Stoomsleepboot Maarten

Vandaag de scharnierdelen op de bovendeurtjes gesoldeerd. Om alles op de goede plaats te krijgen eerst de scharnierdelen met een pennetje bevestigd aan het vaste deel.
Vervolgens gaatjes geboord in de deurtjes om de scharnierdelen tijdens solderen op hun plaats te houden. Het boren van de 0,5 mm gaatjes moest in dit geval dus uit de hand gebeuren en kostte me een boortje.

full

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan ik dacht dat ik kon maar. in vergelijking met jou ben ik een prutser
dit is werkelijk ontzettend mooi gemaakt. petje af
Gr Hans

Hans, als je zelf tevreden bent met je eigen resultaat moet (mag) je niet zeuren.
Niet iedereen is en kan hetzelfde.
Als je de lat voor jezelf niet te hoog legt kan je heel gelukkig zijn.
(mocht je nog meer willen kwijlen kijk eens rond bij Paul)

Door een boel verplichtingen op ander gebied dan modelbouw ben ik de afgelopen weken niet veel gevorderd.

full

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2012.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Alle scharnieren van de bovendeurtjes zijn gereed en ook is de overlap t.o.v. de onderdeurtjes eraan gesoldeerd. Om het solderen mogelijk te maken, zonder dat de aangesoldeerde scharnierdelen zouden loslaten, heb ik in een stuk massief een sleuf gefreesd van 13 mm diep en gevuld met water. Met de deurtjes hierin geklemd ging het solderen voorspoedig. De plaatsen van de scharnierdelen voor de onderdeurtjes zijn afgetekend.

Groeten, Jan.

nou Jan dat filpje maakt me aan het kwijlen hoor als ik dat zie dan ben ik nog heeeeeeel ver verwijdert met mijn Furie van 1,2 mtr met stoomaandrijving al moet ik wel zeggen wat jij zelf heb gebouw en gercreerd heb ik al dat is toch de stoom machine en de op stoom 3 cilinder aandrijving .
maar voor mij als leek zal het wel wat tijd in beslag nemen voor dat hij te water kan en ik denk dat ik daar zonder hulp ook niet helemaal uitkom maar een ding staat als een paal boven water en dat is dat ik hem afmaak en dat hij gaat varen .
ik zal waarschijnlijk nog menig maal om advies komen vragen en gelijkertijd ook wat foto"s proberen te plaatsen hier op het forum .

maar wat ik in het filpje heb gezien ja dat is toch wel het neusje van de zalm super gewoon

Mzvg Ger

De scharnieren voor de machinekamer deurtjes aan stuurboord gemaakt en erop gesoldeerd. Eén set per dag is wel voldoende.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Vandaag verder een gevecht geleverd met de machinekamer deurtjes want als ze eraan hangen betekent dat nog niet dat alles direkt naar m'n zin werkt. Het hang en sluitwerk is nu zover gevorderd dat ik redelijk tevreden ben.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
:offtopic:

William meer een samen loop van omstandigheden maar dat je hier goed kunt schaatsen is zeker. Was gisteren op de Bonkevaart en het zag zwart van de mensen en mooi ijs. Daarna nog even de stad in geweest en kwam ik de Maarten tegen en zo geschiede ;)

Gr Martin :D

Back