springer Tug

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Thijs Slotman, 23 okt 2013.

  1. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Of "het uitlijnen van de schroefaskoker" en "het uitlijnen van de motor ten opzichte van de schroefaskoker" worden door elkaar gehaald ;)
     
  2. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.528
    Locatie:
    zaandijk
    dat er met zo'n eenvoudige boot zoveel kan misgaan en dat al 55 pagina's lang.
    Thijs wordt het geen tijd dat je je topic een beetje opschoont, het wordt steeds onduidelijker.
    groetjes piet
     
  3. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    haha sorry mark

    piet daar word het idd tijd voor. hoop nu ook geen problemen meer te krijgen met deze boot zodat ik lang kan varen :D
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Komt ook deels doordat gegeven tips pas 2 pagina's later worden opgepakt, en dan soms een paar pagina's verder toch weer net niet helemaal. ;)


    Wat betreft uitlijnen, je wil normaal gesproken dat de schroefas van bovenaf gezien recht staat, anders wordt je boot iets opzij geduwd.

    Voor minimaal lawaai en minimaal stroomverbruik moeten schroefas en motor-as in 1 lijn staan, dat is een 2e betekenis van uitlijnen. Het is niet het één of het ander, beide moeten in orde zijn.
     
  5. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.528
    Locatie:
    zaandijk
    Indoorvlieger, in je zin wat je schrijft heb je helemaal gelijk maar Thijs zou ook eens wat meer foto's moeten plaatsen en dan verder heel selectief reacties moeten verwijderen welke er niet toe doen.
    dit komt z'n topic ten goede en kan hij ook beter worden geholpen worden als het niet helemaal goed gaat.
    groetjes piet
     
  6. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Proficiat Thijs , mooi vaarbeeld , zeker voor een eerst project, laat zodag eens iemand met ervaring naar de motor kijken.michien is het wel mogelijk met weinig werk de motor stiller te laten lopen.Dan kan je ook varen bij een visser in de buurt.
    Proficiat dat je vol gehouden hebt, en ik vermoed dat je heel wat geleerd hebt om een volgend project sneller en beter voor mekaar te krijgen. VEEL vaarplezier nog met je Tug.
    Vgr Marc
     
  7. tomenriet

    tomenriet

    Lid geworden:
    30 jul 2014
    Berichten:
    261
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik heb het filmpje gezien en heb er van genoten.

    Je hebt de Tug iin ieder geval in het water gekregen, hij is niet gezonken en hij ging nog vooruit ook. Neem aan dat hij ook achteruit kan.
    Moet die van mij nog maar het water in zien te krijgen en dan ook nog kunnen varen.

    Gezien jouw leeftijd vind ik het een prestatie om a: zoiets te bouwen en b: om het ook nog te laten varen.
    Het beloofd wat voor de toekomst en is een aansporing voor de jeugd om ook weer eens wat met de handen te gaan doen i.p.v. te spelen, appen of wat dan ook met een telefoon, laptop of tablet.

    Modelbouw krijgt zo weer een toekomst :thumbsup:
     
  8. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    hoi Tom en Marc

    heel erg bedankt :D ik ga nu eerst varen en daarna weer beginnen met een ander project (moet zoiezo sparen haha)

    het is zeker iets om veder mee te gaan (modelbouw)

    ook wil ik dat kleine grut achter me laten ;-) ik bouw toch liever een boot van 40 cm inplaats
    de kuldipsingh van 24 cm (deze laat ik denk ook staan) veel te klein om rc te maken en om mooi veel details te kunnen maken
     
  9. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Heel mooi Thijs! Weer een jongere die niet alleen maar achter de pc zit. Ik ben het helemaal met Tom eens. Probeer goed te luisteren naar de mensen hier op het forum want ik denk dat je dan vaak sneller tot een oplossing zult komen. Verder, blijf vooral lekker door gaan met de modelbouw. Plezier is alles

    Voor de mensen die commentaar leveren: Houd in gedachten dat het gaat om een 15-jarige! Hoe zou je je eigen kind te woord staan als je hem/haar iets wilt leren?
     
  10. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    hoi kees

    erg bedankt :D
    eigenlijk ben ik 13. ik heb al een pb gedaan naar de forum beheerder die heeft er blijkbaar niks mee gedaan
     
  11. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    zo terug van de vaardag

    ik heb besloten om toch 2 dingen te veranderen!
    ik ga een 2,4 ghz 6 ch zender kopen. de vorige zender stoorde ongelofelijk op de vaardag
    en ik ga een andere regelaar kopen, deze wil meteen volgas. licht ook niet aan de trim want die staat op de 0 stand. sam had dit probleem volgens mij ook met zijn springer

    ook is alle elektronica 2e hands.
     
  12. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Kijk dan ook gelijk naar een Turnigy 9x, dan heb je gelijk 9 kanalen ;)
     
  13. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    nee. 9 kanalen is mij te veel. ik zit al te denken wat ik allemaal werkend kan maken met een 6 ch haha
    ik ga dan nog een led lichtje in bouwen. en misschien een werkend blauw bord
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Is dit niet wat voor je?
    De extra kanalen kunnen altijd nog van past komen!

    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  15. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Ziet er goed uit, gelijk 3 ontvangers erbij, en niet eens zo heel duur.
    Denk dat je daar niet snel zon uitgebreide 6 kanaals zender voor vind.
     
  16. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
  17. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    maar ik zal het er over hebben thuis
     
  18. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Die zender kan je helemaal niks aan instellen, met geluk kan je net je kanalen reversen.
    En bij zulke grote dozen heb je vaak kans op nog extra douanekosten, wat het prijsverschil ineens een heel stuk kleiner maakt.

    De 9x kan je van voor tot achter programmeren naar je eigen smaak.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dan zou ik zeer zeker voor die Turnigy gaan.
    Die zender die jij linkt heeft haast geen instelmogelijkheden, en de Turnigy is digitaal, modelgeheugen, goedkope ontvangers.

    Plus dat die in die link van jou geen CE keurmerk heeft, en als hij dus wel gepakt word door de douane ben je hem hoogstwaarschijnlijk kwijt.
     
  20. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    pb is verstuurd naar de eigenaar van de 9x
    jullie hebben idd een punt
     

Deel Deze Pagina