Startbox+batterijen

• Topicstarter Topicstarter daantjuh
  • Startdatum Startdatum
Tnx Hank,

Ik had er echt al meermaals op geGoogled, echter tevergeefs. Normaal kan ik alles redelijk goed vinden, maar deze lukte even niet, thanks :!:

Begin 2005 was ik begonnen met een Serpent startbox, maar persoonlijk vind ik deze te licht uitgevoerd. De motoren hebben het zwaar. Verder vind ik een groot nadeel dat je er geen 12V accu kan inbouwen. Ik had er altijd een 12V-7A accu naast staan. :sad:

Maar dit is mijn Q-world startbox (10246 1/10-1/8 STAINLESS STARTER BOX), die ik halverwege 2005 aangeschaft heb, en sindsdien mijn 1:8 succesvol op start. Een erg solide starbox, makkelijk pas te maken voor elk model, en ik heb er een 12V-7A droge 12V accu in gezet (past er echt perfect in), genoeg om een heel wedstrijdweekend lang starten zonder te hoeven laden. :yes:

file200412256161625.jpg
file200412282175421.jpg

Ik heb er net na aanschaf 1 probleempje mee gehad, hetgeen binnen de garantie opgelost is. Dit is als volgt opgelost:
- het tandwiel (is slechts geklemd op de motoras), is nu met een puntje vastgelast op de motoras. :idea:

Daarna heb ik er zelf nog 1 ding aan veranderd:
- een ringetje aan de zijkant tegen het motortandwiel aan gelast, zodat de snaar er nooit af kan lopen. ;)

Nogmaals, na dit kleine opstartprobleempje, een perfecte startbox, echt een aanrader ... :teacher:

Greetz,
Richard

Uit een andere post:
Hej Rienk,

Hij paste gewoon niet lekker op die Q-World, mijn buggy gaat er perfect op !, gele startbox van Conrad, is met een ''vlakke plaat'' kun je wat makkelijker aanpassen ;)

Jochem

Je vergelijkt dus appels met peren. Het model waarover ik het heb heeft zoals op de plaatjes die ik gepost heb duidelijk te zien is ook een ''vlakke plaat'' ;)

Tschijnt dat op die van conrad wel beter truggy's op passen dan op de Q-World.

Tja... dat is denk ik het leuke van die universele startboxen, dat je dus soms een beetje inventief moet zijn om je auto er goed op te laten passen. Alles is pas te maken !

Ja en hobbyen moet je toch.Daarom heb ik er ook wel es 1 zelf gebouwd leuk als ie dan
nog werkt ook.
naar de winkel kan altijd nog.
gr hanky.

neej heerlijk dat hobby'en beetje sleutelen weer even rijden en vervolgens weer sleutelen
en of het dan een auto of een startbox is alebei is het leuk
groetjes

This niet dat ik lui ben.........
Maar de GS XUT van @Jochemgemecali (zoiets), pastte niet op zijn Q-World, en hij heeft dus daarom die gele bij Conrad gekocht,
Tja en als je dit weet en de Q en Con box alllebei even goed/duur zijn, kun nu beslissingen maken...
(kheb nog helemaal geen truggy/maar kijk graag in de toekomst.....heel ver/nee ben niet helderziend)

RJ

Ik heb de startbox van q-world en die van conrad. Op zich prima startboxen alleen voor een truggy vindt ik ze te licht. Ik heb de motoren van de conrad startbox (2x500 motoren) al eens opgeblazen met het starten van een nieuwe truggy motor en die van q-world is het snaartje al eens gebroken.

Dus voor me truggy wordt het een TT startbox of iets soortgelijks met een 775 motor die de boel wel rondtrekt. Er zijn/komen nu steeds meer startboxen voor de truggy die ook breder zijn zodat je wagen er makkelijker op af te stellen is en waarvin een sterkere motor zit.
(zoals, hyper startbox, ofna startbox of die van thunder tiger)

Ik snap best wel dat Roelof hiervan soms een beetje moe wordt :confused:. Sommigen nemen gewoon de moeite niet eens om even op een website te kijken. :( Hoe was het gezegde ook alweer? "Een goed verstaander heeft maar een half ... " de rest weet ik even niet meer zo uit mijn hoofd, zal wel Alzheimer zijn, ik ben tenslotte ook geen 39 meer ... :rolleyes: ... En dat terwijl de link naar de Q-world site is te vinden in post 43 van ditzelfde draadje.

Ik zal het dan maar even voorzeggen. :sleeping:

Quote van de Q-world site
10246 1/10-1/8 STAINLESS STARTER BOX
* 1/10-1/8 ON.OFF ROAD & TC-3 STAINLESS STARTER BOX
* ONE 775 MOTOR USE 7.2 V STICK PACK OR 12 V BATTERY

Als je altijd de startkist sloopt, moet je je afvragen of je misschien iets verkeerd doet? :confused: Motor misschien verzopen bij het starten? ;) gebruik je startbox met beleid, dat is ook een behoud voor je nitro motor 8).

Tot sinas & de groente! :cool:

Heel simpel .......

Bij verkeerd gebruik krijgen zowel je krukas als je drijfstang op hun kloten .....

Door verkeerd starten zal als eerste je drijfstang naar z'n grootje gaan , het oogje wat hem verbind met de krukas zal gaan vervormen wat bij een lopende motor tot pure HORROR kan leiden ... Denk aan gaten in carters etc. .....

Ook de pen waar de drijfstang op zit kan gaan vervormen met alle problemen vandien .....

Is niet al te moeilijk te verzinnen ....

Helemaal eens met richard en savage als ie op een startbox niet binnen 3a4 sec.loopt stop dan maar.Mijn nitro,s loopen binnen de 3 sec. koud zo uit de garage.
Je moet je spul dan wel op orde hebben natuurlijk.
gr Hanky.

Vaak is het probleem dat de startbox niet goed past waardoor het wiel tegen de bodemplaat van je wagen loopt. Hij raakt de motor dus amper. Ook een nieuwe nitromotor klemt ontzettend in het begin waardoor het veel vraagt van je motoren van je startbox en ja.... daar kunnen ze stuk van gaan of het snaartje breekt.

Mijn advies is dus koop een goed passende startbox. De geadviseerde startboxen (q-world en/of conrad of what ever...) zijn prima startboxen, maar voor een truggy vaak niet goed passend of je moet je startbox aanpassen terwijl er gewoon goede startboxen voor een truggy te koop zijn. Ik heb ook meerdere nitrotruggy's en ik hou nu per truggy een startbox die voor die wagen ingesteld staat, want elke truggy is natuurlijk niet hetzelfde. Mijn voorkeur gaat uit naar een startbox met één enkele zwaardere moter. En ja als je dat allemaal goed voor elkaar hebt, dan start je wagen zo.... Ik zou ook advieseren bij wedstrijden te kijken wat daar gemiddeld gebruikt wordt enne daar gevens ze je in de regel graag advies....

Helemaal eens met richard en savage als ie op een startbox niet binnen 3a4 sec.loopt stop dan maar.Mijn nitro,s loopen binnen de 3 sec. koud zo uit de garage.
Je moet je spul dan wel op orde hebben natuurlijk.
gr Hanky.

:offtopic: Sorry Hank dat haal ik bij lange na niet want ik ben eerst wel 5 min. me motor aan het voorverwarmen met deze temparatuur :mrgreen::D

:ontopic: mee eens hoor, Als hij niet vrij snel start moet je eerst kijken wat er aan de hand is en of er iets mis is. Niet maar door blijven gaan totdat je startbox het begeeft.

:offtopic: Sorry Hank dat haal ik bij lange na niet want ik ben eerst wel 5 min. me motor aan het voorverwarmen met deze temparatuur :mrgreen::D

:ontopic: mee eens hoor, Als hij niet vrij snel start moet je eerst kijken wat er aan de hand is en of er iets mis is. Niet maar door blijven gaan totdat je startbox het begeeft.

Daarom rij ik nooit met m'n nitro's met dit weer ... duurt veelste lang eer zo'n kreng loopt :p;)

En omdat ik nog wat langer met m'n motortjes wil doen natuurlijk .. maar das een ander verhaal ....

Back