jah. maar als mijn regelaar dan nog door een "te zware boot" overhit raakt heb ik nog niks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
400 gram lood is toch wel de limiet in een rc boot
Het belangrijkste probleem is dat de motor een "te zware belasting" vormt voor de regelaar! Daarom is je regelaar doorgebrand en nergens anders door!
Of je hebt een regelaar die niet voldoende stroom kan verwerken of de schroef is te groot voor de motor waardoor de motor te veel stroom gaat gebruiken. Als je dat wat langer doet kan je de motor er ook nog mee mollen!
enige waar ze hier aardig zijn is de speedboot hoek
indoor vlieger.
ik had meer aan bijv: 400 gram lood is toch wel de limiet in een rc boot
"niet te veel lood" heb ik(bijna) niets aan. maar daarom vraag ik of 300 gram dan wel goed is
ik doe toch niks goed wat het forum betreft
Dat is precies wat ik twee pagina's geleden probeerde duidelijk te maken ;-)In dit geval bedoelen wij dus nergens het gewicht van de boot of de motor of de regelaar wanneer wij spreken over "te zwaar". Wanneer ik schrijf dat "de belasting van de motor te zwaar is"
Ik hoop van harte dat je snel een afspraak met Roel kan maken, volgens mij gaat dat veeeeeeel onduidelijkheden ophelderen.Maar ga eerst eens met Roel praten want in een persoonlijk gesprek kan je dit soort dingen veel makkelijker en sneller uitleggen en zelfs laten zien.
maar als ik het zo lees: de schroef is te groot?
De schroef is te groot voor de motor zonder vertraging, met vertraging had ie er geen problemen mee behalve dat je de boot niet snel genoeg vond.
omdat de boot aardig zwaar is?
Als je het erover hebt dat de boot te zwaar is bedoel je dat de boot teveel gewicht heeft. Voor zover je het hier laat weten zinkt ie niet op het moment dat je hem in het water legt, dus van teveel gewicht is hier geen sprake.
kortom: de combinatie van een grote schroef en een zware boot is niet goed?
ik hoop dat ik jullie nu goed begrepen heb
.... maar als ik het zo lees: de schroef is te groot? omdat de boot aardig zwaar is?
kortom: de combinatie van een grote schroef en een zware boot is niet goed?
ik hoop dat ik jullie nu goed begrepen heb