Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ja, van een tekening waar het model 165cm spanwijdte heeft.Gave kist!
Eigen bouw?
Viltclunk, probleem over...Het betreft de carburateur die bij een ongelooflijk klein prutje ervoor zorgt dat de motor, bij net iets boven stationair, afslaat.
Carburateur geheel uit elkaar halen en de onderdelen goed uitspoelen met brandstof.
De 195 heeft een 7 cilinder ster en qua schaal komt dat perfect overeen met mijn Seidel.Vanwaar speciaal de Cessna 195?
jan.
Gebruik ik maar het probleem doet zich niet voor bij regelmatig gebruik.Viltclunk, probleem over...
Het blijkt een bekend probleem te zijn aldus dhr.SeidelGebruik ik maar het probleem doet zich niet voor bij regelmatig gebruik.
Het doet zich voor als de motor voor een langere tijd niet in gebruik is geweest.
Een foto zegt meer dan 1000 woorden..Vanwaar speciaal de Cessna 195?
jan.
Gebruik ik maar het probleem doet zich niet voor bij regelmatig gebruik.
Het doet zich voor als de motor voor een langere tijd niet in gebruik is geweest.
Ik kan je verzekeren dat dat niets met Seidel te maken heeft... ALLE gloeipluggers vertonen die neiging, afhankelijk van de gebruikte brandstof en carburateur constructie is het van geval tot geval erger of minder erg, maar ze doen het allemaal.
Mijn ASP radial doet het ook, en die loopt zelfs op benzine... (maar gebruikt een gewone glow carburateur).
Die prachtige Morane MS230 herinner ik me nog goed, TRMC toch Andre?
Bijzonder fraaie combinatie met de Seidel, jammer dat je de Morane verkocht hebt.
Die Cessna 195 zal ook wel weer een juweeltje van een kist worden gezien jouw bouwkunsten
Groeten, Ralf
Ik vaar voor mijn beroep, dus mijn modellen staan heel regelmatig voor enkele maanden stil.Ik moet wel bekennen dat ik in mijn vijftig jarige ervaring met brandstofmotoren dit probleem met andere motoren/merken nog nooit heb meegemaakt(mag me dus gelukkig prijzen).
Ik heb begrepen, dat de originele Seidels tamelijk kwetsbare machines waren, en ik zou het vast wel kunnen, maar ga mij daar absoluut niet aan wagen.Mijn Seidel wil ik ook ombouwen naar benzine.
Daar zijn twee merken voor op de markt die dit mogelijk maken.
Ken jij dít?
Ik vaar voor mijn beroep, dus mijn modellen staan heel regelmatig voor enkele maanden stil.
Ik heb het vaker meegemaakt dan ik me WIL herinneren...
Ik heb begrepen, dat de originele Seidels tamelijk kwetsbare machines waren, en ik zou het vast wel kunnen, maar ga mij daar absoluut niet aan wagen.
Al helemaal niet als je tegenwoordig de UMS motoren kant en klaar voor benzine kan kopen voor hele schappelijke prijzen.
Ik heb die ASP gekocht als "paniekreactie" dat ASP de poorten ging sluiten, en ik draai niks meer op methanol (principekwestie). Toen wist ik nog niet van het bestaan van die UMS benzinemotoren af. Achteraf was dat de slimmere optie geweest, ook al heb ik een hekel aan open tuimelaars en membraancarburateurs.