Vandaag eindelijk gelegenheid om de Roto weer op de bok in de tuin uit te proberen. Helaas merk ik geen verbetering in het oppakken vanuit stationair. Voor de revisie kon ik door de aanslagschroef van het gas helemaal in te draaien in combinatie met een baggervet stationair mengsel voorkomen dat hij afslaat. Dat lukt me nu niet meer. Ik merk dat hij stationair met de LS naald 1,5 a 2 slagen open prachtig stationair loopt. Echter zodra ik dan ook maar iets aan het gas zit slaat hij af.
Ik heb toen eerst volgas afgesteld met de HS naald, waarbij ik hem zo rijk mogelijk heb afgesteld (verder opendraaien en de piek rpm zakt iets in).
Vervolgens weer met de LS naald aan de gang gegaan, door deze verder open te draaien tot een punt, waarbij hij niet afslaat als ik het gas opentrek.
Ik kan draaien wat ik wil, maar zelfs bij 5 slagen open van de LS naald, slaat hij nog af. Het stationair toerental zakt dan wel zover in, dat ik de gasklep stationair verder open moet zetten om stationair afslaan te voorkomen.
Ik zou een behoorlijke gasvertraging in mijn zender moeten zetten (0,5 seconden minstens) om er mee te kunnen vliegen.
Ik doe dus iets verkeerd, maar zit even zonder idee, wat nu te doen.