Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Teus, 8 feb 2010.

  1. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Teus,
    het ligt eraan wat voor kist het is(heeft ie en korte of een lange voorkant).
    Wat het vermogen betreft hoef je natuurlijk niet het volle vermogen van de motor te verlangen om toch netjes te kunnen vliegen(beter teveel vermogen dan te weinig).
    Klein vraagje,wil je hem in de EIII gaan zetten?

    Mvgr hans
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  2. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Jeroen,
    je hebt altijdt baas boven baas en je moet er ook de tijd en de kennis van zaken voor hebben om zoiets te maken!
    Wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd
    Ik zou zo zeggen ga aan de slag en verbaas ons allemaal!!!!!!!


    Mvgr hans
     
  3. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Uiteraard heeft het aantal cc's helemaal niets met de prijs te maken, is gewoon de kostprijs van de onderdelen + de uren om 'm in elkaar te zetten + wat winst voor de fabrikant om zijn tent draaiende te houden.
    Reeel bekeken is het niet vreemd dat de 35 en 70 cc's met ongeveer hetzelfde aantal onderdelen, en globaal dezelfde montagetijd, ook qua prijs bij elkaar in de buurt liggen....

    Frank
    (modelbouwers willen graag alles voor niets.....haha ikke ook ;) )
     
  4. Teus

    Teus Guest

    Ik loop wel met dat plan Hans :cool:
     
  5. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Ha die Teus.

    Mooi maatje.
    Dat past wel.:p
    Maar daar is ook alles mee gezegt.:confused:
    Blijf niet bezig.;)

    Groeten Han.
     
  6. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
  7. Mr. Tucano

    Mr. Tucano

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    369
    Locatie:
    België
    Ja, +invoer +taxen of hoe zit dat?
    Maar dan heb je wel wat,
    In elk geval ik ben wel blij met mijn 7-70.
     
  8. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    douane zal er ongetwijfeld bijkomen. t is de vraag of het dan goedkoper wordt.
     
  9. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.713
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
  10. Teus

    Teus Guest

    Wel geen ST 7-35 maar de ST 7-70.

    Wat een geluidje! :cool:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Gewoon kippevel wat een geluid zeg pffff
     
  12. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Ik heb de ST7-70 gehad, en moet zeggen dat het een pracht motor was(is indertussen verkocht, heb er heeel veel spijt van) , en dat geluid, tja, moeilijk met woorden te beschrijven :) Verbruikt volgens velen veel, maar dit valt toch redelijk mee hoor. Ik geef wel het advies om de brandstof zelf te mengen, en geen tornado fuel ofzo te gaan gebruiken..
    Enige negatieve dat ik kan vertellen, is de communicatie met Seidel, en de levertijd.
     
  13. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Zoo Teus je dacht mocht het mis gaan licht i alvast op de BBQ
     
  14. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Seidel ervaringen....

    Mijn ervaring, die van een goede kennis alsmede die van heel wat andere mensen (zoek maar eens op duitse modelbouwfora) is dat de fa. Seidel in staat is om mooie stukjes techniek te bouwen......maar dat vooral met de mond doet......:rolleyes:
    Beloften stromen gemakkelijker uit die (= Herr Seidel)mond dan water over de Niagara falls maar verder gebeurt er "niets".
    Ik heb elders op dit forum al eens over de gang van zaken geschreven dus zal een lang verhaal kort houden; op de beurs in Dortmund (april 2009) besteld en aanbetaald op motor + uitlaat. In juni na bericht "alles staat verzendklaar" restbedrag betaald....en toen begon het grote wachten... Einde augustus uiteindelijk de motor ontvangen maar op de uitlaat wacht ik nog altijd.
    Garantie is dadelijk al verlopen voordat ik heb kunnen vliegen met de motor...

    Ik heb pas achteraf ontdekt wat voor een reputatie die firma had (blijkt dit soort geintjes al 20 jaar uit te halen) anders had ik me nog wel 2x bedacht!
    Jullie zijn dus gewaarschuwd!
    Never again Seidel! :mad::mad::mad:
     
  15. Mr. Tucano

    Mr. Tucano

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    369
    Locatie:
    België
    Seidel is goede techniek, altijd al geweest en dit zal waarschijnlijk ook zo blijven.
    Echter qwa zakendoen hebben ze nog wel wat te leren, of zullen ze het nooit leren.
     
  16. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Nou...lang niet alles wat ze gemaakt hebben was een succes...
    De eerste 2 generaties stermotoren op benzine hebben altijd last gehad van grote problemen met de ontsteking en produktie daarvan werd uiteindelijk stop gezet! De mensen die er eentje hadden gekocht (voor goud-geld!) werden gewoon in de steek gelaten.
    Recent hebben ze dan weer een nieuw ontstekingssysteem ingevoerd dat "beter" (lees= eindelijk) zou werken...

    De uitbesteding van produktie naar UMS in India zie ik als een laatste wanhopige poging om nog een slag te slaan. Maar heb er geen enkel vertrouwen in dat dit een langdurige samenwerking zal zijn. Deze firma UMS verkoopt nu al, binnen een halfjaar na introduktie de motoren via internet rechtstreeks aan de eindgebruikers! Zo ben ik het eigenlijk niet anders gewend in "het oosten" (ik spreek nu uit eigen ervaring). Je ontwikkeld een produkt en zoekt een producent in Azië....je weet dan eigenlijk één ding zeker; dat binnen no-time je produkt via de achterdeur aan Jan en Alleman wordt aangeboden vaak nog voor minder dan jij er zelf voor moet neertellen!!!
    Alleen bij de echt hele grote merken gaat dit beter, simpelweg omdat die meer druk kunnen uitoefenen (juridisch en financieel). Een klein bedrijfje als Seidel (of zoals mijn eigen bedrijf) heeft geen enkele mogelijkheid om daar iets tegen te doen omdat dit alleen al een vermogen aan advocaten etc. kost. En dat weten die Pipo's maar al te goed! Ze laten zich lekker de ideeën aanreiken om er vervolgens mee aan de haal te gaan!
    Grtz, Hans
     
  17. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    En dat is niet van de laatste tijd. Mijn vader heeft in het verleden gewerkt op marineschepen voor Taiwan. Ze kochten er één en schroefden hem na aankomst uit elkaar om er vervolgens een aantal na te maken...

    (uiteraard een beetje gechargeerd)


    Maar goed, on-topic maar weer.
     
  18. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Belgarath

    Belgarath

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    173
    Ik heb op de Beurs in Dortmund in mei 2009 bij Dhr. Seidel zelf een ST-7-70 met uitlaat besteld en direct contant afgerekend, @1100 (€999 voor de motor en €101 voor de uitlaat).
    Daar de motor in een Corsair komt was ik met Dhr. Seidel overeengekomen dat de uitlaat 2 uitgangs pijpjes zou krijgen op 5 en 7 uur i.p.v. 1 midden-onder.

    De motor ontving ik half september 2009, op de uitlaat wacht ik nog steeds.

    De communicatie met Dhr. Seidel is enigszins moeizaam, hij antwoord vaak erg laat.
    Wat ik echter kwalijk vind is dat er niet af en toe een status email verstuurd wordt.
    Als ik niet zelf na 5 maanden en na 9 maanden wachten op de uitlaat een email had gestuurd met de vraag wanneer de uitlaat komt, had ik helemaal niks gehoord van Dhr. Seidel.

    Ik heb hem in mijn laatste email dan ook geschreven dat ik zijn producten geweldig vind, maar zijn klantvriendlijkheid ver onder peil en dat hem dat klanten zou kunnen gaan kosten.
    Mij in ieder geval, de ST-7-70 is de eerste en laatste stermotor die ik van Seidel koop.

    Danny
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  20. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Stein, Limburg
    "enigzins moeizaam"? :rolleyes:... :rolling:

    Die nomineer ik voor "Understatement of the year" ;)
    Grtz en sterkte gewenst van een andere gedupeerde :(
     

Deel Deze Pagina