Startbox+batterijen

• Topicstarter Topicstarter daantjuh
  • Startdatum Startdatum
Daarom rij ik nooit met m'n nitro's met dit weer ... duurt veelste lang eer zo'n kreng loopt :p;)

En omdat ik nog wat langer met m'n motortjes wil doen natuurlijk .. maar das een ander verhaal ....

Nee... ik ook liever niet, maar ja er worden wel nog wedstrijden georganiseerd. Dus ouder torretje erop en gaan dan maar..........;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee... ik ook liever niet, maar ja er worden wel nog wedstrijden georganiseerd. Dus ouder torretje erop en gaan dan maar..........;)

Heb voor m'n Truggy (revo) op dit moment helaas alleen een splinternieuw motortje wat nog ingelopen moet worden .... Dat ga ik met dit weer dus echt niet doen ... ;) Ik rij zowiezo niet als het kouder is als een graad of 12 ..

Die komt dus voorlopig niet aan rijden toe :cry::cry:

;)

Bij een goed ingelopen motor, en redelijke afstelling,JUISTE plug nummer, zou hij echt in 5 secs moeten lopen..

Zelfs al is het onder de 0 graden.

Ik zit hier aan de kust ;) Als er 12 graden wordt opgegeven is het met de wind hier al snel een stuk kouder ......... Bij goed weer (lees geen wind) rij ik ook wel als het wat kouder is maar dat is helaas niet zo vaak het geval ...

Nog een vraag in lijn met dit topic. Ik zit te kijken voor een Qworld truggy startbox. Volgens de site van QWorld zit hier 2x een 775 motor in.
http://www.q-world.com.tw/eng/pviewitem1.asp?sn=632&area=14&cat=94

Gaat een 12v of 2x7,2 hier dan beter werken?

Mijn eerste gedachte was dat de iets mindere vermogen van 12v wordt gecompenseert door de 2 zware motoren en dus dat het beter is om een 12v te nemen zodat je er wat langer mee kan doen. Lijkt me dat deze box behoorlijk wat stroom zuipt namelijk.

Goeie keus, ik zou er een 12V-7A ingooien, ik heb dezelfde combo, iets ander model start-box, maar wel Q-world, voor mijn 1:8 onroad en ik kan er wel een week lang elke dag of meerdere weekenden op starten zonder te laden.

qworldstartboxrichardla8.jpg

Laatst bewerkt:
Ik lees niets over voedingen...ik heb een 10 ampere voeding,is het een optie om die te gebruiken voor mijn startbox of geeft dit problemen?

Gaat misschien werken....
10A is misschien een beetje weinig maar heb wel gezien dat de 20A voeding van Graupner ingezet wordt voor bandendraaiers en startboxen.
Probleem van de 775 motoren is dat ze gewoon veel stroom kunnen trekken en een accu wel aan te bevelen is.

Bedoel je niet toevallig: HMK Shop - Ontzettend veel artikelen voor superprijzen? Het lijkt erop dat deze alleen sealed zijn, niet gel.

Wat betreft 2sticks of 1accu, er wordt aangegeven dat 2sticks toch net wat meer toeren geeft en daarom een motor wat makkelijker start.
En volgens mij hebben loodaccu's ook nog last van geheugen of is dit niet het geval bij gel?
Een laatste overweging is dat je die sticks eventueel ook nog kan gebruiken voor electro :)

(@mods: mogen we hier winkels plaatsen? Staat me iets bij dat het niet altijd op prijs gesteld wordt ivm sponsors)

Sealed is op zich ook niets mis mee. Kosten liggen beduidend lager als Stickpacks. Vergeet niet dat je startbox makkelijk een paar Ah trekt en je stickpacks relatief snel leeg zullen zijn. Ik had mijn startbox ook op 2 stickpacks (3600) en kon er net 1 dag mee starten. Nu met lood (sealed) accu laad ik hem meestal maar eens op na een dag of 4 starten.

Ot: ivm sponsoren geen winkels plaatsen ? leuke monopolie NOT.

OT: Nvm, heeft alleen betrekking tot winkelbesprekingen: waarom-geen-winkelbespreking

"Een dag", wat moet ik me hierbij indenken? Hoe vaak start je dan en hoe lang zet je de box dan aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Directe links naar producten waar het topic over gaat is meestal niets mis mee, aan het topic of de post wordt vanzelf wel gezien als het om reclame gaat of alleen een verwijzing.

Back