Rhelie
Forum veteraan
Ook in club kun je verschillende of zelfs tegenstrijdige adviezen krijgen. Zoveel Hollanders, zoveel meningen![]()
Op clubs heb je meestal winkelbesprekingen

En Uwe, een goede buur is toch beter dan een verre vriend ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ook in club kun je verschillende of zelfs tegenstrijdige adviezen krijgen. Zoveel Hollanders, zoveel meningen![]()
Zo krijg je een totaal verkeerd beeld van een persoon die hier een vraag stelt. Dat is een nadeel van een forum.
Zit wel een kern van waarheid in.. zo probeerde ik wel eens een starter met een vraag te adviseren maar vaak wordt dat advies totaal weg geblazen door andere, het zei over een keuze merk heli / setup.. erg jammer en maakt advies geven ook totaal nutteloos.
Ik ben nu een lezer geworden ipv een poster... jammer jammer.. neemt niet weg dat er ook een hele hoop goede mensen tussen zitten die in mijn begin fase me wel fantastisch geholpen hebben dus ze zijn er wel..
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken als een vraag meerdere keren gesteld wordt.
Als een forum meerdere jaren bestaat en we alles maar een keer mogen vragen kan je het forum wel sluiten..
Op heli freak kom ik vaker de zelfde vraag tegen wat meerdere voordelen heeft ....;
1 De kans is groot dat de vraag onder een nieuw daglicht komt en dus ook door andere mensen gelezen wordt en daardoor misschien andere of betere oplossingen aan het daglicht komen. Zoals ik het zie houdt het de boel levendig en als je je er aan stoort dan antwoord je toch niet! Maak een Crash test vragen toppic ofzo... in een appart deel van het forum dan heeft niemand er last van en kan iedereen ze zoveel gestelde vraag nog eens posten.We zitten bijna in 2013 he...
2. Bij alles wat je doet zal je initiatief moeten nemen, anders gebeurd er niks.Daar hoort zoeken naar antwoorden ook bij. Alleen als ik de tijd met zoeken naar antwoorden bij elkaar optel dan ben ik zeker de afgelopen jaren 50% van de tijd hiermee bezig geweest. Ik betrap me eigen er op dat ik automatisch die veel gestelde vraag op het andere forum toch nog eens lees waar je ECHT voordeel mee doet!
3. Het is nog leuk ook om snelle vragen te posten of te bekijken.. je leert hier van zelfs als je al denkt dat je alles al weet. (wat ik niet denk)
Zonder de hele discussie weer te voeren, een vraag op meerdere plaatsen tegelijk zetten zorgt alleen maar voor vervuiling en versnippering van antwoorden.
Aangezien je soms ook nog wel eens wat terug wilt vinden is het wenselijk om dat bij elkaar te hebben.
Daarom zoeken op appart OR apart..... Zie hierboven bij de quote van Bullet, hij schrijft 'toppic' en 'appart'. Als men in het zoekveld de juiste schrijfwijze hanteert, dan wordt deze post NOOIT gevonden! ...
Anamnese? Een forum is, vergeleken met live-contact=horen/zien/voelen/ruiken, ronduit brandhout.... Ikzelf heb ook een pesthekel aan dat als een vraag gesteld wordt, deze door een non-info tegenvraag beantwoord wordt. ...
Schrijver geeft zo niet genoeg informatie, wat heeft hij zelf al onderzocht/uitgesloten?...Vraag: Mijn helikopter slingert in de lucht.
Het is niet voor niets dat het acronymAntwoord: Heb je de gebruiksaanwijzing gelezen? ...
Matige poging tot anamnese. Desondanks, de antwoorder probeert op zijn manier te helpen. Onbegonnen werk voor moderatoren om dat te filteren of verbeteren.... Antwoord: Is de accu wel vol?
Antwoord: Heb je hem wel goed gebonden? ...
Taalfouten zijn m.i. niet de reden dat er zo weinig gezocht wordt.... Uiteraard is het onmogelijk voor de zoekmachine om woorden te vinden die verkeerd gespeld zijn. ...
Overigens, op RCGroups kun je zoeken met drie i.p.v. vier tekens, zoeken op twee tekens geeft blijkbaar hoge belasting van database. Als je op RCG of hier op MBF wilt zoeken op twee tekens dan combineren met andere tekens (merk of type bijvoorbeeld): merkXX OR "merk XX" OR merk-XX.