Startgewicht Easystar met 400 motor

• Topicstarter Topicstarter Snoekel
  • Startdatum Startdatum
S

Snoekel

Guest
Ben vandaag accu packs aan het maken geweest, en kom nu met 2S3P 1800mA op een startgewicht van 660 gram (gemeten op een analoog keukenweegschaaltje). Is dit nog goed te doen met de originele motor?
Gewicht van de accu is zo'n 70 gram nu.

Het lijk me lekker, heb ik 5400mA te verstoken, maar 3 packs nodig voor een hele middag lol. Zoniet, dan moet ik beginnen met de NiMh packs......

????????70gram accu en 5700mah2s3p datis wel heel licht..
of bedoel je dat voor 3 pakketten????
en 660gram is goed te doen
proberen en anders 3 cellen solderen.
groeten wiebe.
ps wij weten niet hoe jij wilt vliegen [snel langzaam zweeven ed]

:oops: Bedoel 70 gram VERSCHIL tov een 6cel NiMh.....

Zal voornamelijk langzaam vliegen zijn, het is de bedoeling er foto's mee te gaan maken.

Hoi daar,

Ik vlieg mijn easystar met een 7 cellen nimh pakketje van 2500 mah, en een standaard motortje

Niet leeg te krijgen bijna ik heb zeker 30 / 35 minuten motorlooptijd op bijna vol vermogen, dan zit de gang er goed in en als je dus wat zuiniger vliegt zijn langere tijden geen enkel probleem.

en dat wou ik nou even kwijt .

succes

groetjes jasper.

Die 660 gram is zonder fototoestel. Dit wordt de Canon Ixus55 met een gewicht van 155 gram en nog een 10 grams servo voor het triggeren.

Bedoel je hiermee 3S1P? Lijkt me erg veel, wat ik uit de topics begrijp is dat je de 400 frituurt als je hier 11,1V in steekt. Nu al over op brushless?

waar plaatsen jullie de camera dan?
heb hierover eens een topic gemaakt maar niemand antwoord :?
onder de vleugel?
als ik men cam in de cockpit steek en nog wat tegengewicht van achter weegt ie 980 gram met een 8 cellen packet.
hoe krijg ik men ez daarmee in de lucht?
heb een keer geprobeerd hem te laten zweven maar hij viel als een steen op de grond..
moet ik eens proberen of ie vliegt met motor volle toeren?
of een andere camera plaats? wil namelijk wel niet snijden in men kist

greets

Let er op dat een ixus nogal een kwetsbare lens heeft. Die kan snel mechanisch blokeren en dan krijg je een "I18" fout melding.

Harold zei:
Let er op dat een ixus nogal een kwetsbare lens heeft. Die kan snel mechanisch blokeren en dan krijg je een "I18" fout melding.

Da's een goeie ja. Ik ben van plan om er een (balsa) houten huisje omheen te bouwen en een gat in de romp te maken waar de lens doorheen kan. Maar daarover staat gelukkig zat op het forum.

Heb je trouwens ervaring met het blokkeren van de lens van de Ixus?

Ja. Mijn ixus 30 had dat probleem al vrij snel. Waarschijnlijk beetje stof ingekomen of de lens aangeraakt (met open lens neerleggen bijvoorbeeld kan al funest zijn). Gelukkig garantie, anders eignelijk niet te repareren.

Een hadre landing kan mischien ook al probleem zijn. Ik stel voor iets te maken waarmee je de camera uit kan zetten voor de landing.

Snoekel zei:
Bedoel je hiermee 3S1P? Lijkt me erg veel, wat ik uit de topics begrijp is dat je de 400 frituurt als je hier 11,1V in steekt. Nu al over op brushless?

Echt geen paniek nodig hoor, als je de standaard Permax 400 6V eerst nat inloopt mag je gerust 3s lipo's stoken. Geen rooklucht, wel hogere snelheid en sneller hoogte. :lol:

Geniet, maar geef gas met mate.

Kun je een easystar/glider ook laten vliegen op 4x 2500 mAh penlites? 8)
Makkelijkere optie voor mij, omdat ik dát wel in huis heb incl. laders.

6x 1.2 = 7.2V 2500 mAh ja, denk dat dat wel lukt :)

Maar multiplex geeft als advies 7 cellen 1500 mAh, wat is dan precies het verschil?
7.2 - 2500 mAh is iets minder krachtig maar kan langer in de lucht blijven meen ik? :?

Zal straks even kijken wat lichter is.

Lichter is natuurlijk 6 cellen.
7 cellen hoeft niet slechter te zijn omdat je meer power uit de motor haalt, ik (eigenlijk mn broertje :P ) vlieg met 6 cellen en dat gaat goed.

Groetjes jesse

Multiplex geeft idd 6 of 7 cellen aan. Ik heb de eerste proefvluchten nu op 6 cellen gedaan, dit gaat idd goed. Alleen mis je net dat beetje extra pit tijdens het klimmen, Vandaar dat ik nu 8 cel pakketjes ga maken om daar eens mee te testen, schijnt dat de 400 hier ook geen (overdreven) problemen mee heeft.

Hey Patrick99, ik ben wel benieuwd hoe het gaat met dat 8 cel pakketje..
Ik gebruik op dit moment 7 cel en heb nog een extra pakketje nodig .. dus als 8 cel ook goed gaat op de 6v motor ga ik dat maar maken :)

Back