Beste 3D piloten,
Ik had in het intermodellbau topic kenbaar gemaakt wat ik graag wilde kopen, maar pjotrrr vond echter (terecht) dat de 3D buddy Edge niet zon goed idee was, en raadde me daarom een Superzoom 4D aan.
In het uiterlijk van dit toestel kan ik me wel vinden, het is mooi bedrukt en niet bepaald saai. En het EPP helpt natuurlijk ook een boel in het doorkomen van de eerste pogingen van het 3D vliegen. De prijs voor het model is ook wel aardig, en de aandrijving vraagt geen al te dure toestanden, dus ook dat past mooi in mijn straatje.
Zijn er hier nog mensen met tips en/of opmerkingen over dit toestel? Ik hoor et graag.
Ik had in het intermodellbau topic kenbaar gemaakt wat ik graag wilde kopen, maar pjotrrr vond echter (terecht) dat de 3D buddy Edge niet zon goed idee was, en raadde me daarom een Superzoom 4D aan.
Pjotrrr zei:ALs 3D kistje voor buiten lijkt mij de EPP SuperZoom erg geschikt, fietsbel er op of nog mooier, de grootste Roxxy van graupner (Is een Axi 2212/34). Met die dikke Axi/Roxxy 2212/34 en een 10x5 prop heb je ruim 800 gram trekkracht op 3slipo/12 A.
Lipo tussen de 800-1500mA. en ga voor een die 15 A continu aan kan, dan zakken de volts niet zo in.
Vliegt super, ook met windkracht 3, vliegklaar zo'n 400 gram, maar als je denkt veel in windkracht 3-4 te gaan vliegen, neem dan een zwaardere (1500mAh) lipo om het vliegklaar gewicht naar 500-600 gram te verhogen.
![]()
70 euro, 100cm span...
In het uiterlijk van dit toestel kan ik me wel vinden, het is mooi bedrukt en niet bepaald saai. En het EPP helpt natuurlijk ook een boel in het doorkomen van de eerste pogingen van het 3D vliegen. De prijs voor het model is ook wel aardig, en de aandrijving vraagt geen al te dure toestanden, dus ook dat past mooi in mijn straatje.
Zijn er hier nog mensen met tips en/of opmerkingen over dit toestel? Ik hoor et graag.