Cheeta zei:
beetje slecht humeur nu de plamuur ook nog los te krabben is :S en wateraanzuigt,,
Ik denk dat daar in ieder geval een deel van je probleem ligt... Ik heb precies hetzelfde gehad namelijk.
Samen met een maatje tegelijk een balsa rompje gemaakt (Speedbootje). Beide geplamuurd, maar op de mijne moest wat meer plamuur dan op die van mijn maatje

Dat heb je wel eens
Genoeg epoxy aangemaakt voor BEIDE rompjes, en ze achter elkaar ingesmeerd. De volgende dag was mijn rompje nog plakkerig, en kwam alles los, en die van mijn maatje was keihard geworden. Alles aan de rompjes is precies hetzelfde, behalve de hoeveelheid plamuur die er op zat. Ook ik kon alle plamuur van de romp pulken (Nouja, dat heeft mijn meisje gedaan omdat ik er vreselijk de (CENSUUR) in had

) Volledig overnieuw geplamuurd, en nu GOED laten drogen.
Vervolgens nog een keer ingesmeerd, en nu geen problemen.
Kortom, ik denk dat je plamuur niet goed uitgehard was voordat je aan de epoxy begonnen bent. Doordat de ondergrond niet goed hard is, blijft de epoxy ook wat natjes.
Over dat planeren, heb je er trimvlakken onder gemonteerd? Zoja, zou het kunnen zijn dat je ze teveel naar beneden hebt afgesteld. Daardoor houd het schip zichzelf uit het planeren, en wordt die giga geremt. Op het moment dat jij een bocht in gaat sturen, maakt hij weer wel positief gebruik van de diepe trimvlakken, en schiet dus door de bocht. (Bij mij werkte dat in ieder geval wel zo

Had ze ook te diep staan, en raakte een boel snelheid op mijn top kwijt.
Marco.