Supercat V2 BOUW FASE *begint ergens op te lijken 17-5-06

inmiddels al weer aardig wat verder,,

alleen wie o wie kan mij vertellen hoever de as aan de 8erkant moet uitsteken??

bij voorbaat dank

heeft gevaren in de bochten gaat die onwijs goed en netjes en sneller als op rechte stuk :'( je voelt hem al hangen,,

hoe laat ik hem sneller planen?

even gedrag wat meer beschrijven, daar kunnen we wat meer mee, duikt hij, blijft hij juist in het water, of doet ie andere rare dingen..??

wel jammer dat eerste vaart zo is verlopen

grtz jurriaan

wat die doet op rechte stuk is

kont het water in drukken, neus het water uit,, oftewel diagonaal varen,, + de prop maakt af en toe veel herrie en ik moet er wel bij vermelden dat die wel gwn super goed rechtdoor vaart,, hij gooit veel water weg bij de spray lines ook..

de lijnen van de tunnel zijn vlijmscherp,

maar goed het is een prototype ;) er komt nog een echte versie deze zal dan wel inderdaad met steps worden en nog wat langere spraylines en waterdroplines bij de steps (of hoe die dingen ook mogen heten :P)

bochten werk geef ik hem een 9+ voor rechte stuk tot nu toe 5-

aangezien de 480bb race helemaal de soep ingelopen is komt er wss een bl setje in,,

en de 25+ heeft die al gehaald (echte boot ingehaald :D)

ruw water heeft die ook weinig problemen mee,, heb hem niet onderste boven kunnen krijgen

Cheeta zei:
beetje slecht humeur nu de plamuur ook nog los te krabben is :S en wateraanzuigt,,

Ik denk dat daar in ieder geval een deel van je probleem ligt... Ik heb precies hetzelfde gehad namelijk.

Samen met een maatje tegelijk een balsa rompje gemaakt (Speedbootje). Beide geplamuurd, maar op de mijne moest wat meer plamuur dan op die van mijn maatje :oops: Dat heb je wel eens ;)

Genoeg epoxy aangemaakt voor BEIDE rompjes, en ze achter elkaar ingesmeerd. De volgende dag was mijn rompje nog plakkerig, en kwam alles los, en die van mijn maatje was keihard geworden. Alles aan de rompjes is precies hetzelfde, behalve de hoeveelheid plamuur die er op zat. Ook ik kon alle plamuur van de romp pulken (Nouja, dat heeft mijn meisje gedaan omdat ik er vreselijk de (CENSUUR) in had :)) Volledig overnieuw geplamuurd, en nu GOED laten drogen.
Vervolgens nog een keer ingesmeerd, en nu geen problemen.

Kortom, ik denk dat je plamuur niet goed uitgehard was voordat je aan de epoxy begonnen bent. Doordat de ondergrond niet goed hard is, blijft de epoxy ook wat natjes.

Over dat planeren, heb je er trimvlakken onder gemonteerd? Zoja, zou het kunnen zijn dat je ze teveel naar beneden hebt afgesteld. Daardoor houd het schip zichzelf uit het planeren, en wordt die giga geremt. Op het moment dat jij een bocht in gaat sturen, maakt hij weer wel positief gebruik van de diepe trimvlakken, en schiet dus door de bocht. (Bij mij werkte dat in ieder geval wel zo :) Had ze ook te diep staan, en raakte een boel snelheid op mijn top kwijt.

Marco.

als dit je prototype is ken je veel doen om te kijken wanneer het beter vaart of slechter.

kom anders een keer bij mij kijken naar me drifter/
ken je een goed kijken hoe een cat er van onder uit moet zien.

als ik vandeweek in vinkeveen ben en ik ken je berijken of jij belt mij even dan kom ik wel langs met de boot.
en zal ik een kijken hoe die van jou vaart en ken jij me drifter bestuderen.

groetjes jaimy

de v2 is tevens begonnen aan de spanten bouw,, bijna alle spanten uitgesneden uit 1.5mm balsa dit wordt bekleed met 0.4mm triplex met een dunlaagje epoxy er over

dit om het gewicht zo laag mogelijk te houden. de vorige romp woog zo'n 400 gram,,

deze wil ik op slechts 150 gram zien te krijgen,, ook is de volledige onderkant hergontworpen *steps derin, grotere sprayrails, hogere tunnel enz enz..

fieuw, je wil nogal wat gewicht eraf, wordt het geheel niet kwetsbaar op deze manier??, weet dat het kan hoor, maar bij een flip op hoge snelheid...

ben in ieder geval benieuwd naar je nieuwe cat

grtz jurriaan

ag de vorige was een tank in het water,, 1x is die er met volle snelheid,, de muur in gesjeest,,, alleen lak beschadigd,,, moest laatst een plankje uit de romp loshalen omdat er op een of andere manier het snoer van de servo ertussen was gekomen,,, had bijna een koevoet nodig,, en dat was een plankje van 5mm :S

dus denk dat stevigheid wel goed komt ;) zo niet zinken zal die niet snel doen ;) komt gwn weer schuim in zowel voor als achter ;)

eej,

dat ze als een tank ik het water lag was vast het probleem kwa snelheid, ze moet zo los mogelijk lopen :wink: om het maximale eruit te halen

in volle gang tegen de muur.... heb zelf 1 keer de walbeschoeiing gezien met mijn mono en die kwam er niet zo goed vanaf (voorkant open) :cry:

maar goed, hoe staat het met het project?

groeten jurriaan

ligt beetje stil,, veel gewerkt de laatste tijd,, en vandaag ziek *overbelast* thuis,, mss dat het me lukt zal kijken,,

mvc-566s_181.jpg

mvc-567s_892.jpg

mvc-569s_113.jpg

mvc-570s_169.jpg

mvc-571s_744.jpg

weer evemn een updatje vor de gene die het op de voet willen volgen zie http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=5724

daar staat het sneller dan hier

im001312tn1ya.jpg

im001313tn7fe.jpg

im001314tn7wm.jpg

im001315tn1nu.jpg

im001317tn4ni.jpg

weer eens een update na lange tijd. hoop schuurwerk verder. alle witte vlakken die je nog ziet zijn van de glasvezelmatten welke ik tog gebruikt heb op bepaalde delen om de randjes dicht te krijgen.

alles moet nu nog fijner geschuurd worden dit alles is nu met 150 geschuurd nu nog 240 400 600 dan kan het spuitwerk gaan beginnen

de zwarte pijltjes wijzen naar miniscule lekages nog deze moeten nog verholpen worden daar ben ik nu mee bezig.

er zijn er 5 van elk maar echt druppeltjes maar gaatjes zijn zwakke punten dus ik verhelp ze wel eerst voordat ik de boot afmaak.

Back