hallo,
ik heb een stoommachine geerft en zou dit graag schoon willen maken, en werkend op een mooie plank willen monteren compleet met scheepsschoef.
ik heb gegoogeld en vond wat modelnummers :
seiko T3DR,
ketel en brander B3
behalve met de poetslap er goed overheen gaan heb ik toch een paar vragen.
De brander zit al jaren vol met peut. kan dit kwaad? en hoe maak ik de rest schoon? waar stop ik de peut er in?
De ketel zit met witte aanslag aan de binnenkant. hoe maak ik dit schoon?
waar doe ik het water erin?
De machine is erg stoffig. afstoffen en een poetslap is geen overbodige luxe maar kan/mag WD40 ook gebruikt worden of is er een andere manier?
tevens heb ik er een bijpassende stoomfluitje die ik er ook graag bij wilt plaatsen(werkend) waar sluit ik dat aan?
Waar sluit ik de scheepsschoef op aan?
ik ben een erge leek wat dit soort machine's betreft dus hoop wat hulp te krijgen om dit een mooie plek te geven.
Met vriendelijke groeten,
patrick31
ik heb een stoommachine geerft en zou dit graag schoon willen maken, en werkend op een mooie plank willen monteren compleet met scheepsschoef.
ik heb gegoogeld en vond wat modelnummers :
seiko T3DR,
ketel en brander B3
behalve met de poetslap er goed overheen gaan heb ik toch een paar vragen.
De brander zit al jaren vol met peut. kan dit kwaad? en hoe maak ik de rest schoon? waar stop ik de peut er in?
De ketel zit met witte aanslag aan de binnenkant. hoe maak ik dit schoon?
waar doe ik het water erin?
De machine is erg stoffig. afstoffen en een poetslap is geen overbodige luxe maar kan/mag WD40 ook gebruikt worden of is er een andere manier?
tevens heb ik er een bijpassende stoomfluitje die ik er ook graag bij wilt plaatsen(werkend) waar sluit ik dat aan?
Waar sluit ik de scheepsschoef op aan?
ik ben een erge leek wat dit soort machine's betreft dus hoop wat hulp te krijgen om dit een mooie plek te geven.
Met vriendelijke groeten,
patrick31