Graag gedaan Peter 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Luitjes,
TheBigBozz heeft een spantanghouder voor mij gemaakt. Hier enkele foto's.![]()
VRAAG: bij een gewenste schroefdraad van 10 mm, moet je dan ook voor draaien op 10 mm? (heb ik uit een tabel)
Heb nu lopen "rommelen" en met grotere diameter draad getapt (10,5) werkte dus wel maar wat een spierballen krijg je ervan.
Maar wat een raar materiaal is dat stuk zeg, de boor hapt in het begin en aan het einde, er komen dan wat grootachtige stukken uit en komen er ook (groter dan normale) spaanders uit.
Peter,Luitjes,
@ Jef en Dunz: dank voor de info en beantwoording van de vraag. Kan ik wat mee.
@ Americanspinningwheel: een 5 mm.
Dat ronde ding wat voor de verdeling van de hete lucht zorgt, eerst met een 2mm boortje helemaal doorgeboord, zodat de aten recht tegenover elkaar kwamen te zitten. Omdat ik mijn kolomboor niet optimaal vind, je krijgt een soort van een-niet-rond-gat, heb ik de zaak maar ingespannen in de draaibank.
![]()
Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf![]()
![]()
Maar wat een raar materiaal is dat stuk zeg, de boor hapt in het begin en aan het einde, er komen dan wat grootachtige stukken uit en komen er ook (groter dan normale) spaanders uit.
Nu moeten er 2 gaten in, met verschillende diameters. Ik ga de reeds gemaakte draad op de onderste pilaar verkleinen naar 8 mm i.p.v. 12; het bovenste gat ga ik dan 10 maken i.p.v. 12. Moet ook wel voldoende zijn om de warme lucht door te laten, toch?
En probeer je boor niet zo vreselijk lang in te spannen. Dat net de spoed niet in de klem zit is lang genoeg.
Peter,Peter,
boortje wel korter inspannen!
Groeten,
fanaat Sjef.