Supercat V2 BOUW FASE *begint ergens op te lijken 17-5-06

Stop er gewoon *piepschuim* in.....je bent toch niet van plan om dagen onder water te verblijven met je boot ?
Let op - lak wel eerst je bootje aan de binnenkant, ook je dek !

Update AGAIN
frame010small9vv.jpg

onderkant is af :P nu nog uitdokteren hoe te doen met de bovekant zit met mijn elektro spullen,, snelheidsregelaar,, ontvanger,, accus,,

accus worden 2x 3 cellen in de volgende vorm

||
|

deze worden dus zeg maar 2cm hoog,,, nu hoop ik dat ik eigenlijk vanaf de binnekant in het midden er goed bij kan komen maar ik ben bang dat ik een dekje ook over mijn drijvers zal moeten maken

iemand nog tips???

bij voorbaat dank

alwin

heej,

het ziet er goed uit!! maar zou je de overbodige delen niet uit de ribben halen?? zo maak je veel meer ruimte, en win je weer wat gewicht terug.

Als je bijvoorbeeld de lengtespant (die ook zijkant tunnen vormt) van bovenkant tunnel tot bovenkant spant er af haalt (totaan de motorsteun) en de een naar achterste rib eruit, heb je weer aardig wat ruimte. Je kan dan ook nadat je een denk erop hebt gebouywd gewoon in de drijvers komen.

grtz jurriaan 8)

jij bedoelt zeg maar de lange spanten aanpassen zodat het vak ernaast vrij komt,, ik heb hier zeker over na zitten denken maar mijn twijfel zit hem in of het frame stevig genoeg blijft?? ik vermoed van wel maar zekerheid is tog altijd nog beter eventjes na te vragen

ik zal ff fotos maken van wat ik bedoel,,

EDITL bij deze het plaatje
snijden3ea.jpg

eej,

ik heb heb het zelf ook gedaan met mijn cat en ik moet zeggen dat de romp er niet minder stevig om is geworden. Verder komt het dek er ook nog op en dat zorgt wel voor een stevige boot EN je doet er nog carbon omheen, dus je stijfheid van de romp zit wel goed 8)

grtz jurriaan

ziet er netjes uit joh..

ik kom hem snel eens in het echt bekijken..
ben over een maandje vaker in vinkeveen hoop ik.

keep up the good work.

greetz jaimy

duurt denk ik nog wel fftjes,, nog 4 weken stage dan neem ik ff 2 weken vakantie ;) dan moet die af zijn / al varen ;)

iemand nog tips voor de cockpit hoe ik die het beste kan maken? *mal maken denk ik balsa gaat niet lukken,,

eej,

ten eerste het begint er al lekker op te lijken joh, mooi werk!

en over je kapje, ik maak ze altijd wel van balsa (de mal althans), je moet met even geduld ervoor hebben, maar je hebt dan wel wat.
Je moet in ieder geval niet proberen om het uit een zo groot mogelijk stuk balsa te halen. En even de onderdelen nat maken en met elastiek of wat dan ook zoveel mogelijk de benodigde vorm erin maken en goed laten drogen, zo kan je gemakkelijk bochtige stukken maken doordat je spanning op het hout dan een stuk lager is.

grtz jurriaan 8)

mvc397s9jn.jpg

zo bovendekje er ook alweer op bij 1 drijver :D

ik ga een mal maken van hard isolatieschuim uit de bouw dit is makkelijk te bewerken en netjes te doen

eej man,

ziet er al goed uit, schiet nu echt lekker op zo!, inbouwen apparatuur wordt wel wat krap zeker?
dat isolatie schuim is inderdaad erg mooi spul om mee te werken

grtz jurriaan :P

want ik zit namelijk ermee dat de roer nog achter de prop moet komen

en heeft iemand toevallig montage afmetingen van een roer aan de spiegel / zijn er roer bevestiging die niet hoger zijn dan 20mm?

catv10cm.gif

inmiddels ook weer wat verder met het balsa werk,, het bovendek zit derop en past :wink: moeten nog wel wat kleine lullig plankjes aan de zijkanten komen om waterdicht te maken alleen plakband methode zal lastig worden bij mij,,

mvc420s3wu.jpg

zoals menige al doorhad is dit egt een passen en meten bootje,, en is alles nogal krapjes :twisted: elke cm ruimte is der een bij mij,, en die worden dan ook 3 dubbel benut :evil:

het zal wel gaan alleen wat lastiger zal hem aan de zijkanten moeten dicht plakken heb geen ruimte om zonder knik te plakken

Dat is wel moeilijk dichtplakken hoor. Als je scherpe knikken hebt dan komt er snel water door heen.

ik snap maar de losse plank die je ziet daar @ de rompfoto is het upperdeck dat los zou kunnen,,

Back