springer Tug

Thijs, het scheelt je heel veel frustraties als je éérst dingen probeert op te zoeken op het forum en, als je er niet uitkomt, dingen gaan vragen voordat je aan het werk gaat. En als je iets gevonden hebt, dat dan ook goed leest.
Een opbouw van balsa maken kan, maar een dek is gewoon dom. Zeker als je er zo'n ... ahum... "massieve" opbouw op wilt zetten.

Over massief gesproken: zo te zien is je mast massief. Dat is een behoorlijk gewicht. En omdat een mast nu eenmaal vrij hoog op een schip staat, helpt dat gewicht niet mee om je schip stabiel te maken...
Hou je spullen boven de waterlijn licht in gewicht!
Een modelschip met de onderkant boven water vaart nooit zo lekker...

Laatste puntje: maak je foto's kleiner. 2048 x 1536 is een grootte die een klein beetje ietsiepietsie boven de MAXIMAAL TOEGESTANE BREEDTE VAN 800 PIXELS KOMT.

nee idd als je de vinger erbij ziet.. het is erg klein ;) zo zwaar zal dit wel niet zijn. ben wel benieuwd hoe dit op de boot gaat staan trouwens.

Dat mastje is inderdaad niet zo heel groot, als je de vingers als maatstaf neemt. En voor een eerste mastje zit het er best heel prima uit!

SG:
Messing 8,4
Ijzer 7,86

Ja, je hebt gelijk. Messing is zwaarder dan ijzer. Maar als je messing buisjes neemt, is het geheel écht lichter.
Of kunststof... nóg lichter.

Maar je begrijpt blijkbaar niet waar ik op doel:
de opbouw van je Springer is bijzonder hoog. Zelfs zonder mast.
Elke gram die je daar bovenop zet, brengt het zwaartepunt naar boven.
Maakt je boot dus instabieler.

Zelf weten hoor...
Een modelschip met de onderkant boven water vaart nooit zo lekker...

ayf1.jpg

is de Grootte zo goed qua foto maat? even een update. zo staat ie er nu bij. ik hem maar een roer bestelt en die komt als het goed is binnenkort binnen. een roer zelf maken wou maar niet lukken.

voor de rest moet ik de opbouw nog op sommige plekken plamuren

Back