Supercharger op modelbouw auto?

RS4%20web%20copy.jpg


First off it is powered by a XTM 24-7 BB and is toped of with one of your supercharger kits. The cold air tube supplied was used and mounted on the chassis with an air filter for that ram air-cold air affect. It is controlled by a Airtronics system and Novak receiver with a XTM fail safe on it.
The wheels are HG with rubber slicks mounted on them. The body is a HPI Dodge Ram and has my own custom paint job to it with a fade paint job. The one side I left clear and so far people love it! The car has everything to do with aluminum hop ups that I car put on the car! It also has MIP shinny CVD's on it and a Robinson racing disk brake kit to for those high speed stops! The top speed of it was 77.4 MPH, without the blower, not bad. But with the blower and this is no CRAP 101.7 MPH!!! Insane speed!!! This baby was out of control!


het komt erop neer dat hij zijn hpi rs4 met alle alu onderdelen en gesuperchargde .21 motor tot 101.7 mph (niet kmh dus) drijfde

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
 
Da ding ziet er maar erg zwaar uit :? zal niet veel wegligging meer hebben, en waarschijnlijk ook een slechte optrek :?
 
Komt dat ooit in beweging ..

Helemaal gelijk BlackFox, het heeft denk ik niet veel grip (wel dunne bandjes eigenlijk).

Met optrekken zou denk ik wel meevallen
 
lol, eigelijk ziet er wel uit als een autootje dat uit een cornflakes doos komt :lol: en dan ook zo'n windscherm achter op de kap....moet dienst doen als een "spoiler" en idd het spoiled de hele auto :lol:
zo'n supercharger ziet er wel stoer uit, ook al doet het niets, maar dit is gewoon TE, kijk hoe zijn uitlaat daar buite de kap hangt.
 
ik denk wel dat het werkt, maar ik zou het van alu maken, en een getande riem nemen, en die kap 8O , én logo's van hpi, en dan ook nog van serpent :?
 
maar dit is gewoon TE, kijk hoe zijn uitlaat daar buite de kap hangt.

het is dan ook een .21 die erop zit en dus staat de uitlaat omhoog omdat hij anders niet tussen de banden past

ik denk dat hij met zo een motor wel vooruit komt en dat die superchargers ook dus wel degelijk werken....

ieder zijn mening
 
Het ziet er uiteraard vet uit 2 motoren enz. enz. Ik kan jullie alleen melden dat als je met twee motoren gaat rijden je een ster moet zijn in het afstellen van de motoren en de koppelingen. Hoe meer opgevoerd je motor (lees als hoe duurder je motor) hoe moeilijker het wordt. Leden in onze vereniging hebben gereden met 5 * 3,5 cc serpentjes. Ja 5 van die gillers op een micropuller. Overigens is te zien op www.micropulling.nl de naam van deze trekker is Ultimate. Mijn eigen ervaring leert dat er maar iets niet goed hoeft te staan of het weer veranderd, je opnieuw kunt beginnen met afstellen. Mijn keuze zou uitgaan naar 1 motor met wellicht wat meer motor inhoud. Of eventueel een 4-takt die in deze kleinere maten ook steeds sterker worden.

Groetjes het varkentje.
 
Theo Coenen zei:
Een Supercharger is een soort compressor die door de krukas wordt aangedreven en de lucht onder hoge druk de cilinder inperst, waardoor je veel meer vermogen krijgt. Helaas loopt hierdoor ook het brandstof verbruik drastisch omhoog. Met zo een systeem is een verdubbeling en bij sommige motoren een vertienvoudiging van het vermogen mogelijk.

Kijk maar eens naar het Dragracen wat in de states zo groot is. Een normale V8 met een vermogen van enkele 100den PK's krijgt dan soms een vermogen tot ver boven de 1000 PK's. Dit wel in combinatie met een andere brandstof. (methanol met een zeer groot aandeel Nitro) Onze modelmotoren op deze manier opvoeren zal niet zo veel winst geven.

Vermogen tot duizend pk zal nie enkel in combinatie zijn me supercharger en methanol ;-)
 
Inderdaad erg gave motoren. Bekijk de prijs ook eens.... Dit zijn overigens dus 4-takt motoren waarbij en supercharger wel rendabel is en bij een 2-takt niet. Daar staan de in- en uitlaatpoort namelijk tegelijk open zodat je geen druk kunt opbouwen.
 
zit al een jaar op een amerikaans forum: superchargers zijn dood gewicht op 2takt/nitro.
Nos heb je ook niets aan. en dat 2 motoren gedoe , daar is kyosho ook mee bezig.(giga crusher).
Je moet ze gewoon elk afzonderlijk afstellen. en het is gemakkelijker geworden:
http://www.rchardware.com/ntune.html

de v8 en v10 zien er cool uit maar lijken me redelijk fragiel.Maar het blijft een mooi staaltje vakmansschap.
 
Back
Top