Supercharger op modelbouw auto?

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door NiTrO, 6 aug 2003.

  1. marvin

    marvin Guest

    plaatje doet het niet :cry:
     
  2. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
  3. marvin

    marvin Guest

  4. BlackFox

    BlackFox Guest

    vet 8)
     
  5. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Zag ook ergens NitroOxyde inspuiting voor RC motoren, dus met lachgas ... das ook wel lachen :D
     
  6. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    [​IMG]

    First off it is powered by a XTM 24-7 BB and is toped of with one of your supercharger kits. The cold air tube supplied was used and mounted on the chassis with an air filter for that ram air-cold air affect. It is controlled by a Airtronics system and Novak receiver with a XTM fail safe on it.
    The wheels are HG with rubber slicks mounted on them. The body is a HPI Dodge Ram and has my own custom paint job to it with a fade paint job. The one side I left clear and so far people love it! The car has everything to do with aluminum hop ups that I car put on the car! It also has MIP shinny CVD's on it and a Robinson racing disk brake kit to for those high speed stops! The top speed of it was 77.4 MPH, without the blower, not bad. But with the blower and this is no CRAP 101.7 MPH!!! Insane speed!!! This baby was out of control!


    het komt erop neer dat hij zijn hpi rs4 met alle alu onderdelen en gesuperchargde .21 motor tot 101.7 mph (niet kmh dus) drijfde

    :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
     
  7. BlackFox

    BlackFox Guest

    Da ding ziet er maar erg zwaar uit :? zal niet veel wegligging meer hebben, en waarschijnlijk ook een slechte optrek :?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Komt dat ooit in beweging ..

    Helemaal gelijk BlackFox, het heeft denk ik niet veel grip (wel dunne bandjes eigenlijk).

    Met optrekken zou denk ik wel meevallen
     
  9. BlackFox

    BlackFox Guest

    lol, eigelijk ziet er wel uit als een autootje dat uit een cornflakes doos komt :lol: en dan ook zo'n windscherm achter op de kap....moet dienst doen als een "spoiler" en idd het spoiled de hele auto :lol:
    zo'n supercharger ziet er wel stoer uit, ook al doet het niets, maar dit is gewoon TE, kijk hoe zijn uitlaat daar buite de kap hangt.
     
  10. marvin

    marvin Guest

    ik denk wel dat het werkt, maar ik zou het van alu maken, en een getande riem nemen, en die kap 8O , én logo's van hpi, en dan ook nog van serpent :?
     
  11. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    het is dan ook een .21 die erop zit en dus staat de uitlaat omhoog omdat hij anders niet tussen de banden past

    ik denk dat hij met zo een motor wel vooruit komt en dat die superchargers ook dus wel degelijk werken....

    ieder zijn mening
     
  12. Piglet

    Piglet Guest

    Het ziet er uiteraard vet uit 2 motoren enz. enz. Ik kan jullie alleen melden dat als je met twee motoren gaat rijden je een ster moet zijn in het afstellen van de motoren en de koppelingen. Hoe meer opgevoerd je motor (lees als hoe duurder je motor) hoe moeilijker het wordt. Leden in onze vereniging hebben gereden met 5 * 3,5 cc serpentjes. Ja 5 van die gillers op een micropuller. Overigens is te zien op www.micropulling.nl de naam van deze trekker is Ultimate. Mijn eigen ervaring leert dat er maar iets niet goed hoeft te staan of het weer veranderd, je opnieuw kunt beginnen met afstellen. Mijn keuze zou uitgaan naar 1 motor met wellicht wat meer motor inhoud. Of eventueel een 4-takt die in deze kleinere maten ook steeds sterker worden.

    Groetjes het varkentje.
     
  13. The_Smoker

    The_Smoker Guest

    Vermogen tot duizend pk zal nie enkel in combinatie zijn me supercharger en methanol ;-)
     
  14. Modderke

    Modderke Guest

  15. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Inderdaad erg gave motoren. Bekijk de prijs ook eens.... Dit zijn overigens dus 4-takt motoren waarbij en supercharger wel rendabel is en bij een 2-takt niet. Daar staan de in- en uitlaatpoort namelijk tegelijk open zodat je geen druk kunt opbouwen.
     
  16. spacessj

    spacessj

    Lid geworden:
    29 jan 2006
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Heks, Limburg (BE)
    zit al een jaar op een amerikaans forum: superchargers zijn dood gewicht op 2takt/nitro.
    Nos heb je ook niets aan. en dat 2 motoren gedoe , daar is kyosho ook mee bezig.(giga crusher).
    Je moet ze gewoon elk afzonderlijk afstellen. en het is gemakkelijker geworden:
    http://www.rchardware.com/ntune.html

    de v8 en v10 zien er cool uit maar lijken me redelijk fragiel.Maar het blijft een mooi staaltje vakmansschap.
     

Deel Deze Pagina