Super Alulah

Hm, met al dat grafisch geweld durf ik de mijne bijna niet meer te laten zien... ;)
Toch maar even laten zien dat ik ook bezig ben:

Alulah - Basic Version

IMG_2410.jpg

Tft op je Zender bouwen

Kijk heren,

Wat heb ik toch een handige vader....
Als je de spullen maar hebt , zei hij....hahaha

zie foto:
dscf0117.jpg

Aan de onder met Ty-rip vast gemaakt. Nu kan ik TFT scherm eraf halen en erop zetten. En kantelen...hendig toch?

dscf0119.jpg

Wow, klaas mooi strak vogeltje hoor, Ik denk dat je tot nu toe de beste Elevons van ons alle hebt, Super strak.
Ga je hem ook nog een klein kleurtje geven?? Stiften doen wonderen,, ook kwa gewicht.
En ik zie dat je ook gekozen had voor de servo's bovenop!
Succes met de rest vd het project....

gr ray

Hm, met al dat grafisch geweld durf ik de mijne bijna niet meer te laten zien... ;)
Toch maar even laten zien dat ik ook bezig ben:

Alulah - Basic Version

Voorlopig laat ik het even zo, het zwart/wit heeft ook wel wat.
Lijkt zo net een vogel als'ie zweeft, vond ik bij die van Robert ook gaaf.

Mijn ALulah is klaar

Heren, ff een Update...

Vandaag de gehele avond aan het solderen gespendeerd, poehee wat een klus.
En alles zit nu aan elkaar en dankzij het schemaatje van Remy met die ferrietring/ tekening zegmaar is het me allemaal gelukt.
Condensator op juiste manier gesoldeerd samen met de ferriet ringtje.
Daarna alles getest en het lijkt me goed gaan, beeld goed.

Dus remy, ik ben klaar voor mijn maiden...
Als het mooi weer is beetje wind stil en we kunnen allebei, dan gaan de deze jongen blij maken met z'n eerste FPV vlucht.
Ik vlieg wel mode2 dus ik zal het alleen moeten doen, ge kunt het niet zomaar overnemen omdat je mode 1 gewent bent, maar als we kort stukjes vliegen moet het geen probleem zijn.

Ik ben ook erg benieuwd of ik zo alles goed heb afgesteldm kwa elevons enzo. we gaan het mee maken.

groet Ray

Ik vlieg ook mode 2 dus mocht je een keer hulp nodig hebben. Het waait wel verschrikkelijk hard de laatste tijd :(.

Hey hugy,

Thx man...maar dan zou je weer een keer naar nijmegen moeten komen.
of we houden weer een keer fpv meeting.
Heb je al een mini-dvr apparaat gekocht? Ik zocht ook zoiets maar zag er een op Ebay staan heel goedkoop, kweet niet of dat wat is. moet je een HDD in stoppen. Ik zag dat jij eentje heb gevonden waar een SD kaart in kan.
Das ook relax.

gr ray

Ik vlieg ook mode 2 dus mocht je een keer hulp nodig hebben. Het waait wel verschrikkelijk hard de laatste tijd :(.

Ray wat is ie mooi geworden!

Ik denk dat het fpv vliegen je wel zal lukken hoor.
Gewoon eerst de SA leren vliegen en dan af en toe op je schermpje kijken en dat verlengen :)

Ik denk zaterdag weer thuis te zijn, vrijdag is de begrafenis namelijk dan kom ik je ook bijstaan :)

Hey eric,

Ik hoop voor je dat tot nu toe alles goed is gegaan..Maar ge mag wel ff een mail naar me sturen hoor...ff vertellen...;)

JA, Ik ga hem idd eerst lekker zo vliegen dat lukt me wel, en af en toe een keertje spieken ,ik denk ook dat ik het zo moet leren.
Maar je moet het gewoon doen. en dan van zelf wel zien wat er gebeurd.
MAar voorlopig gaat tie toch nog niet de lucht in...het waait hier veulste hard...

gr ray

en succes met de rest...buddy.
:mad:

Ray wat is ie mooi geworden!

Ik denk dat het fpv vliegen je wel zal lukken hoor.
Gewoon eerst de SA leren vliegen en dan af en toe op je schermpje kijken en dat verlengen :)

Ik denk zaterdag weer thuis te zijn, vrijdag is de begrafenis namelijk dan kom ik je ook bijstaan :)

Ray!

kerel! Wat is hij inderdaad mooi geworden. Ziet er allemaal goed uit! Tuurlijk gaan we hem samen maidenen. Dat gaat prima. Ik kan dan wel niet de zender over pakken, maar ik kan gewoon mee spotten.
je brengt hem op zicht goed hoog, doet de bril op, en gaat het fout dan wijs ik hem aan.
Zo heb ik al eerder mensen geholpen.
helaas ben ik morgen weg ( dan word het prima vliegweer) maar weet niet zeker hoe laat ik terug ben. ( ben in Almere)

Het komt helemaal goed!

Heb je voor de HobbyKing ESC eigenlijk een aparte programmeerkaart nodig?
Wilde hem gisteren programmeren met mijn Turnigy programmer, maar die bleef helemaal dood. Ging er eigenlijk vanuit dat dat gewoon compatible was?

Heb deze ESC voor de Alulah:
HK-12A.jpg

Wilde wel vliegen vandaag eigenlijk. :mad:
Waarschijnlijk moet de rem nog aangezet worden, of staat die standaard aan?

Je kan deze inderdaad niet programmeren met de standaard turnigy programmer. Maar je kan hem wel programmeren met je zender en de handleiding.

OOOH, gister mijn FPV setje nog een keer goed getest buiten. Werkt goed.
Kwa ontvangst enzo. Beeld perfect. Ik had de alulah in mijn hand in de achter tuin. En kreeg even een neiging om de vogel in de lucht te gooien, haha, wat een giller. Maar toch niet gedaan hoor,.:) Ik ga zowiezo eerst even naar ons vlieg veldje.
Maar toch heb een klein vraagje, Hoe houden jullie de antenne's??
Kan me voorstellen dat als je een bepaalde richting ophoud dat het signaal beter. Kan me vergissen hoor. Maar dat leek gister. Net als je bv je zender de antenne overdwars houd. snapie

En hoe hebben jullie die antenne op de Alulah zitten? ook rechtop?

gr ray

Het hangt af welke TX antenne je gebruıkt

Een omni recht omhoog of (voorkeur) beneden
Een ınverted Vee met het wıtte gedeelte naar beneden
(achterkant --< voorkant)
Een dıpool (op de zelfde stand als van de Yagi ontvangst antenne)

Back