stealth springer tug

o help;)
ik zie wel hoe het loopt tegen die tijd en anders ken ik wel een paar mensen die er vast wel verstand van hebben en 1tje weet ik zeker aangezien hij ook modelboten maakt, iemand die bij me pa op het werk werktxD en anders dominique weet ook vast wel iets daarvan.
maar ontzettend bedankt voor de informatie

gr. Floris

dankjewel, nee klopt het is goed stevig hout ben ik achter gekomen, een nadeel er moet wel redelijk wat gewicht in gezet worden wil ik het tot de juiste diepgang hebben :S maarja ik ga er mijn best voor doen en eventueel wat lood installeren maar ik wil er ook een motortje inbouwen...
dat lijkt mij nogal lastig, wat kan ik het beste nemen voor je eerste bootje, wat kost het?
en vooral met het aanbrengen denk ik dat ik tegen een blok aan ga lopen maar daar zoek ik dan wel hulp voor :P
en ja het lijkt er inderdaad wel op ja...
ik hoop dat het iets word mijn volgende update is hopelijk snel:D

gr. Floris

als het echt niet lukt met het inbouwen kan je hem een zaterdag aan mij meegegven en dan bouw ik hem er in.

Heey,

hij zei dat het niet zo lastig was om een motortje te installeeren maar hij had immers al wat ervaring zei hij...
voor de goede orde dit is geen opschepperij hoor!

Ik heb deze als motor:
grotemotorspringer.jpg

Indeling:
binnenkantspringer.jpg

Die motor is goed voor dit gangetje, wat mij zeker niet tegenvalt.
bestegolf.jpg

Dit motortje zat er eerst in, maar was echt veels te klein, dit bootje heeft aardig kracht nodig door het hoekige rompje. Oja dat paarse kastje wat je ziet is een regelaar, een Rokraft. bevalt goed, maar heeft wel een piep.
regelaarmetlampje.jpg

Ps. Hier zie je 3 duwbootjes. De eerste donkerbruine is van mij, en die heb ik in de vakantie gemaakt, die ernaast heeft mijn vriendin gemaakt, en die blauwe is de beruchte Springer Tug ;)

de3botensamen.jpg

brutusmotorsteun.jpg

debootjes.jpg

Je ziet dat dit bootje rond is van onder, daarom zit er een kleinere motor in, deze loopt zeker weten makkelijker.

Gr. Jeroen

Laatst bewerkt:
Hey,
Ja, ze wou zelf weleens iets maken. Ik heb het rompje gemaakt, en zij doet als het goed is de rest (onder begeleiding). Nouh niet echt speciaal, maar wel ergens van afgeleid. Wel uit de losse pols.

hiervan:
pict0001cc.jpg

Vlak zit al meerdere malen in de polyester weefsel, en strak.
Die van mij kan al varen, maar die van mijn vriendin blijft wat achter, i.v.m. school.

Ze zijn een heel stuk smaller, eigenlijk wat voor dit bakje gemaakt.
mijnduwbakje.jpg

Gr. Jeroen

zo jeroen ziet er goed uit. als je verder met de bouw bent plaats hier dan ook foto,s is wel leuk.
ik heb besloten om er ook een te maken maar dan niet stealth.
ik weet niet of je de mustang kent?
nou die opbouw wil ik op de springer bouwen.

ja jeroen een zeer mooi project! ik hoopdat hij heel erg mooi word aangezien je vorige projecten ook zeer mooi zijn echt respect!
ik mag voor stage van school mee met de barendsz een vrachtschip...
zie hier de links: De Binnenvaart - Binnenvaartschepen + ng wat extra foto's: 02324983
als ik bij een modelbouwclub ga is dit misschien een idee om te gaan maken? als ik de tekeningen kan bemachtigen teminste..xD

mvg. Floris

@jeroen: ik weet dat het geen opschepperij is maar ik hoop dat ik de technologie net zo makkelijk vind als jou aangezien ik daar niet goed in ben... en jij hebt al wel ervaring en misschien dat je eerst ook hulp nodig had... ik vind het echt mooie boten die van jou respect!

Wat een lovende woorden! bedankt.

@Floris, zo dat is een flink schip.

@ZKKArnhem, ik denk dat ik wel weet welke je bedoelt, is het soms deze?
afbeelding1b.png

@Koen, jazeker!

Gr. Jeroen

dankjewel:D
]ben er blijmee dat ik erbij meemag dankzij mijn pa die op een sluis werkt en dit voor me geregeld heeft...

ja hunter dat is hem.
leuk voor je floris, ik moet dit jaar ook nog een stage plek vinden
maar nu weer ff ontopic;)

Laatst bewerkt:
heey hunter zou het ook kunnen dat ik de diepgang van de boot minder maak?
dan hoef je niet al te veel gewicht in de boot te leggen
mvg dominique

dominique.

Als je het verslag van de Andre B doorleest staan daar nog een paar fototjes van een springer met zo,n Mustang opbouw, die heeft de bouwer van die andre b gebouwd voor z,n dochter. misschien heb je er wat aan.

ja ik hed het al gezien ik wist niet dat meneer stoppel ook de andre b(zelfde opbouw als mustan) had gemaakt, ik denk wel dat ik er wat aan heb alleen ik snap zijn aandrijving niet helemaal.

Nouja, ik zou hem gewoon zo realistisch mogelijk laten, dus gewoon zoals een normale duwboot zou liggen. komt het varen ook ten goede. (schroeven dieper in het water enz)
Zo zwaar hoeft ie toch ook niet te worden?g
Gr. Jeroen

ff over de aandrijving etc.
zijn er tips over welk type motor, servo regelaar, etc. ik moet gaan gebruiken?
weet iemand wat dat ong. gaat kosten dan weet ik wat ik allemaalmoet hebben...

gr. Floris

Er zit hier ergens een zoekfunctie en die kan je heel veel vertellen..
Maar goed, je hebt een zenderset nodig. Daar zit een Servo (of 2) in, daar zit een ontvanger in en een "afstandsbediening". Goedkope set is ± 40 euro. (let op: wel 40Mhz FM) Daarbij heb je nog een Regelaar nodig voor het regelen van de motor, Ik heb 2 Navy 40-wp's in gebruik, (40 €) die bevallen wel goed. Zelf ga ik liever voor de Rokrafts 100, die zijn wel een stuk duurder. Qua motor valt er veel te kiezen, wil je bijvoorbeeld veel kracht? of wil je rustig varen? daar heb je nog een bijbehorende koppeling voor nodig. Natuurlijk heb je ook een schroefas en Schroef nodig.

Gr. Jeroen

Back