-‘verlichtend’ bouwen in Straat Denemarken-
-Deel 29E-
-stapje verder in het ‘verlichtend’ bouwen-
-helaas niet al te ver terug gedacht in de herinnering-
-Bouwer komt terug van de elektroboer met 1 ‘spanningsrail’-
-vandaar dat er nog maar 1 ‘spanningsrail’ zit ingebouwd-
-is een vertinde koperdraad van 2.8ømm-
-vertinde laag is er grotendeels afgeschuurd-
-daarna wel weer gereinigd met een oude doek uit de garage-
-geheel volgens de aanwijzingen van de Duitse broeder geboord en geplaatst-
-niet zo netjes gedaan-
-scheef geboord et cetera-
-maar dat kon ook niet anders met die reeds vastgelijmde dekbalken-
-morgen is de winkel dicht-
-wachten tot maandag dan maar met de volgende ‘spanningsrail’-
-afbeelding 03 in deel 29E
-aan bakboordzijde zit de ‘spanningsrail’, er bijna tot aan het vooronder in-
-hier zitten de voorste patrijspoorten die wel wat verlichting kunnen uitstralen-
-hier ook nog een boeglicht op de bovenop de jack staff als optie-
-afbeelding 04 in deel 29E
-ter hoogte van de golfbreker en voorste opbouw-
-hier komt onder andere in de brug de benodigde verlichting-
-indien mogelijk ook nog de stuur- en bakboordverlichting groen en rood-
-afbeelding 05 in deel 29E
-ter hoogte van de voorste opbouw en middenschip-
-hier wordt indien mogelijk een toplicht en 2 zoeklichten aangesloten-
-afbeelding 06 in deel 29E
-ter hoogte van het middenschip en de achterste opbouw-
-hier komt in enige verblijven in de opbouw ook nog wat 12V verlichting-
-de dikke aluminium strip om het schip recht te houden is hier goed te zien-
-afbeelding 07 in deel 29E
-bij het achterschip-
-hier zitten de achterste patrijspoorten-
-hier wordt indien mogelijk ook nog een heklicht aangesloten-
-tenminste, indien dit mogelijk is op een degelijke manier-
-HMS Hood’s ‘verlichtend’ bouwen krijgt een vervolg
Laatst bewerkt: