Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hezik zei:Nog een klein vraagje.. aan alle stuurvlakken zitten kleine extra vlakjes welke apart bestuurd worden. Wat is de functie van die vlakjes? Ik heb er ideeen over hoe dit schaal na te bouwen zodat het ook functioneert en toch niet zwaar is, maar hoe bewegen die dingen?
Christiaan Vis zei:Wat ook zou kunnen is dat het vlakken zijn die de drag verminderen bij grotere uitslagen. door namelijk het vlakje tegengesteld aan de beweging van het roer te laten bewegen,
Klopt NACA00XX serie wordt toegepast voor kunstvluchthezik zei:Ik heb het even nagevraagd bij een zeer ervaren bouwer bij ons op de club (Hans: Harry) en die geeft aan zelf NACA 0008 te gebruiken op z'n F3A kisten.. de twee genoemde profielen zijn volgens hem zeer geschikt voor kunstvlucht.
En ik zie niet in waarom wel. Ik zeg dus niet dat dit een verkeerd profiel is, maar er is geen enkele reden om het profiel van het origineel te nemen. Tenzij je heel puristisch op schaal wilt bouwen maar dat is dacht ik niet de bedoeling. Anyhow tot morgen.hezik zei:maar als het profiel van het model zich leent voor een RC model, zie ik niet in waarom je niet gewoon dat profiel zou gebruiken..
Hans Meij zei:En ik zie niet in waarom wel. Ik zeg dus niet dat dit een verkeerd profiel is, maar er is geen enkele reden om het profiel van het origineel te nemen. Tenzij je heel puristisch op schaal wilt bouwen maar dat is dacht ik niet de bedoeling. Anyhow tot morgen.
hezik zei:Het profiel van deze vleugel zou dus zijn NACA 0012 aan de wortel en NACA 0008 aan de tip.. hoe doet NACA 0012 het in Profili? Is iets dikker.
Ik krijg profili nog niet zo ver dat hij die grafiekjes wil maken op basis van zo'n vleugel, continu gezeik dat ik moet registreren.. maar moet ook even de tijd nemen om uit te zoeken hoe het kreng werkt. Heb 'm wel al alle ribben laten tekenen, dat lukt dus wel al
De echte heeft als vliegsnelheid maximaal 290km/h en kruissnelheid van 262 km/h.. dat moet ik nog even naar schaal omrekenen.. is dat gewoon delen door de schaal?