Stinson Reliant van Marutaka vliegt weer (BosModelAir, Chrashed)

Je bedoelt te zeggen dat je Onno wat geld afgetroggeld hebt? :P
Tja, mijn hobby moet ook bekostigd worden ;-)
En tja, wat je zegt "wat geld".

En anders was ie zowiezo ook al weggeweest had nog een gegadigde :-)

Yep Johan,
Kan ik er af en toe toch nog eens misbruik van maken.
En Onno moet de eerste paar keer "omgeschoold" worden dus ik maak de nodige vluchtjes wel weer met hem aan de kabel :D

Hij doet het nog

Jaja, sinds 1 september heeft deze kist niet meer gevlogen en is over gegaan naar Onno.

Maar gister heeft de kist weer een vluchtje of 6 a 7 gemaakt en hij vliegt weer als vanouds, nog even iets aan de motor doen en de motorkap pas zien te maken maar dan kan ie ook weer mee naar Oss :D

Ineens gaat Onno mij hele rare foto`s sturen:
stinson04klein.jpg

Mis hier de vleugelsteunen wel heel erg......

Zo meteen wilt ie zijn Stinson nog op drijvers ipv de Big Lift :roll:

Persoonlijk vindt ik het ook mooier dan "een gewone Big Lift op drijvers" (sorry Pieter ;-) ) naja ik hoor wel wat ie wil :-)

overleden

Hoi allenmaal.

Het wordt toch de Big lift op drijvers.
Dit komt meer omdat de Stinson Oss niet heeft overleefd.
De kist is nadat de berijk volledig weg was erg hard met moeder aarde in aanraking gekomen.
Het grootste stuk wat er nog heel was was ongeveer 30 cm de rest was lucifer formaat.
De motor zat verstopt op een diepte van 20 cm in de klei.
Jammer maar helaas.

Groeten Onno

Ik ben bang dat hij niet de enigste was met storing wat fataal is afgelopen.
Ik heb ook wat last gehad van storingen maar gelukkig is het voor mij goed afgelopen.
Als ik over bepaalde plekken te laag vloog had ik storringen maar als ik daar hoger overheen vloog had ik daar geen last meer van!
Ook o.a een piper cup j3 had bij het slootje tijdens de landing storingen en dat ging op het nippertje net goed.
Het zou wel eens kunnen zijn dat het vele schrikdraad in de buurt daar de oorzaak van kan zijn als je er te laag overheen vliegt of te dicht in de buurt van het schrikdraad vliegt.

Mvgr Hans

Geen storing maar een vermoedelijk losgetrild kristal?!?!?!?

Onno zat hoog en iets in een bocht en de kist ging toen mooi naar beneden de grond in, bij op dezelfde plek als de September Fury

Die had daar storing op z'n rolroeren.
Hij rolde even heel snel rechtsom(ik dacht 4 rollen),stopte even met rollen(1/2 seconde)en rolde vervolgens volgas de grond in terwijl wat ik begrepen had de piloot het gas helemaal terug gezet had op stationair.
Er was geen houden meer aan.
Super tragisch,geen enkele respons meer op wat voor besturingsfunctie dan ook.

Mvgr hans

Ik heb het niet gezien, maar zoals jullie het vertellen verwarren jullie volgens mij wind/thermiek met storing..

(ik doelde dan niet op de kist die volgas ging, maar op het verhaal hierboven, plots draaien enzo)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het wel gezien, maar het was zeker geen wind/thermiek. :rolleyes:

Trouwens, ik had ook een paar flinke tikken storing, die ik nooit eerder op deze kist heb gehad...

Ik doelde op dit stukje:
Als ik over bepaalde plekken te laag vloog had ik storringen maar als ik daar hoger overheen vloog had ik daar geen last meer van!
Ook o.a een piper cup j3 had bij het slootje tijdens de landing storingen en dat ging op het nippertje net goed.

Dat heeft er erg de schijn van dat dit niets met storingen te maken heeft. Als je laag boven de grond gaat vliegen, krijg je dat soort effecten, zeker bij lage snelheden. Bij sloten is er altijd een turbulentie. De andere verhalen.. een kist die 4 keer rolt, zal niet snel gebeuren door thermiek, of naar volgas gaan enz.

Wij moeten bij ons veld vaak landen over een sloot en daar is altijd wat gerommel in de lucht, dat heeft niets met storing te maken..

Back