stealth springer tug

floris:

lijm is allen voor de naden zoals dominique zegt.
je boot dicht schilderen kan wel maar zorg wel voor een goede grond laag.
mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar hars.

ok dankjewel weer een stukje wijzer...
zie je wel dat als je als beginners met veel tips tog nog wel ergens komt misschien :D:D

xD

gr. FLoris

wat ik nog even vergeten was om te zeggen is dat je bij constructie lijmen je je delen wel moet klemmen omdat constructie lijm bruist en dit de delen uit elkaar drijft, of ze scheef gaan staan.

succes.

wat ik nog even vergeten was om te zeggen is dat je bij constructie lijmen je je delen wel moet klemmen omdat constructie lijm bruist en dit de delen uit elkaar drijft, of ze scheef gaan staan.

succes.

ja dat was mij al duidelijk door andere mensen maar toch ontzettend bedankt!

gr. Floris

hallo mensen,
ik ben in een avond tijd aardig opgeschoten met het maken van de romp!
hij zit bijna helemaal in elkaar op een paar onderdelen na...
ik heb al foto's gemaakt maar deze zijn helaas nog niet postbaar aangezien ik moet wachten tot ik een week lid en dus komen donderdag of vrijdag de foto's denk ik...
sorry daarvoor,

gr. Floris

Hallo Dominique en Floris,

Waar hebben jullie de tekeningen van de springer vandaan?
want ik wil er ook een gaan maken.

Niels

eerlijk gezecht weet ik dat ook niet.
wij hebben het in google ingetikt en toen ff wat sites door kijken.
mischien moet je de zoek browser hier op het forum eens gebruiken dan tik je in springer tug en dan vind je er ook een paar.
hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hallo Dominique en Floris,

Waar hebben jullie de tekeningen van de springer vandaan?
want ik wil er ook een gaan maken.

Niels

hallo niels,
ik had het ook eerst aan hunter gevraagt en hij zei dat het niet zo er uit maakt en zelf zijn fantasie heeft laten lopen, wij hebben als max. lengte 40 cm aangehoude en de breedte 20, en een geschatte diepgang van 8cm met een stuk erop voor het bovendek af te schermen voor water en dan is samen 12 cm.
leuk als je er ook eentje maakt dan ga ik hem zeker volgen!!

mvg, Floris

Bedankt voor het snele antwoordt.
maar ik heb nog een paar vraagjes:
wat voor hout hebben julie gebruikt?
en hoe dik?
wordt hij herstel zij rc?
zo ja wat voor spullen komen er in?
gaan jullie er ook een duwbak ofzo voor maken?
Wat heeft dat stealth in de topictitel te betekenen/

Niels

ik weet niet ik ben nog niet echt begonnen omdat ik grotendeels met de pax bezig ben, voor vragen moet je bij floris zijn. hij heeft bij zijn naam ook een link naar picasa als je daar op klikt zul je een model zien wat hij en ik willen maken maar dan met eigen inbreng.

Bedankt voor het snele antwoordt.
maar ik heb nog een paar vraagjes:
wat voor hout hebben julie gebruikt?
en hoe dik?
wordt hij herstel zij rc?
zo ja wat voor spullen komen er in?
gaan jullie er ook een duwbak ofzo voor maken?
Wat heeft dat stealth in de topictitel te betekenen/

Niels

hallo niels, voor vragen kan je ons altijd vragen en wij proberen antwoord te geven xD.
als hout vor de romp heb ik nu multiplex hardhout en andere goede soort is berken triplex.
om het watervst te maken gebruik ik de d4 van bison het heet konstruktielijm.
voor de opbouw ga ik hout begruiken van +/- 3.6 mm maar zover ben ik nog niet en om die delen aan elkaar te maken ga ik houtlijm gebruiken.
en stealth betekend als een soort marine schip in stealth net als die vliegtuigen er zijn zijn er ook boten van

mvg. Floris

p.s. kijk naar mijn profielfoto zoiets moet het gaan worden maar misschien word het een heel ander soort type maar deze staat bijna 100% vast

Laatst bewerkt door een moderator:
wat floris bedoelt te zeggen is dat hij het watervast meek met watervaste lijm. dat houd niet in dat het hout waterbestendig is. ik gebruik polyester voor de pax daar word je boot lkkr sterk van.

voor meer vragen vraag maar

foto's springer tug

en ja hoor,,
hier is het eindelijk dan...
de foto update van mijn springer tug..
heeft even geduurd aangezien ik een week moest wachten maar dan komt er nu ook een hele lading:P
veel kijkplezier!

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

gelukkig is hij copleet waterdicht:D:D:P

mvg, Floris

P.S. reacties zijn altijd welkom

Laatst bewerkt door een moderator:
en ja het klopt dat er nog veel geschuurd en geplamuurd moet worden voor degenen die dat gaan vertellen xD
het is mijn eerste project en probeer echt er het beste van het beste van te maken en ik hoop dat dit ook gewaardeerd word :P

mvg, Floris

Nou niet om het een of ander he,

Maar stel je was geen springer tug aan het bouwen en je had het achterschip iets doorgetrokken had en het geheel iets minder diep had je bijna een duwboot zoals ze tegenwoordig worden gebouwd. Globaal gezien dan he.

Verder een goed begin, lijkt me niet stuk te krijgen :)

Nou niet om het een of ander he,

Maar stel je was geen springer tug aan het bouwen en je had het achterschip iets doorgetrokken had en het geheel iets minder diep had je bijna een duwboot zoals ze tegenwoordig worden gebouwd. Globaal gezien dan he.

Verder een goed begin, lijkt me niet stuk te krijgen :)

dankjewel, nee klopt het is goed stevig hout ben ik achter gekomen, een nadeel er moet wel redelijk wat gewicht in gezet worden wil ik het tot de juiste diepgang hebben :S maarja ik ga er mijn best voor doen en eventueel wat lood installeren maar ik wil er ook een motortje inbouwen...
dat lijkt mij nogal lastig, wat kan ik het beste nemen voor je eerste bootje, wat kost het?
en vooral met het aanbrengen denk ik dat ik tegen een blok aan ga lopen maar daar zoek ik dan wel hulp voor :P
en ja het lijkt er inderdaad wel op ja...
ik hoop dat het iets word mijn volgende update is hopelijk snel:D

gr. Floris

Vaak kun je een motortje kopen en een steun, dan is het de steun goed neerzetten en de het motortje vastdraaien.
Aan dit motortje zet je een koppeling naar de schroefas. Zet alles wel in een zo recht mogelijke lijn. Om herrie en trillen te voorkomen, des te beter is het voor je spullen.

De kosten liggen vooral aan je motor de regelaar en de koppeling die je ervoor gaat gebruiken.

Misschien dat je eens bij jeroen (hunter) kan kijken wat hij in zijn bootje heeft liggen. Ik heb geen idee wat het beste hiervoor is.

Vaak kun je een motortje kopen en een steun, dan is het de steun goed neerzetten en de het motortje vastdraaien.
Aan dit motortje zet je een koppeling naar de schroefas. Zet alles wel in een zo recht mogelijke lijn. Om herrie en trillen te voorkomen, des te beter is het voor je spullen.

De kosten liggen vooral aan je motor de regelaar en de koppeling die je ervoor gaat gebruiken.

Misschien dat je eens bij jeroen (hunter) kan kijken wat hij in zijn bootje heeft liggen. Ik heb geen idee wat het beste hiervoor is.

ja dat had ik hem ook al gevraagd,,
hij zei dat het niet zo lastig was om een motortje te installeeren maar hij had immers al wat ervaring zei hij...
zijn motortje koste toen iets van 40 euro ofzo maar dan heb je een beest van een motor zegt hij..
ik ga wel wat rondsnuffellen en tips verzamelen.
hartelijk bedankt

gr. Floris

Motortje zal je probleem niet zijn, de regelaars zijn vaak duurder.
Motortje hangt ook van je schroef af. daar moet je dan ook direct naar kijken.;)

Back