Super Decathlon 1:4

:banana: :banana: :banana:

Ja , m`n pakketje is errug dichtbij :D

Net even de TNT post gebeld en het blijk t dat het pakketje op het postkantoor op me ligt te wachten.

Meteen ook een klacht ingediend waarom de chauffeur dit niet heeft gemeld of een bericht heeft achtergelaten.
Zowiezo vreemd daar wij en diverse andere bedrijven hier op het veld elke dag van 8 tot 5 aanwezig zijn.

Naja, vandaag de vrouw het pakketje maar even laten halen :D

Zo de motorkap staat op m`n buro.

Mooi gespoten en wel, jammer dat dat net verkeerd om is ;-)

Komende dagen de gaten voor de cilinderkop en luchtafvoer even maken (luchtinlaten en krukasgat zitten er al wel in) en dan maar schuren en spuiten.

Maar ik ben nu weer een blij mens :yes:

De motorkap zoals die binnenkwam, vandaag of morgen maar even schuren:
dec119.jpg

dec120.jpg

Ook heb ik bij mezelf de druk weggenomen om morgen te re-maidenen zodat ik nog wat laatste zaken kan doen aan de kist (maar dat is geen garantie dat ie morgen niet de lucht in gaat ;-) ).

1 van de 4 "brace wires" hangt:
dec121.jpg

Geeft een hoop extra stijfheid aan de staart :-)

Zo en da`s ook weer gebeurt:
dec122.jpg

Bovenzijde bestaat uit M2 draad en kwiklinks:
dec123.jpg

Onderzijde uit M2.5 draad en ball-links (wordt tzt M3 maar dat had ik niet meer in huis :-( )
dec124.jpg

Eens kijken of ik vanavond de tank nog geplaatst krijg...............

@ Raymon,

Krimpkous? waarom??
op de echte zit ook geen krimpkous (al heeft die witte brace wires dus dan zou ik ze eigenlijk moeten schilderen)

@ Ralf,

thanxs het gaat zeker weer lekker, kissie is weer bijna klaar.
Moet ook wel want ik wil er minimaal 1x van het land mee zijn afgevlogen voordat de drijvers er ondergaan voor de watervliegmeeting.

@ Gijs,

in eerste instantie zeg ik nee en gun mezelf nog een week respijt.

Maar wie weet gaat het vanavond nog wel zo lekker dat ie moreg toch meekomt......
(Al wil ik de Hercules ook wel eens meenemen, naja ik zie nog wel is ook weers afhankelijk).

Grootste werk wat er nu nog ligt is de motorkap........

Laatst bewerkt:
naja krimpkous voor het oog.
Ik heb het ook op de husky het ziet er een stuk mooier uit vind ik zelf.

Tja, krimpkous voor het oog.

Neh, toch maar niet ;-)

De tank zit er ook in dus weer een stapje verder.

De re-maiden is nu de 9de gepland en dat moet lukken, voor die tijd kist nog even helemaal na lopen.
Dan heb ik eventueel ivm het weer nog een uitwijk naar de 16 maar dan moet ie wel 1 keer gevlogen.

Dan nog 1,5 week voor de ombouw en afstelling van de drijvers :D

Gaat helemaal goed komen :yes:

Waarom nog M3 gaan monteren? M2.5 is toch al meer dan genoeg?

Over draad staat een buisje carbon ook wel mooi, maar heeft verder geen enkel nut natuurlijk.

Omdat de kogelkopen net niet helemaal naar m`n zin zitten, ze kunnen net niet voldoende kantelen.
En het afstellen met de M3 kwiklinks is eenvoudiger daar de plastickogelkoppen moeilijk te verdraaien zijn.

Ik weet dat dat na 1 keer niet meer zal gebeuren maar toch.

En voor het oog, ik vind de zwarte kogelkoppen nu uit de toon vallen bij de zilveren kwiklinks.

Staafje carbon zou een optie zijn maar dan zou die wel wit moeten wezen, mhhh, eens kijken of ik nog witte buisjes heb die toevallig precies zouden kunnen passen.

Naja, morgen (o nee morgen vliegen) overmorgen weer een dag ;-)

Zo de laatste hand is gelegd :-)

Op de motorkap na is de kist geheel vliegklaar en zou zonder problemen moeten kunnen re-maidenen.
Een laatste check op het veld zou alleen nog roet in het eten kunnen gooien maar dat denk ik niet.

Komende week dus maar eens beginnen aan de motorkap verbouwing ;-)
(en ondertussen een nieuw landingsgestel zoekn.............)

Hee Johan,

Bedankt voor de link maar mijn landinsggestel valt net overal buiten :-(

Maar er zit wel wat tussen wat zou kunnen passen.

Ga nog even verder zoeken :-)

Vandaag een beetje ziekjes maar de kist is klaar voor de re-maiden.

Hopenlijk voel ik me morgen iets beter en kan het vliegen gewoon doorgaan :yes:

Back