluid, maar de prop staat pontificaal recht stil. Ik zie weinig van de gemaakte opnames terug in het eindproduct, mogelijk dat veel opnames toch niet waren wat ze ervan verwacht hadden, ofzo.

Tekstueel wordt er wat mij betreft iets te vaak 'hij houdt 'm niet' gezegd, maar soit.

Overigens waag ik de opmerking over de ferrari's te betwijfelen, daar de standaard ferrarikleur 'Bolletje-rood' is :P

Als het filmpje onze hobby recht had gedaan, was er ook niets te lachen geweest natuurlijk. (... even los van of je het humor vindt of niet.)

Ik heb best wel last van 'zendingsdrang', mag mensen graag vertellen over modelvliegen + luchtvaarthistorie en ijver dus voor een correct beeld van modelvliegen en als het even kan win ik nog een zieltje ... maar bij het zien van de reclame kwamen er geen bedenkingen bij me op.

Deze reclame geeft vast weer wat openingen om over onze hobby te vertellen, toch?

Ik merk trouwens dat de meeste leken best wel begrijpen dat het er een en ander bij komt kijken en dat het niet makkelijk is.

@ henri, Dat vindt ik ook.
Het is ook geen promotie filmpje , maar een komische reclame (ik heb ook niemand gehoord over het koek happen ipv de zuurstof maskers)
je kunt aan alles een negatieve wending geven .
Ik vind het juist positief dat onze hobby weer eens op TV komt.
En dat Crashen gebeurd in de praktijk toch ook (soms meer dan 1 vliegtuig op een dag)Dat hoort ook bij de hobby, als je daar niet tegen kunt kun je er beter niet aan beginnen.

de wereld draait door? wat is daarmee?

anders zoek ik die uitzending effe op op uitzendinggemist.nl, dan moet ik alleen wel de dag weten...

Heren,

Ton ik vind je uitleg gewoon perfect!!!!!!!!!!

Wat mij vooral zal bijblijven is niet dat het een korte reclamespot is, want gelukkig zijn reclamespots ook maar kort...

Maar vooral dat het enorm leuk is geweest.
Dat Boudewijn een man is met heeeeeeel veeeeeeel geduld en perfecte planning. :thumbsup:
Dat Richard een prachtige STOERE auto heeft en een aangenaam persoon is, met knotsgekke ideeën. ;)
Dat Els een aangename stem heeft en een vriendelijke dame is. :zon:
Dat de Helikopterpiloot heel goed kon vliegen...vergeet altijd zijn naam...prachtig toestel... :worship:
Dat er geweldige toestellen op de grond aanwezig waren. :proost:
Dat het een leuke zaterdag was...ook al waren mijn schoenen naar de vaantjes... :lol:

Dat de webcam dagelijks enorm druk was...heeft me nog wat extra gekost aan bandbreedte. :rolleyes: maar toch prachtig om jullie hier zo vaak te ontmoeten.

Voor mij het belangrijkste dat ik toch wel een paar vrienden voor het leven heb bijgemaakt. :help::celebrate:

Dat Peijnenburg de firma's de mogelijkheden hebben gegeven om ons allemaal een beetje te laten genieten van RC op TV.

En dat we met een kortelings allemaal gaan samenkomen in Oss om dit nog eens allemaal te bespreken en naar andere mooie toestellen te kijken.

Bedankt allemaal...en ja ik vind het een zeer mooie commercial...

Eén woord GEWELDIG.

Tom

PS: Ik vraag me af wanneer ik mijn 2CV zal krijgen....of die vette Audi RS4 cabrio....vroem vroem.... :D :tank: kom me maar eens halen RICHARD!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
Ben het helemaal met je eens Tom, in Oss ze we de toestel)len) eens aan een grondige inspectie onderwerpen en hopelijk wat mooie foto`s en vliegbeelden ervan maken :yes:

Nou, mooi dat de mensen die er het meeste aan gewerkt hebben wel blij zijn met het resultaat (en met name met het hele proces dat eraan voorafging; daar kan ik me dan wel weer alles bij voorstellen :p).

Mij humeur werd er echter alweer niet beter op toen ik vanochtend in de Volkskrant, op de voorpagina, een uitermate smalend stukje las over de Roboswift, een stuk high-tech waar je de bek bij openvalt zo mooi, en dat zomaar even door een of andere onwetende klthmml de grond in geschreven wordt.

‘Superieure’ nepzwaluw vliegt als dronken mus - Binnenland - de Volkskrant

RoboSwift

Zal er maar eens een ingezonden brief aan weiden. :bad-words:

jan.

Laatst bewerkt:
spot of spit's

bla bla bla bla :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
spot/spit's

He Ton, ik kon niet kiezen, nu blijft alleen die Porsche over, ook goed :wink:

Mensen het is een reclame spotje, geen promotie film voor de modelvliegerij, zie het ook dan in die context.
Ik heb na het zien van het reclame spotje in een deuk gelegen, kwam niet meer bij van het lachen, later ga je, na het nog een paar keer afkijken, op de details letten, door de ogen van de rc/bouwer/vlieger en komt de boel in een andere context te staan.
Hoop alleen dat Peijnenburg er een goed gevoel bij heeft, dat heb ik mijn doel bereikt.
Wat Gerald en Gerard Rutten bij DWDD hebben laten zien is heel mooi voor de PR, richting de RC vliegerij en bouwerij, maar zet je dit ook in een andere context dat zit je ook naast de werkelijkheid, laten we eerlijk zijn, zijn hoeveel mensen zijn in staat in Nederland om zulke prachtige kisten te bouwen en ook nog eens te vliegen? 20 misschien?
En die andere 6000 RC vliegers en bouwers dan? die vermaken zich toch ook wel met hun vliegtuigje whatever voor model, schuim/hout/kunststof/metaal of waar die ook van gemaakt is.

Zoals Tom het al zei, een heleboel positieve ervaringen rijker, zo heb ik het ook beleefd.
(Had er alleen nog een paar vluchten mee willen maken, toekomst muziek?)

En nu verder met de volgende klussen, balanceerbankje turbine afmaken, tussendoor verder bouwen aan de JETstar, en nog wat andere dingetjes (klusjes aan huis geloof ik?)

Groet Ger.

Back