Super Alulah

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bluefalconholland, 27 apr 2011.

  1. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ha Robert, leuk!
    Was al van plan je nog te vragen of je er meer kon maken, maar dat hoeft al niet meer zie ik. :D
    Ik wil er ook graag een!

    Heb'm zien vliegen en het is echt zo'n strak vliegend kistje om te zien! En erg wendbaar ook, scheert echt als een vogel heen en weer.

    Setup van Hugo goed? Dan bestel ik dat ook, hoef ik daar niets meer aan uit te zoeken. Had even gewacht met bestellen Hugo, hadden we verzendkosten kunnen delen. ;)
     
  2. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Leuk klaasie, verzendkosten delen heeft geen zin.
    Bij komodo zijn ze 3 dollar
    en bij hk gaat het voor het gewicht. Dus maakt niks uit.
    Wel leuk kunnen we daarlijk samen scheuren.
     
  3. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ik zit nog naar die motor te kijken, wat voor propadapter en motormount hoort daarbij? Het wikkeldraad wat erbij geleverd wordt is trouwens 0,1mm (28AWG), moet je dan ook 0,4mm bijbestellen ofzo?
    Wat een but-site is dat van komodo, werkt niet in Firefox, wel in Explorer.
     
  4. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
  5. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Hugy, hoe dikker de draad, hoe beter.

    Morgen ga ik beginnen met snijden.

    Hier nog een filmpje van de Super Alulah:



    MVG. Robert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    leuk robert !
     
  7. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Robert, bedoel je met 0,4 mm voor de motordraad de diameter?
    Ging ervan uit dat je de doorsnede bedoelde, mm-kwadraat dus, omdat zo draad meestal aangeduid wordt.

    En (naar de link van Hugy) de firewall-motormount en niet de stick motor mount gebruiken?

    Waarom eigenlijk deze motor, een van HK lijkt me simpeler?
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  8. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    De draad die er bij zit lijkt mij goed genoeg, je moet de motoren zelf wikkelen en zijn echte kwaliteits motoren lijkt me dat ze daar wel weten welke draad erbij hoort.

    Hier is een motortje van HK hexTronik 24gram

    Maar de efficiƫntie thrust en kwaliteit is stukken minder.
     
  9. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Klaas, niet die motor gebruiken van HK, met dezelfde manier van wikkelen gaat die motor na 12 minuten stuk (eigen ervaring). De magneten van die HK motor kunnen er niet tegen. Komodo motoren zijn eigenlijk wel de beste. En met de wikkeldraad bedoel ik eigenlijk ook 0,4mm in doorsnede en geen 0,4mm quadraat. Als je netjes windt dan kunnen er makkelijk 15 windingen per pool op. Turnigy motoren zijn ook wel goed. Deze zou misschien ook goed gaan hetzij wel met wat meer toeren. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4918

    MVG. Robert.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  10. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ja heb gisteren (eeh, vannacht) toch maar precies hetzelfde als Hugo besteld.

    Vind het op zich ook wel leuk en interessant om eens zelf een motor te wikkelen.
    Kost alleen wel weer tijd en dat heb ik eigenlijk te weinig. Wil nog zoveel dingen doen... ;-)
     
  11. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Beste,

    Staar je alleen niet op blind op die motor. Het is een kwalitatief zeer goede motor, alleen moet wel zelf in mekaar gezet worden. Dat is voor sommige misschien toch wat lastiger.
    Het leuke van dit kistje is dat hij lekker goedkoop is, erg simpel in mekaar te zetten is, en goed vliegt. Door er zelfbouw motoren op te gebruiken kan dit sommige misschien afschrikken.

    Een motor van tussen de 20 en 30 gram is perfect voor dit kistje. Hoe lichter je hem houd, hoe speelser hij is, hoe meer fun je er mee hebt. Hij is van zichzelf al wat rapper, dus het is niet nodig hier een bonk van een motor te gebruiken. Je went tenslotte snel aan de snelheid, niet aan de korte vliegtijden.

    Pak een motortje van om en nabij de 1000kv en voorzie hem van een 9x5 prop. Zo'n 450-500gr trust is meer dan voldoende.
     
  12. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Kit

    Gisteren de tekening van de Super Alulah, vandaag een aantal modellen gesneden. Ik heb hierbij een foto alvast van de set.

    [​IMG]

    De kit bestaat alleen uit EPP. Voor de stevigheid moeten er 3 stripjes carbon van 3mm x 0,6/0,8mm bij en de motorsteun van 1mm epoxyplaat of 2mm vliegtuigtriplex volgens tekening. Eerst de vleugeldelen aan elkaar lijmen, beste met UHU POR. Daarna onder en bovenkant op 1/3 vleugelbreedte van de voorlijst een klein sneetje maken en de carbon strip inlijmen. In het midden de strip mee laten buigen. Ook weerzijden van de staart voorzien van carbon strip en eventueel de zijkant van het rompje. Verder zitten er driehoekige EPP strips bij om te verlijmen in alle hoeken van het rompje.

    MVG. Robert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Oke robbert hoe kunnen we er eentje bemachtigen?
     
  14. fransbr

    fransbr

    Lid geworden:
    15 mei 2007
    Berichten:
    94
    Locatie:
    NOORDHOLLAND
    He Robert,

    Zo'n kist zie ik ook wel zitten!
    Doe mij erg denken aan de: Raptor SAL von Benny.
    Op deze site te vinden : EPP-Versand.de - EPP, Depron, Carbon und vieles mehr...

    Dit is een trouwens een goede site, ik heb daar al vaak wat besteld.
    Die van jou is net een betere afmeting voor FPV, wel in zwart wit graag.
    Laat weten hoe te bestellen.

    Dank, Frans br
     
  15. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Jemig Robert,

    Wat een complete kit heb je er van gemaakt! zelfs de EPP driehoek verstevigingen.
    Oei wat een werk..

    Goed, vandaag heb ik lekker door gewerkt. De Super Alulah is af!

    Dat word fun:D

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  16. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Ziet er goed uit Remy! Nu de electronica inbouwen. Maak je daar ook nog even een foto van want dan kan iedereen een beetje zien hoe dat gaat.

    MVG. Robert.
     
  17. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Vandaag de maiden gehad:)

    Gauw de super alulah afgemaakt vandaag, en de spullen in gepakt. AL vrij snel begon ik te twijfelen, want de wind sloeg al bijna de alulah uit mijn handen! Jemig, windkracht 4+ maar toch moest ik hem even maidenen.
    Gauw naar het veld, spul aangezet, gas erop, en! potjandorie weg was die. Recht uit de hand. Jemig wat een power met het motortje, en zo lekker stil. Tering, wat vliegt dat licht. Loops, rolls, 8tjes in 4 meter doorsnee:D het stelde allemaal niks voor. Even overtrek proberen, nah dat sloeg ook nergens op. Dat zijn van die vreemde hopjes:), alsof hij een scheet laat en weer verder vliegt:D. Gas eraf en..Potjandorie! zweven doet hij! en eigenlijk best goed! De wind waaide zo ontzettend hard, dus echt ver kwam ik niet. Wel penetreerd hij toch nog goed tegen de wind in.
    Daarna geland ( in de hand) even gevoeld voor de temperaturen om het vervolgens nog een keer te proberen.
    Alulah in de hand, ditmaal zonder gas, een goede zet, en weg was hij. Rustig naar de zender rijken, en 1/6 gas geven:D weg was hij weer!

    Ofdat hij goed getrimt was, en of het CG goed lag weet ik niet zeker. De wind waaide zo hard dat je geen nauwkeurige mening kon vormen.

    Al met al een zeer geslaagde maiden. De alulah doet precies waar ik op hoopte. Lekker speels, goed zweven, er verdomt mooi uitzien voor een vliegend vleugeltje, en heerlijk korte bochtjes draaien.

    Robert, tnx!

    Nog wat foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
  18. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Daar moet een p***el in!!
    Oh wacht. Daar moet een FPV set in. Klinkt toch minder :p

    Mooi dat hij zo goed vliegt. Hij ziet er in ieder geval zeer strak uit.
     
  19. rayrz

    rayrz

    Lid geworden:
    25 dec 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Nijmegen
    superrrr ALula

    WOW, Remy, dat ziet er gelikt uit man. echt top.
    Wat heb je gebruikt in de vleugels? carbon strips?
    Ik heb wel carbon staafjes dat kan ook toch...
    Maar die neus heb je echt mooi gemaakt.
    Heb je nog wat van die printplaat over?? das wel erg strak en stevig.

    Eric en ik zijn ook erg nieuwsgierig....we kunnen bijna niet wachten om hem ook zelf te vliegen...zweefen..

    gr ray
     
  20. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Ej Ray!

    Tnx:) Even wat tijd nemen, en die van jou gaat er ook zo uitzien!

    Leuk je hier te zien. Helaas kon ik vandaag niet goed beoordelen hoe het zit met zweven. Het zweeft nu al best goed, (windkracht 4+) dus het zal alleen maar betr gaan als de wind afneemt:).
    Verder lag mijn cg niet helemaal goed. Hij vloog prima, maar nadat ik er ( voor even) een stukje lood voor in de neus had bijgelegd ging hij als een speer.
    Wind is geen probleem voor hem, en hij is enorm wendbaar!
    ( ik kom net van het veld:))
    Hij vliegt lekker strak, en kan wat sneller vliegen dan menig vliegend vleugeltje dat ik heb gehad.

    Echt een waardevolle toevoeging aan mijn FPV avonturen:)

    Ps, idd, boven en onder 4x1mm koolstof strips. Verder een stripje onderop het kielvlakje.
     

Deel Deze Pagina