Volledig zelfstandig geleerd (wel veel centjes voor neergeteld)
Vorig jaar oktober gestart met een 2de hands shuttle, geen ervaring, resultaat: levensduur 1 min, total loss.
Daarna R50, veel simmen, veel oefenen (3 tot 4 x per week 3 tankjes) en na 3 maanden ging hooveren goed tot zeer goed.
Heden R60 met 90 motor en tot over 4 maanden was ik nog steeds aan het hooveren en zeer stilletjes aan het rondfladderen, tot ik op een gegeven ogenblik stopte met nadenken over hoe de sticks te bewegen.
Het gevolg hieraan is dat ik tegen een deftig tempo rondjes en achten "voor" mij vlieg. Ik sim echter nog veel en blijf vordering maken.
Op de sim druf ik echter wel veel meer aan dan op het veld, maar ik zal geen alleenstaand geval zijn denk ik.
Ik heb kwa afstelling het forum goed kunnen gebruiken en heb veel tips gekregen van helidim (hallo vriend), doch ik durf niet neer te schrijven hoeveel centjes het me al heeft gekost intussen (ben ook gestopt met het optellen).
Samenvatting: zelf geleerd,
leergeld: 12 crashes waarvan de helft door stomme stuurfouten en de andere helft door gebrek aan ervaring bij de afstelling.