Voedingspomp, waterpomp voor de condensor en de luchtpomp voor de condensor kunnen in principe aan de machine. Want het verbruik van water is evenredig aan het stoomverbruik. De luchtpomp creëert een onderdruk in de condensor,de waterpomp verwijderd het condensaat en de voedingspomp voert nieuw water in de ketel. De leiding van de voedingspomp kun je dan voorzien van een bypass-kraan waarmee je de toevoer naar de ketel tijdelijk kunt stoppen en het voedingswater terug de voedingswatertank in pompt als de ketel vol genoeg zit. Een losse pomp gebruik je eigenlijk alleen om de ketel te vullen wanneer deze nog niet vol genoeg is maar je de machine nog niet laat draaien.
Ik heb er zelf voor gekozen om geen direct aangedreven pompen toe te passen en alleen maar een losse voedingspomp. Simpelweg omdat ik dat wel leuk vond staan in de sloep.
Een apart condensatorvat vangt het condensaat af en aan onderdruk in het condensorvat doe ik niet.
Het is maar net hoe moeilijk je het zelf wilt maken, zoals je zelf zegt, tijd speelt geen rol en het is een hobby. Beter nu naar je zin maken en niet achteraf met de gedachte blijven lopen dat je het eigenlijk anders had willen doen.
Ik heb er zelf voor gekozen om geen direct aangedreven pompen toe te passen en alleen maar een losse voedingspomp. Simpelweg omdat ik dat wel leuk vond staan in de sloep.
Een apart condensatorvat vangt het condensaat af en aan onderdruk in het condensorvat doe ik niet.
Het is maar net hoe moeilijk je het zelf wilt maken, zoals je zelf zegt, tijd speelt geen rol en het is een hobby. Beter nu naar je zin maken en niet achteraf met de gedachte blijven lopen dat je het eigenlijk anders had willen doen.