Ik denk dat Ebro bedoelt dat als je plotseling veel koud water in de ketel pompt dat de stoomproductie dan zal verminderen.
Bij een trein maak je soms juist gebruik van deze eigenschap.
Moet je stoppen om passagiers in of uit te laten stappen dan is dat een goed moment om de injecteur te gebruiken.
Omdat de trein stilstaat en dus geen stoom gebruikt maar het vuur wel doorbrand zou in het station de druk te hoog kunnen worden.
Om te voorkomen dat de veiligheid gaat blazen zet je dan de injecteur aan, dan daalt de druk in de ketel weer.
Persoonlijk ben ik geen echte fan van injecteurs, gebruiken veel stoom en als het voedingswater 's zomers te warm is werken ze slecht.
Een aspomp is betrouwbaarder.
En ik denk ook dat er een tweede reden is waarom de schakelpunten van de niveau regeling niet te dicht bij elkaar moeten liggen.
Als de boot schommelt zal ook het waterpeil in het peilglas bewegen, en je wilt niet dat de niveau regeling bij elk golfje aan en uit gaat.
Stoom aandrijving leeft echt!
Groeten Willem
Bij een trein maak je soms juist gebruik van deze eigenschap.
Moet je stoppen om passagiers in of uit te laten stappen dan is dat een goed moment om de injecteur te gebruiken.
Omdat de trein stilstaat en dus geen stoom gebruikt maar het vuur wel doorbrand zou in het station de druk te hoog kunnen worden.
Om te voorkomen dat de veiligheid gaat blazen zet je dan de injecteur aan, dan daalt de druk in de ketel weer.
Persoonlijk ben ik geen echte fan van injecteurs, gebruiken veel stoom en als het voedingswater 's zomers te warm is werken ze slecht.
Een aspomp is betrouwbaarder.
En ik denk ook dat er een tweede reden is waarom de schakelpunten van de niveau regeling niet te dicht bij elkaar moeten liggen.
Als de boot schommelt zal ook het waterpeil in het peilglas bewegen, en je wilt niet dat de niveau regeling bij elk golfje aan en uit gaat.
Stoom aandrijving leeft echt!
Groeten Willem