Na het genieten van de bouw van en het vliegen met een MiMi 1M DLG werd het tijd voor de volgende stap. Die volgende stap heb ik gevonden in de vorm van een Strike 3 DLG, waarover ik in dit topic in de komende weken mijn ervaringen zal delen.
Levering
Het toestel is netjes verpakt aangekomen, alles voorzien van een dubbele laag noppenfolie en middels tape aan de wand van de doos vastgeplakt, om verschuiving van de onderdelen tijdens transport te voorkomen. Hier is aandacht aan besteed.
De levering bevatte de volgende onderdelen:
Foto's
De vleugel is met 48.8 gram een plaatje om naar te kijken. Ook hier is weer te zien dat is nagedacht over de verzending, de ailerons zijn middels tap vastgezet om transportschade te voorkomen. Het gaat hier om volle vleugels; er is gebruik gemaakt van CNC gesneden rohacell kernmateriaal waarover is gelamineerd.
In onderstaande detail foto's is te zien hoe mooi is gelamineerd; de vleugels zijn prachtig glad.
Dezelfde kwaliteit is terug te zien bij het richting- en hoogte roer, welke met 3.1 en 3.3 gram er zeker mogen zijn. Er is gebruik gemaakt van een levend scharnier, als leek die in het verleden altijd gebruik maakte van scharniertape ben ik benieuwd hoe lang dit blijft leven.
Het rompje (19.7 gram) is voorzien van een glasvezel cover, wat hem 2.4 Ghz vriendelijk maakt. De cover past zeer nauw, hier is geen tape bij nodig.
Intern in het rompje zijn twee stukjes rohacell geplaatst waartussen de servo's kunnen worden geplaatst. Het is bij dit model de bedoeling dat alle servo's in de romp worden geplaatst. In detail is een plekje te zien waar het geheel niet helemaal sluit, dit zal geen probleem zijn. De neus bied redelijk ruimte voor een ontvanger en een LiPO batterij.
Afsluitend is een zakje met onderdelen meegeleverd. Hier is voorzien in een werphaak, roerhalmen, pushrods en buisjes ter geleiding van de pushrods. De werphaak is niet afgewerkt, deze zal ik rond schuren voor ik hem in de vleugel plaats.
Setup
Mijn voorgaande DLG ervaring stamt uit de tijd waarin de Dymond47 als standaard werd ingezet in 1M modellen, wat betekent dat ik mij de komende dagen zal moeten gaan verdiepen in geschikte servo's voor dit model. In zoverre ik het heb begrepen leveren digitale servo's hogere nauwkeurigheid ten koste van een aanzienlijk hoger energieverbruik.
Servo's welke ik op het moment overweeg zijn:

Mochten jullie advies of suggesties hebben wat betreft servo's dan hoor ik het graag.
Acties
De komende dagen zal ik me vooral bezig houden met het opschonen van de onderdelen. Her en der zijn nog wat scherpe randjes aanwezig en de uitsparingen voor de pushrods welke in het rompje zijn gemaakt moeten even netjes worden gemaakt.
Wat betreft de werphaak heb ik een korte vraag; moet ik het gewicht van de werphaak + de benodigde epoxy-lijm compenseren aan de andere kant van de vleugel? In mijn eigenbouw MiMi DLG werd dit wel gedaan
Verder zal ik me vooral verdiepen in geschikte servo's en een geschikte epoxy-hars voor het verbinden van de onderdelen.
Relevante informatie
Voor de liefhebber is hier wat relevante informatie te vinden:
Levering
Het toestel is netjes verpakt aangekomen, alles voorzien van een dubbele laag noppenfolie en middels tape aan de wand van de doos vastgeplakt, om verschuiving van de onderdelen tijdens transport te voorkomen. Hier is aandacht aan besteed.
De levering bevatte de volgende onderdelen:
- Vleugel (48.8 gram)
- Romp + Cover (19.7 gram)
- Hoogteroer (3.3 gram)
- Richtingroer (3.1 gram)
- Bevestigingsmateriaal (8.2 gram)
Foto's
De vleugel is met 48.8 gram een plaatje om naar te kijken. Ook hier is weer te zien dat is nagedacht over de verzending, de ailerons zijn middels tap vastgezet om transportschade te voorkomen. Het gaat hier om volle vleugels; er is gebruik gemaakt van CNC gesneden rohacell kernmateriaal waarover is gelamineerd.


In onderstaande detail foto's is te zien hoe mooi is gelamineerd; de vleugels zijn prachtig glad.


Dezelfde kwaliteit is terug te zien bij het richting- en hoogte roer, welke met 3.1 en 3.3 gram er zeker mogen zijn. Er is gebruik gemaakt van een levend scharnier, als leek die in het verleden altijd gebruik maakte van scharniertape ben ik benieuwd hoe lang dit blijft leven.


Het rompje (19.7 gram) is voorzien van een glasvezel cover, wat hem 2.4 Ghz vriendelijk maakt. De cover past zeer nauw, hier is geen tape bij nodig.

Intern in het rompje zijn twee stukjes rohacell geplaatst waartussen de servo's kunnen worden geplaatst. Het is bij dit model de bedoeling dat alle servo's in de romp worden geplaatst. In detail is een plekje te zien waar het geheel niet helemaal sluit, dit zal geen probleem zijn. De neus bied redelijk ruimte voor een ontvanger en een LiPO batterij.

Afsluitend is een zakje met onderdelen meegeleverd. Hier is voorzien in een werphaak, roerhalmen, pushrods en buisjes ter geleiding van de pushrods. De werphaak is niet afgewerkt, deze zal ik rond schuren voor ik hem in de vleugel plaats.

Setup
Mijn voorgaande DLG ervaring stamt uit de tijd waarin de Dymond47 als standaard werd ingezet in 1M modellen, wat betekent dat ik mij de komende dagen zal moeten gaan verdiepen in geschikte servo's voor dit model. In zoverre ik het heb begrepen leveren digitale servo's hogere nauwkeurigheid ten koste van een aanzienlijk hoger energieverbruik.
Servo's welke ik op het moment overweeg zijn:
- Blue Bird BMS-101AMG
- Blue Bird BMS-101DMG
- Blue Bird BMS-101HV
- Ripmax SD100
- MKS DS65K
- Blue Bird BMS-A10S
- KST X08N

Mochten jullie advies of suggesties hebben wat betreft servo's dan hoor ik het graag.
Acties
De komende dagen zal ik me vooral bezig houden met het opschonen van de onderdelen. Her en der zijn nog wat scherpe randjes aanwezig en de uitsparingen voor de pushrods welke in het rompje zijn gemaakt moeten even netjes worden gemaakt.
Wat betreft de werphaak heb ik een korte vraag; moet ik het gewicht van de werphaak + de benodigde epoxy-lijm compenseren aan de andere kant van de vleugel? In mijn eigenbouw MiMi DLG werd dit wel gedaan

Verder zal ik me vooral verdiepen in geschikte servo's en een geschikte epoxy-hars voor het verbinden van de onderdelen.
Relevante informatie
Voor de liefhebber is hier wat relevante informatie te vinden: