super decathlon dynaflite

Hoi Chris,

mooi foliewerk ! Heb je de strepen en sterrren zelf gesneden ?

Wat betreft jouw uitlaatbocht, kan ik je niet mee helpen.
Je zou eens met Hobbyin te Waalwijk kunnen bellen, die hebben een heel assortiment pijpen en flexibele bochten en kunnen daar zeker advies over geven. Zij versturen alles per post, ophalen in de winkel kan ook maar dan moet je een tripje naar Nederland maken.

Wat je spuitwerk betreft, licht schuren met een fijne korrel, 1 a 2 lagen primer en dan aflakken met 2 componenten lak. Een goede verfleverancier kan dat leveren :)

Ik blijf je topic even volgen, mooie kist !
Succes met de bouw verder ...

Grtz,
Menno

jup sterretjes en strepen zelf gesneden. er komen nog zilvergrijze strepen op de zijkant maar daar heb ik nog niets voor. letters op de rug worden mijn vml nummer dit ga ik uit gele kleeffolie maken.

wat betreft de lak. ik heb spuitbussen motip. maar dat blauw en heel waarschijnlijk dat geel heb ik ergens nog als lak in een potje. maar dan moet dit met de borstel...

op het gemak. dit weekend proberen de motor definitief vast te zetten, ik ga de oorspronkelijke bochten proberen allemaal van elkaar te halen en hopelijk een passend geheel te verkrijgen.

Wij hebben die van ons met gewone Motip spuitbussen. Is perfect benzinebestendig. Als je het perfect wilt hebben, moet je aan 2k verf, dan is het ook nitrobestendig (als bijv een clubgenoot wat spettert met een methanolkistje)

Of, over de Motip een 2K blanke lak.
Die zijn meestal beter te verkrijgen dan de gekleurde 2K lak spuitbussen.

Wat betreft de ball links had ik voor mijn Super Decatlon M3 draad met M3 ball links, geen enkel probleem mee gehad:
dec101.jpg

Laatst bewerkt:
hehe ik heb zowel motip als levis lak staan...

kzal nog zien, momenteel toch te koud in de garage om te verven, en op de bouwplaats zal de geur voor problemen zorgen:p

over die ball links had ik niets gevraagt dacht ik(was in het draadje van de giant sportster denk ik :) no problemo!

thanks

vandaag hoogetroer vastgezet met houtlijm, maar na uitgehard te zijn, en er eens aan te trekken, kwam de lijmnaad gewoon los. de lijm zal dus kapot zijn denk ik...
welke lijm gebruiken jullie meestal hiervoor? en eventueel merk van houtlijm ofzo?
groeten Chris

neen stabilo op de romp. folie verwijderd lijm ertussen, gepositioneerd en genoeg gewicht erop laten rusten. na genoeg uitgehard te zijn en er eens aan te voelen, kraakte de lijm, wat meer kracht en ik had het stabilo in mn handen. dus is deze lijm naar mijn inzien kapot( mss te oud of te koud gehad)
ik zal nieuwe gaan halen vandaag,...

Ah, het stabilo, das weer een ander verhaal;) Goed positioneren en dunne sec lijm ertussen laten lopen kan ook, gaat nooit meer los....

Heb je het over echt witte houtlijm?

Ik gebruik voornamenlijk UHU-Hart voor alles (hout-hout verbindingen dan ;-) ).

UHU hart is meer voor hout-hout verbindingen.
Nylon scharnieren zet ik vast met epoxy lijm en borg ik door een gaatje te boren en daar een stukje coctailprikker in te lijmen.
Scharnieren moeten echt goed vast zitten!
En op nylon hechten de meeste lijmen slecht!

De kleinere mylar scharnieren werken goed met CA lijm, maar dat is meer voor kleine kistjes.

Groeten Willem

Hee Willem,

het gaat hierbij niet om de scharnieren (die lijm ik ook niet met UHU-Hart) maar om het stabilo op de romp!

Laatst bewerkt:
hallo,

voila het stabilo is opnieuw aan het drogen, ook wat extra opgeschuurd dus moet wel goed komen.

hier even een eerdere foto van vleugels op de romp:

P1000318.JPG

tevens vandaag is mn nieuwe "testverlichting toegekomen zodat we savonds kunnen werken:)

P1000320.JPG

dit is dus de verlichting van 1 enkele ledstrip, nieks anders van ander verlichting ook de veluxgordijn toe...

en even de motor op de romp geplaatst. de uitlaatbocht dat wordt een ander verhaal. maar zo ziet hij eruit. motor perfect compleet onder de motorkap:
P1000324.JPG

jammergenoeg kom ik een halve cm te kort uit om de prop deftig te monteren( dus zou de kap een halve cm naar achteren moeten) dit kan perfect, al kom ik juist tegen de cilinderkop.

hier zie je met rode stift waar de cilinderkop echt op een paar mm tegenkomt!!
jammer maar helaas
P1000326.JPG

weet iemand hier een oplossing voor?? de hoek wegsnijden en er een glasmatje inleggen onder een andere hoek?

ook heb ik die motorkap nu gelijmd aan elkaar(3delen) met epoxi, wat doe ik het best nog aan de binnenkant? een glasmatje?

greetz

P1000332.JPG

ook even gekeken naar de aansturing van hoogte. mijn ball links die ik liggen heb hebben wel maar een binnendiameter dus schroefje 2mm, zo ik dit durven gebruiken, of toch naar m3 gaan?

dan moet ik op zoek gaan naar ball links van m3 maar met een m2 ingang voor de stuurstang, of een verloopstukje(opsolderen van m2 naar m3) hmmm

Back