Sterft de coaxiale micro heli uit ?

Dat is een Bladerunner/WildWheels en in mij ogen geen echte heli omdat er geen rolfunctie opzit, die dingen kunnen niet opzij vliegen...

Verder heb je de ESky Lama 2 inmiddels al voor 110 euri in huis ;)

Er is inmiddels in de USA wel een ander micro bladerunner achtig ding op de markt, deze heeft echter een vaste voorwaartse snelheid en kan je ook alleen met de staart draaien:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=429660&highlight=keennon+heli

Heuh die op t eerste filmpje, je vraagt je af waarom nog niet iedereen zon ding in de garage heeft staan. :D Mooi zeg.

?? Lama nieuw??

dacht ut nie,.... zo'n 2jaar geleden al zien vliegen op een indoor meeting

Zeg deze he, en die na kwam, --> http://www.hobbytron.com/media/NA-HELICOPTER-lg.jpg

Ben ff wezen meten, 1 minuut wezen vliegen na volle LiPo. (er zit er maar 1 in van 700 mAh) dat kost qua lading 43 mAh, x 60 = 2580 mAh !!!

Dat is dus in 1 minuut 2.5 Amps wat er doorheen gaat ! Geen wonder dat de vliegtijd zo kort is en de motortjes zo gloeiend heet :wink:

Ben ook wezen kijken naar alternatieve motortjes, iemand een idee ?

Kuperus, bedankt, echter: het gaat hier niet om die 'zware' Lama-helikopter.

Het gaat om de allerlichtste rc coaxiale heli, met 1 LiPo en vlieggewicht van 60 gram.

Dit is de vervolgserie, http://www.interactivetoy.com/latestnews.htm Bladerunner heet ie nu, concept is hetzelfde, vliegduur helaas ook...

Voor Niek: ik ga de Modelbouwforum-deskundoloog zeker raadplegen, het is een interessant klein geinig helikoptertje. :lol:

kan aan mij liggen, maar waarom zou je zo'n ding willen kopen terwijl je voor 89 euro willen kopen als je zo'n lama voor 100 kan krijgen?

:D Hahaha, ik denk omdat ik dat ding al een tijd heb, zelfs nog voor de introductie van die Lama-heli.

Moet wel zeggen, 1 keer met die Lama gevlogen, dat ie door het hogere gewicht ook wat meer ruimte nodig heeft. Ermee buiten gaan vliegen is geen probleem, dat ding van mij waait dan gewoon omver.

Nou....
Ik heb een Lama en een Bladerunner en als je beide goed kan vliegen dan is de Lama toch echt leuker hoor en een ruimte van 4x4 is geen probleem....

Ah, Pjotter je hebt dus zo'n Bladerunner !

Vraag :arrow: vliegt die van jou ook zo kort + worden de motortjes erg heet ?

Ik heb de originele Bladerunner en die vliegt wel een kleine tien minuten!
Een vriend van me heeft zo'n Wild Wheels kloon en die vliegt hooguit een paar minuten omdat deze gewoonweg zwaarder is, het meergewicht zit vooral in het plastic van de rotors....
Bladerunner weegt dan ook maar 50 gram en dat maakt dus net het verschil...

:!: Aha, de Bladerunner heeft dus andere rotors.

Zeg en die Bladerunner heeft ook een zoeklicht right? Wel lachen in het donker! Zit dat LEDje daarvan op de aandrijfLiPo ?

En, ook 'n vraag, waar heb jij je Bladerunner gehaald ?

Mijn Bladerunner was versie een, die heb ik denk ik als eerste uit Amerika besteld, zoek maar eens op bladerunner op dit forum...
Ik heb daarna nog een Hirobo XRB gehad en nu de Esky Lama...
Nu een Lama nog maar 100 euro kost, lijkt het me vrij zinloos om nog een Bladerunner aan te schaffen,

Peter

Back