Bij deze even een topic van ruim 8 jaar geleden uit het stof halen.
Waarom dit topic?
Omdat dit hier op het forum het enige topic is waarin ik iets over mijn onlangs verworven Mamod Roadster kan vinden.
Wat betreft zijn aandrijving (stoom) zou hij hier thuis kunnen horen, maar zodra er aan het overige van dit object iets meer gedaan gaat worden valt hij m.i. onder een andere rubriek van het forum n.l. bij de afdeling auto's.
Destijds is er hier al het één en ander over deze auto en zijn aandrijving besproken, maar de foto's van toen zijn helaas nagenoeg allemaal verdwenen.
Dit is ook een reden om mijn verhaal hier even (tijdelijk) aan te haken.
Inmiddels heb ik ook het nodige Googlewerk verricht en heb ik menig variant gezien van het simpel aan de praat brengen tot volledige revisie en ombouw tot bijv. een "Hotrod" achtige uitvoering.
Vanzelfsprekend is er op YouTube hiervan ook het nodige te vinden.
Behalve de boel weer aan de gang krijgen en een stukje RC inbouwen weet ik nu nog niet goed hoever ik met project zal gaan.
Zodra ik er wat meer zicht op krijg beslis ik of ik er (onder auto's?) een nieuw renovatieverslag topic van bij ga houden

.
Tot die tijd brei ik er hier en als het zo uitkomt gewoon nog even een klein stukje aan vast

.
Wat tijdsbeeld betreft past hij -
op de schaalverhouding na - in elk geval aardig bij mijn Old Lady en de Victoria
Hier enkele foto's van mijn Mamod Roadster.
Hij is redelijk gaaf maar in zijn techniek en uitvoering wel erg basic.
Het lekkende peilglas (foto 2) is inmiddels verholpen.
Groet, Bert