Een auto heeft op volle snelheid meestal wel wat onderstuur en uiteindelijk zijn het je vingers die de stuuruitslag bepaalt.
Alle clubs vereisen hardcase accu's, gewoon om de simpele reden dat deze maximaal veilig zijn in het geval van een crassh, trillingen of het losvliegen van de accu. Ook eisen de meeste clubs het laden in een laadzak hoewel veel rijders zich daar niet aan houden.
Ik zelf rij wel eens F1 en heb daarvoor shorty packs van 4500mAh, ik rij in 6 minuten ongeveer 2000mAh weg.
Ook in de fronti en stockklasse worden wel eens Shorties gebruikt voor een beter gewichtsverdeling en met de 5 of 6 minuten heats/finales worden deze accu's niet leeg gereden. Ook in de Modified met de huidige 8000mAh is er genoeg energie om vooraf wat oefenrondjes te doen om de banden te ruwen en te warmen.
De regelaars hebben een low voltage detectie, De ene zal er volledig mee stoppen om de motor aan te drijven, de ander zal misschien de motor op een laag vermogen langzaam laten rijden maar zover komt het met de wedstrijden niet.
Om alvast vooruit te lopen. Banden geven meer grip als je ze na iedere rit goed poetst met wasbenzine of remmenreiniger. Daarnaast mag je de banden smeren met een gripverhogend middel en verwarmen. Er zijn bandenwarmersets van goedkoop tot redelijk prijzig te vinden. Kan je natuurlijk even laten voor wat het is maar neem in ieder geval het advies van de banden poetsen aan, het scheelt al heel veel!